Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 31

Wątek: prawa konsumenta do reklamacji w hipermarkecie

  1. #11
    Pełne uzależnienie Awatar Zielony
    Dołączył
    Jun 2005
    Miasto
    przystanek Warszawa
    Wiek
    41
    Posty
    2 928

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Hellfire
    Moja matka absolutnie zawsze sprawdza rachunek zanim odejdzie od kasy....
    Moja ciotka natomiast już w trakcie wrzucania rzeczy do koszyka liczy sobie w głowie ile będzie musiała mniej więcej zapłacić. Heh, nie na mój rozum

  2. #12
    Początki nałogu
    Dołączył
    Jun 2004
    Miasto
    warszawa
    Wiek
    52
    Posty
    468

    Domyślnie

    czesto widze ludzi z kalkulatorem w sklepie, towar z polki do koszyka i na kalkulatorze jakies operacje- to rzecywiscie dobry sposob na marketowe zlodziejstwo-sam tez sprobuje jak bede jakies bdury w markecie kupowal
    350 D z gripem, sigma 18-125, kit, 580 ex, 2x1GB ELITE PRO I 512 ZWYKLA OBIE KINGSTON + 256 od canona

  3. #13
    Pełne uzależnienie Awatar gonzo44
    Dołączył
    Jan 2005
    Miasto
    był Kraków, był Gdańsk, jest Kraków :-)
    Wiek
    43
    Posty
    1 304

    Domyślnie

    Polecam zapoznanie się z ustawą o szczególnych warunkach sprzedaży.
    tu jest nieźle omówiona.
    No i jeżeli sprzedawca odmawia nam czegoś to prosić o odmowę na piśmie.

  4. #14
    Bywalec Awatar Ted
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Nowy Targ
    Wiek
    46
    Posty
    143

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ags
    Nie 3 a 7.
    A skad takie informacje???
    Bo z tego co wiem i zgodnie z tym co pisze na stronach cytowanych powyzej to nie ma takiej mozliwosci...
    Czy możemy zwrócić produkt do sklepu?
    Niestety sprzedawca nie ma obowiązku przyjąć od nas produktu, bo rozmyśliliśmy się, nie ma też obowiązku oddać nam pieniędzy. Zależy to od jego dobrej woli. Na szczęście wiele sklepów dobrowolnie zobowiązuje się, że zwróci nam pieniądze, jeśli zrezygnujemy z zakupu w określonym przez sklep terminie. Należy to jednak sprawdzić jeszcze przed zakupem i dowiedzieć się dokładnie, jakie są warunki zwrotu, a przede wszystkim czy sklep zwróci nam pieniądze, czy tylko zgodzi się na wymianę produktu na inny w tej samej cenie.
    Czy z umowy można się wycofać?
    Ogólną zasadą jest przestrzeganie umów, a wycofanie się z umowy jest możliwe tylko w niektórych przypadkach.
    Możemy odstąpić od umowy:
    • zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa – w ciągu 10 dni;
    • zawartej na odległość, np. przez telefon czy Internet – w ciągu 10 dni;
    • kredytu konsumenckiego w ciągu 10 dni;
    • ubezpieczeniowej zawartej na okres dłuższy niż 6 miesięcy – w ciągu 30 dni;
    • umowy timesheringu – w ciągu 10 dni.
    Przepisy mówiące o możliwości odstąpienia od wymienionych umów mają liczne wyjątki i zawsze wymagają dodatkowych działań, w najlepszym wypadku pójścia na pocztę i wysłania listu poleconego. Dlatego lepiej – podpisując umowę – nie zakładajmy z góry, że za kilka dni po prostu z niej zrezygnujemy.

  5. #15
    Pełne uzależnienie Awatar aptur
    Dołączył
    Oct 2005
    Posty
    3 837

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Ted
    A skad takie informacje???
    Bo z tego co wiem i zgodnie z tym co pisze na stronach cytowanych powyzej to nie ma takiej mozliwosci...
    Racja. Nie istnieje coś takiego jak zwrot towaru. Zależy to tylko od dobrej woli sprzedawcy. Tutaj jednak sprawa jest nieco inna bo cena w kasie powinna być taka sama jak na opakowaniu produktu. Według mnie powinni zwrócić nadpłatę i jeszcze grzecznie przeprosić.

  6. #16
    Pełne uzależnienie Awatar gonzo44
    Dołączył
    Jan 2005
    Miasto
    był Kraków, był Gdańsk, jest Kraków :-)
    Wiek
    43
    Posty
    1 304

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aptur
    Tutaj jednak sprawa jest nieco inna bo cena w kasie powinna być taka sama jak na opakowaniu produktu. Według mnie powinni zwrócić nadpłatę i jeszcze grzecznie przeprosić.
    Tak rzeczywiście jest w momencie jeżeli na produkcie wybita/naklejona jest inna cena niż podaje kasa, wtedy oczywiście obowiązuje ta naklejona/wybita. Ale w hipermarketach nie metkuje się produktów, także tutaj sytuacja już dla mnie jasna nie jest.

  7. #17
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Śląsk
    Wiek
    43
    Posty
    2 348

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gonzo44
    Ale w hipermarketach nie metkuje się produktów, także tutaj sytuacja już dla mnie jasna nie jest.
    a nie bylo czasem przepisu ktory nakazywał naklejanie ceny na KAZDYM produkcie??bylo o tym glosno +/- 2 lata temu i w ten sposob miał sie rozwiazac problem "cen widm", glownie w hipermarketach wlasnie.. glowe daje, ze cos takiego mialo byc wprowadzone, pytanie tylko czy zostalo - tego juz pewien nie jestem

  8. #18
    Pełne uzależnienie Awatar gonzo44
    Dołączył
    Jan 2005
    Miasto
    był Kraków, był Gdańsk, jest Kraków :-)
    Wiek
    43
    Posty
    1 304

    Domyślnie

    Było coś takiego, tylko wybiegiem dla hipermarketow jest wprowadzenie nakazu instalacji na sali czytników kodów kreskowych, aby każdy sam mógł sobie sprawdzić co i za ile kupuje... o ile znajdzie działający czytnik :/

  9. #19
    Pełne uzależnienie Awatar popmart
    Dołączył
    Sep 2005
    Wiek
    51
    Posty
    1 721

    Domyślnie

    soz a nie było napisane na tym koszu z filmami DVD "od 11 PLN" bo w 90 % przypadków jest napisane od iluś tam i są tam pozycje nieco droższe również ? typowe dla hipermarketów .....

  10. #20
    Początki nałogu Awatar yogi-bear
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    37
    Posty
    366

    Domyślnie

    Cholera! To i ja się dołączę do dyskusji. Jakiś czasas temu kupiłem garniach w Contessie (ten sam Oszą w Białymstoku tyle że w galerii). Podczas sezonu komunijnego wyszedłęm z restauracji na deszcz (dosłownie 5 metrów do samochodu). I garniak po wyschnięciu był cały w dziwnych plamach. Zaniosłem go do Contessy, przyjęli na gwarancję, wszystko niby ok. Dzisiaj dzwonią z informacją że w tym garniturze nie można wychodzić na deszcz i to moja wina że jest zepsuty Prarodia! Powiedzieli jeszcze że mogą mi go wyprać ale myślą że to nic nie pomoże i nie obchodzi ich co z nim zrobię dalej. Za garnitur zapłąciłem ~700zł i nie wyobrażam sobie żebym nie mógł w nim wyjść na deszcz :O Co Wy na to? Jakieś pomysły co dalej robić? Na metkach nic nie było o tym żeby strzec go przed wszelkimi opadami

    porażka.

Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •