Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 31

Wątek: prawa konsumenta do reklamacji w hipermarkecie

  1. #1
    Początki nałogu
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    41
    Posty
    424

    Domyślnie prawa konsumenta do reklamacji w hipermarkecie

    Hey!

    Ponieważ jestem strasznie uparty i lubię wychodzić na swoje mam pewien.. nazwijmy to. "problem"
    Sprawa jest w zasadzie dość śmieszna i może gra nie warta świeczki.. jednak postanowiłem pokazać rogi

    W poniedziałek wieczorem wybrałem się do "oszołoma" na zakupy. Ciekawość moją wzbudziły filmy DVD w cenie 11zł/szt. Wybrałem sobie 2 filmy - 3 części "jak rozpętałem II wojnę światową" oraz "obywatel piszczyk". Wszystkie te filmy były wrzucone do wielkich pudeł w których można sobie pogrzebać.

    Dotarłem do kasy, gdzie kasjerka rozpakowała wszystkie pudełka i sprawdzała czy są w środku płytki

    Po powrocie do domu okazało się, że "obywatel..." kosztował nie 11zł a 30zł.. Wkurzyłem się bo podejrzewam, że do pudełek tych celowo wrzucane są droższe tytuły. Przecież jak ktoś robi większe zakpy to nie zorientuje się, że zapłacił więcej... a tym sposobem sprzeda się coś, co zalega na półkach.. Warto dodać, że wszystkie droższe filmy DVD zapakowane są dodatkowo w plastykowe przezroczyste pudełka z magnesem alarmowym zabezpieczającym przed kradzieżą. Tylko i wyłącznie te tanie nie są.

    Ponieważ nie cierpię takiego traktowania klientów postanowiłem, że nie daruję..
    Dzień póżniej - wtorek z rana - pojechałem aby złożyć reklamację. w Punkcie Obsługi Klienta powiedziano mi, że w "oszołomie" płyty DVD oraz CD nie podlegają reklamacji, zwrotowi ani wymianie. Babka powiedziała też, że pudełko jest otwarte więc tym bardziej reklamacji nie uzna.. Kiedy broniąc się powiedziałem, że pudełko otworzyła kasjerka zostałem nazwany oszustem - to już przegięcie!! - Rozdarłem gębę, że prawo konsumenta mówi jasno - mam 3 dni na zwrócenie towaru nie podając przyczyny zwrotu a ponieważ nie chcą przyjąć reklamacji - zwracam towar. Baba powiedziała, że to jest "auchan" i u nich tego prawa nie ma, zwłaszcza, że pudełko jest otwarte... :LOL. Głośno pomyślałem sobie, że w takim razie pieniądze zwróci mi kasjerka bo to ona rozpakowała towar. Gdyby tego nie zrobiła pudełko byłoby zamknięte..
    Kazałem jej zawołać kierownika. Kierownik niestety nie miał ochoty ze mną gadać.
    Zrobiłem "małą" awanturę i.. kierownik zrobił ksero paragonu mówiąc, że jak tylko kasjerka zjawi się w pracy zapyta ją, czy rzeczywiście rozpakowała towar. Dali mi 2 nr telefonu i kazali zadzwonić jutro - dziś. Zadzwoniłem, jednak nikt nie wiedział o co mi chodzi... czego ja chce a oni o niczym nie wiedzą.. Powiedzieli tylko, że dowiedzą się i żebym zadzwonił.. jutro.. grrrr


    W związku z powyższym mam do Was pytanie..
    Czy są jakieś konkretne przepisy prawne którymi mogę się w tym przypadku podpierać?
    Według Was mam jakieś szanse na wygraną?
    a może zainteresuje się tym ktoś z ochrony praw konsumenta??

    Z jednej strony nie chce mi się włazić w te "błoto" zwłaszcza, że towar kosztował 30zł... ale.. 300% ceny wystawionej!! - Myślę, że powinienem dochodzić swego bo gdyby każdy by im odpuszczał takie występki... zadeptali by konsumenta na cacy..

    sam juz nie wiem..
    Co radzicie? dać sobie spokój czy dać im w kość ??

    ale się rozpisałem.. ciekawe czy ktoś to przeczyta...
    Ostatnio edytowane przez Metus ; 16-08-2006 o 18:56
    pozdrawiam
    Metus

  2. #2
    Pełne uzależnienie Awatar KuchateK
    Dołączył
    Feb 2005
    Miasto
    USA
    Posty
    4 895

    Domyślnie

    Ja bym nie darowal.

    To rozpakowanie "zeby sprwadzic czy sa w srodku plytki" to wogole jakis przekret.
    ...

  3. #3
    Baloniew
    Guest

    Domyślnie

    Walczyć! Chodzi nie o kasę ale o fakt robienia wała z klienta-walczyć!!

  4. #4
    Początki nałogu Awatar p_lar
    Dołączył
    Feb 2006
    Miasto
    Łódź
    Posty
    287

    Domyślnie

    Metus w każdym dużym mieście są oddziały UOKIK i federacje konsumentów.
    http://www.uokik.gov.pl/pl/ochrona_k...tml#pytanie213
    http://www.federacja-konsumentow.org....php?story=314

    Zatrudniają prawników, którzy udzielają bezpłatnych porad a nawet niekiedy
    można skorzystać z ich pomocy w dochodzeniu swoich praw w sądzie.
    Polecam, mnie kiedyś babki z łodzkiej federacji pomogły w sprawie z nieuczciwym dostawcą internetu. Sprawa zakończyła się ugodą, a sam byłem zbyt cienki żeby znimi walczyć...
    Can-on, can-off... 50D+17-55IS+EF70-300IS

  5. #5
    Bywalec
    Dołączył
    Jul 2005
    Miasto
    Kraków
    Posty
    185

    Domyślnie

    Nie 3 a 7. Pewnych rzeczy zabronić Ci nie mogą, więc ich "w oszołomie nie obowiązuje" mogą sobie o kant stołu rozbić. Wrzeszcz przy ludziach ile wlezie, niech mają problem.

  6. #6
    Początki nałogu
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    3Miasto
    Wiek
    50
    Posty
    387

    Domyślnie

    W!

    Ekspedientka musi sprawdzic czy w pudelku jest wlasciwy film (bo jak robia inwentaryzacje, wszelkimi brakami obciazane sa kasjerki, szczegolnie jesli chodzi o towar pakowany - karton, pudelka, etc), to swoista kontrola personelu sklepu ktory towar pakuje.
    Co do praw - oczywiscie ze mozesz zwrocic towar nawet jesli jest rozpakowany, niepotrzebnie odszedles wtedy. Oni maja specjalna procedure zniechecania takich klientow jak Ty - dokladnie jak ja opisales ;/
    Ja mialem podobnie w Mia Markt - robili kilka rzeczy aby mnie zniechecic do zwrotu pieniedzy! Nie dalem za wygrana i poprosilem o oswiadczenie na pismie ze nie chca zwrocic pieniedzy! I tyle, momentalnie kierownik wykonal tel do kasy i pieniadze byla w minute.

    Zdrowko

  7. #7
    Początki nałogu
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    41
    Posty
    424

    Domyślnie

    Dzięki wszystkim za odpowiedzi.

    Cytat Zamieszczone przez p_lar
    Metus w każdym dużym mieście są oddziały UOKIK i federacje konsumentów.
    http://www.uokik.gov.pl/pl/ochrona_k...tml#pytanie213
    http://www.federacja-konsumentow.org....php?story=314

    Zatrudniają prawników, którzy udzielają bezpłatnych porad a nawet niekiedy
    można skorzystać z ich pomocy w dochodzeniu swoich praw w sądzie.
    Polecam, mnie kiedyś babki z łodzkiej federacji pomogły w sprawie z nieuczciwym dostawcą internetu. Sprawa zakończyła się ugodą, a sam byłem zbyt cienki żeby znimi walczyć...
    dzięki.. jak się okazuje federacja konsumentów ma swój punkt właśnie w tym oszołomie w którym mam ten problem.. zeby było śmieszniej mają stoisko ok 100m od POK - punktu obsługi klienta.

    Jutro mają dyżur w interesujących mnie godzinach... chyba załatwię tam jutro tą sprawę osobiście.. a nie telefonicznie.. Może pojadę wcześniej i pogadam z tymi z federacji...
    pozdrawiam
    Metus

  8. #8
    Początki nałogu
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    41
    Posty
    424

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lukep
    Nie dalem za wygrana i poprosilem o oswiadczenie na pismie ze nie chca zwrocic pieniedzy! I tyle, momentalnie kierownik wykonal tel do kasy i pieniadze byla w minute.

    Zdrowko
    to jest myśl!!! jutro tak ich właśnie załatwię poinformuję ich, że potrzebne mi jest te pisemko do załątwienia kilku spraw..
    Dzęki..
    pozdrawiam
    Metus

  9. #9
    radp
    Guest

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Metus
    to jest myśl!!! jutro tak ich właśnie załatwię poinformuję ich, że potrzebne mi jest te pisemko do załątwienia kilku spraw..
    Dzęki..
    powodzenia i napisz pozniej jak sie zakonczyła ta historia

  10. #10
    Początki nałogu Awatar Hellfire
    Dołączył
    Aug 2006
    Miasto
    Koniaków
    Wiek
    39
    Posty
    414

    Domyślnie

    Moja matka absolutnie zawsze sprawdza rachunek zanim odejdzie od kasy. Przeważnie co drugi raz jest zawyżona cena, albo na rachunku jest coś czego wcale nie kupiła. Kasjerka oczywiście robi wtedy wielkie oczy ze zdziwienia (choć dobrze wie o co chodzi), ale kase zawsze jej zwracają. Dobry nawyk i warto sie go nauczyć.

Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •