Strona 5 z 8 PierwszyPierwszy ... 34567 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 74

Wątek: Obiektyw: Canon vs Sigma

  1. #41
    Pełne uzależnienie Awatar Tytus
    Dołączył
    May 2004
    Wiek
    52
    Posty
    1 358

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez muflon
    Cytat Zamieszczone przez Tytus
    robisz zdjęcie z 70mm, wycinasz cropem środek, powiększasz, i masz zdjęcie jakbyś robił z 140 mm, na odbitce na pewno różnicy nie będzie widać
    Jak najbardziej, pod warunkiem, że:

    a) masz aparat z matrycą tak na oko 4x większą. 1Ds mkII powinien styknąć . Ewentualnie odpowiednio lepszy film
    b) masz rękę 2x pewniejszą (albo jedną działkę jasności/stabilizatora więcej) - zakładam że GO pomijamy
    c) Masz obiektyw, który dorównuje jakością matrycy

    Wtedy efekt jest dokładnie taki jak mówisz.
    ale skoro takie marnoty jak 10D/300D mają crop 1,6 i dla Viteza różnicy nie ma to może nie są one wcale tak daleko od IDs mkII ja dawałem za przykład crop 2,0 - 1,6 ma do niego niedaleko...

  2. #42
    Zablokowany Awatar kavoo
    Dołączył
    Sep 2004
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    54
    Posty
    1 173

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tytus
    Vitez, ja twierdzę tylko jedno, że jak ktos mówi, że mając cyfrę z cropem nagle z 300 mm robi mu się 480 mm to bredzi, bo ten obiektyw to dalej 300mm i tylko wycinek kadru robionego obiektywem 300mm facet widzi mniejszy, zbliżenia większego tym nie osiągnie, a o to chyba w tele chodzi, jak ktoś chce chce mieć 480 mm to sobie taki tele kupić musi i basta
    Tytus IMHO ma calkowita racje - crop w APS(C) polega tylko i wylacznie na tym, ze matryca rejestruje tylko centralny wycinek pelnego kadru widzianego przez obiektyw. Im wiekszy crop, tym mniejszy wycinek, a co za tym idzie - mniejsza rozdzielczosc optyczna na zdjeciu (nie mowie tu o ilosci pixeli ofcoz :wink. Zadne przeliczanie ogniskowej nie wchodzi w rachube, i jesli ktos tak sadzi, to chyba sie nie wyspal lub nie zastanowil :wink:

    Teze ta potwierdza odwrotna sytuacja - przykreccie obiektyw zaprojektowany do puszek z cropem (np. dowolna Sigme DG) najpierw do 300D/10D/20D, a potem do 1Ds - przy cropie 1.6 bedzie OK, a przy FF szklo bedzie winietowalo jak cholera... wlasnie dlatego, ze matryca FF ma duzo szersze "pole widzenia" niz APS-C 8)

    ---------------------
    EDIT:

    Acha - tym, ktorzy przy pomocy wymiarow materialu swiatloczulego zmieniaja charakterystyke samodzielnego ukladu optycznego ;-) proponuje przetlumaczyc sobie okreslenie CROP FACTOR. Nie wiem jak u innych, ale u mnie w slowniku nie chce wyjsc inaczej niz WSPOLCZYNNIK KADROWANIA ;-)

    Ale moze to tylko zbieg okolicznosci ;-)

  3. #43
    Pełne uzależnienie Awatar Tytus
    Dołączył
    May 2004
    Wiek
    52
    Posty
    1 358

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kavoo
    Cytat Zamieszczone przez Tytus
    Vitez, ja twierdzę tylko jedno, że jak ktos mówi, że mając cyfrę z cropem nagle z 300 mm robi mu się 480 mm to bredzi, bo ten obiektyw to dalej 300mm i tylko wycinek kadru robionego obiektywem 300mm facet widzi mniejszy, zbliżenia większego tym nie osiągnie, a o to chyba w tele chodzi, jak ktoś chce chce mieć 480 mm to sobie taki tele kupić musi i basta
    Tytus IMHO ma calkowita racje - crop w APS(C) polega tylko i wylacznie na tym, ze matryca rejestruje tylko centralny wycinek pelnego kadru widzianego przez obiektyw. Im wiekszy crop, tym mniejszy wycinek, a co za tym idzie - mniejsza rozdzielczosc optyczna na zdjeciu (nie mowie tu o ilosci pixeli ofcoz :wink. Zadne przeliczanie ogniskowej nie wchodzi w rachube, i jesli ktos tak sadzi, to chyba sie nie wyspal lub nie zastanowil :wink:

    Teze ta potwierdza odwrotna sytuacja - przykreccie obiektyw zaprojektowany do puszek z cropem (np. dowolna Sigme DG) najpierw do 300D/10D/20D, a potem do 1Ds - przy cropie 1.6 bedzie OK, a przy FF szklo bedzie winietowalo jak cholera... wlasnie dlatego, ze matryca FF ma duzo szersze "pole widzenia" niz APS-C 8)

    ---------------------
    EDIT:

    Acha - tym, ktorzy przy pomocy wymiarow materialu swiatloczulego zmieniaja charakterystyke samodzielnego ukladu optycznego ;-) proponuje przetlumaczyc sobie okreslenie CROP FACTOR. Nie wiem jak u innych, ale u mnie w slowniku nie chce wyjsc inaczej niz WSPOLCZYNNIK KADROWANIA ;-)

    Ale moze to tylko zbieg okolicznosci ;-)

  4. #44
    Pełne uzależnienie Awatar muflon
    Dołączył
    Mar 2004
    Miasto
    Zürich
    Wiek
    48
    Posty
    6 763

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tytus
    ale skoro takie marnoty jak 10D/300D mają crop 1,6 i dla Viteza różnicy nie ma to może nie są one wcale tak daleko od IDs mkII ja dawałem za przykład crop 2,0 - 1,6 ma do niego niedaleko...
    Tytus, no weź pomyśl choć chwilę.. przecież to jest właśnie odpowiednik wycinania środkowego prostokąta z fullframe o rozdzielczości ok. 24mpix! Zasada czas=1/ogniskowa też dotyczy przecież ogniskowej po pomnożeniu przez 1.6 - czyli właściwie wszystko, co napisałem sie zgadza. Nawet gdzieś słyszałem już o problemach z "resolving power" tańszych szkieł przy matrycach 8mpix...

  5. #45
    Pełne uzależnienie Awatar Tytus
    Dołączył
    May 2004
    Wiek
    52
    Posty
    1 358

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez muflon
    Cytat Zamieszczone przez Tytus
    ale skoro takie marnoty jak 10D/300D mają crop 1,6 i dla Viteza różnicy nie ma to może nie są one wcale tak daleko od IDs mkII ja dawałem za przykład crop 2,0 - 1,6 ma do niego niedaleko...
    Tytus, no weź pomyśl choć chwilę.. przecież to jest właśnie odpowiednik wycinania środkowego prostokąta z fullframe o rozdzielczości ok. 24mpix! Zasada czas=1/ogniskowa też dotyczy przecież ogniskowej po pomnożeniu przez 1.6 - czyli właściwie wszystko, co napisałem sie zgadza. Nawet gdzieś słyszałem już o problemach z "resolving power" tańszych szkieł przy matrycach 8mpix...


    poddaje się, mam większe zmartwienie, muszę czymś wyczyścić tę cholerną matrycę

  6. #46
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz Golinski
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    46
    Posty
    8 623

    Domyślnie

    Ta dyskusja chyba się wymknęła spod kontroli. Tytus, przeczytaj wszystko jeszcze raz. Jest jasne, że ogniskowa się nie zmienia! Ale łatwiej myśleć o zmianie ogniskowej niż zmieniać przyzwyczajenia w głowie. Jedyna róznica między kropem a lensem rzeczywiście dłuższym bez kropa jest zmniejszona rozdzielczość obiektywu i GO. Odwzorowanie jest takie same.

    Pomysl o swojej papudze. Jak masz krop, to żeby ją zmieścić w kadrze, musisz odejść dalej! To właśnie daje ci odwzorowanie jak przy dłuższej ogniskowej.

    Pisałem już, gdyby istotna byłaby fizyczna ogniskowa, to jaka kaszana wychodziłaby z kompaktów!
    30D | 85/1.8 | 135/2 | 70-200/4 | T17-50/2.8 | 100-300/4.5-5.6 | 50/1.4 | 650 | 430EX | Sherpa 600r
    Zdjęcia - Iran, folk, jazz, wątek galeriowy


    FoFot.pl
    Canon IRC

  7. #47
    Pełne uzależnienie Awatar Tytus
    Dołączył
    May 2004
    Wiek
    52
    Posty
    1 358

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Golinski
    Ta dyskusja chyba się wymknęła spod kontroli. Tytus, przeczytaj wszystko jeszcze raz. Jest jasne, że ogniskowa się nie zmienia! Ale łatwiej myśleć o zmianie ogniskowej niż zmieniać przyzwyczajenia w głowie. Jedyna róznica między kropem a lensem rzeczywiście dłuższym bez kropa jest zmniejszona rozdzielczość obiektywu i GO. Odwzorowanie jest takie same.

    Pomysl o swojej papudze. Jak masz krop, to żeby ją zmieścić w kadrze, musisz odejść dalej! To właśnie daje ci odwzorowanie jak przy dłuższej ogniskowej.

    Pisałem już, gdyby istotna byłaby fizyczna ogniskowa, to jaka kaszana wychodziłaby z kompaktów!
    ja patrzę od innej strony,

    niezależnie od cropa zbliżenie uzyskane z 300mm w analogu i cyfrze jest takie samo, tyle tylko, że robiąc zdjęcie cyfra widzę wycinek kadru analoga, jak mam 300mm i chce mieć w cyfrze większe zbliżenie jak 300mm to musze dłuższy obiektyw kupić, na to rady nie ma

    druga sprawa, to jak wygląda sylwetka robiona 50mm analogiem i cyfrą
    i moje pytanie, czy, ponieważ jest crop i trzeba się oddalić od sylwetki, będzie ona, robiąc zdjęcie cyfrą wyglądała, z uwagi na większe oddalenie od aparatu jakby była rzeczywiście robiona analogiem z 80mm czy nie, jeżeli tak to OK, jeżeli nie to jednak trzeba dłuższy obiektyw do portretów i w tym wypadku kupić, ja tu się nie upieram, tylko pytanie zadaję...

  8. #48
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz Golinski
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    46
    Posty
    8 623

    Domyślnie

    1. Zdefiniuj zbliżenie, bo nie rozumiem do czego zmierzasz.
    2. Odpowiadam po raz kolejny: będzie jak 80mm. Właśnie ze względu na oddalenie się.
    30D | 85/1.8 | 135/2 | 70-200/4 | T17-50/2.8 | 100-300/4.5-5.6 | 50/1.4 | 650 | 430EX | Sherpa 600r
    Zdjęcia - Iran, folk, jazz, wątek galeriowy


    FoFot.pl
    Canon IRC

  9. #49
    Pełne uzależnienie Awatar Arkan
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    1 401

    Domyślnie

    ja patrzę od innej strony,

    niezależnie od cropa zbliżenie uzyskane z 300mm w analogu i cyfrze jest takie samo, tyle tylko, że robiąc zdjęcie cyfra widzę wycinek kadru analoga, jak mam 300mm i chce mieć w cyfrze większe zbliżenie jak 300mm to musze dłuższy obiektyw kupić, na to rady nie ma

    druga sprawa, to jak wygląda sylwetka robiona 50mm analogiem i cyfrą
    i moje pytanie, czy, ponieważ jest crop i trzeba się oddalić od sylwetki, będzie ona, robiąc zdjęcie cyfrą wyglądała, z uwagi na większe oddalenie od aparatu jakby była rzeczywiście robiona analogiem z 80mm czy nie, jeżeli tak to OK, jeżeli nie to jednak trzeba dłuższy obiektyw do portretów i w tym wypadku kupić, ja tu się nie upieram, tylko pytanie zadaję...
    Tytus, nie mecz się już, przyjmij na wiarę, że 100=160. Stojąc 10m od modelki uzyskasz to samo odwzorowanie używając 300D+50mm oraz 300V+80mm. Koniec prawdy objawionej :wink:
    Pentax K-5 II, Leica M9

  10. #50
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz Golinski
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    46
    Posty
    8 623

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Arkan
    Tytus, nie mecz się już, przyjmij na wiarę, że 100=160. Stojąc 10m od modelki uzyskasz to samo odwzorowanie używając 300D+50mm oraz 300V+80mm. Koniec prawdy objawionej :wink:
    A także 20mm i kadrując.
    30D | 85/1.8 | 135/2 | 70-200/4 | T17-50/2.8 | 100-300/4.5-5.6 | 50/1.4 | 650 | 430EX | Sherpa 600r
    Zdjęcia - Iran, folk, jazz, wątek galeriowy


    FoFot.pl
    Canon IRC

Strona 5 z 8 PierwszyPierwszy ... 34567 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •