Strona 6 z 8 PierwszyPierwszy ... 45678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 74

Wątek: Obiektyw: Canon vs Sigma

  1. #51
    Pełne uzależnienie Awatar Tytus
    Dołączył
    May 2004
    Wiek
    52
    Posty
    1 358

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Golinski
    1. Zdefiniuj zbliżenie, bo nie rozumiem do czego zmierzasz.
    2. Odpowiadam po raz kolejny: będzie jak 80mm. Właśnie ze względu na oddalenie się.
    1. chodzi o to, jak obiekt jest przyblizony do Ciebie z uwagi na zastosowaną optykę, w analogu i cyfrze jest to takie samo zbliżenie, crop niczego tu nie zwiększa, jedynie daje wycinek większej całości...

    2. jeżeli tak to OK, cieszy mnie to bardzo

  2. #52
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz Golinski
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    46
    Posty
    8 623

    Domyślnie

    ad. 1 obiekt jest tak przybliżony jak blisko stanąłem z drugiej strony pojawia się na matrycy o 7mm od mojego nosa A serio to wciąż nie rozumiem? Chodzi ci o skale odwzorowania? Czym wg Ciebie się objawia to, że kompakty o ogniskowej 5mm mają inne zbliżenie niż lustrzanki?
    30D | 85/1.8 | 135/2 | 70-200/4 | T17-50/2.8 | 100-300/4.5-5.6 | 50/1.4 | 650 | 430EX | Sherpa 600r
    Zdjęcia - Iran, folk, jazz, wątek galeriowy


    FoFot.pl
    Canon IRC

  3. #53
    Pełne uzależnienie Awatar Tytus
    Dołączył
    May 2004
    Wiek
    52
    Posty
    1 358

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Golinski
    ad. 1 obiekt jest tak przybliżony jak blisko stanąłem z drugiej strony pojawia się na matrycy o 7mm od mojego nosa A serio to wciąż nie rozumiem? Chodzi ci o skale odwzorowania? Czym wg Ciebie się objawia to, że kompakty o ogniskowej 5mm mają inne zbliżenie niż lustrzanki?
    kurcze nie, chodzi mi o to, że obiektyw 300mm da takie samo zbliżenie zarównio w analogu jak i cyfrze i mówienie, że w cyfrze będzie większe jest nieporozumieniem...

  4. #54
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz Golinski
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    46
    Posty
    8 623

    Domyślnie

    to się poddaje. nie potrafie zrozumieć.
    30D | 85/1.8 | 135/2 | 70-200/4 | T17-50/2.8 | 100-300/4.5-5.6 | 50/1.4 | 650 | 430EX | Sherpa 600r
    Zdjęcia - Iran, folk, jazz, wątek galeriowy


    FoFot.pl
    Canon IRC

  5. #55
    Początki nałogu
    Dołączył
    Mar 2004
    Miasto
    Toruń
    Wiek
    46
    Posty
    290

    Domyślnie

    ja chyba qmam o co chodzi
    to działa jak cyfrowy zoom

    Załóżmy ze przez obiektyw wpada światło naświetlając jakiś obszar.
    Niezależnie od APARATU jest taki sam - bo obiektyw jest taki sam.

    Zmienia się tylko pole, jakie jest rejestrowane przez nośnik. W analogu jest większe w cyfrze - mniejsze.

    Więc działa to tak podobnie jak byśmy zrobili zdjęcie analogiem i sobie wykadrowali.

    Możemy w związku z tym mówić o jakiejś tam utracie jakości przy cyfrze, w porównaniu do analoga, bo szkło nawet najlepsze pewną ziarnistość ma, no i przy cropie będzie większa.

    czyli...

    Jak mamy plamkę na obiektywie to na zdjęciu z analoga będzie mniejsza niż na cyfrze...

    Wniosek - nie jest to ogniskowa, ale obraz wykadrowany - ekwiwalent ogniskowej
    [fotolog] faj3r.blogspot.com
    [galeria] www.tgf.art.pl
    ----
    EOS 40D | EF 17-40 f/4L | EF 50 f/1.4 | EF 70-200 f/4L | 430ex II | Manfrotto 055ProB + 141RC

  6. #56
    Zablokowany Awatar kavoo
    Dołączył
    Sep 2004
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    54
    Posty
    1 173

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Golinski
    to się poddaje. nie potrafie zrozumieć.
    Wiesz... w sumie to sie nie dziwie :-) To efekt mocno zakodowanego w glowie skrotu myslowego, ktory jest potocznie stosowany jako wytlumaczenie dzialania cropa... zeby nie tlumaczyc godzine innej osobie zawsze wygodniej jest powiedziec, ze crop wydluza ogniskowa ;-)
    A jak to "wydluzenie ogniskowej" ;-), nazwane tutaj przez niektorych "zblizeniem" ;-) dziala? Przyklad ponizej.

    Dwa zdjecia - pierwsze z ogniskowa 100mm, drugie z ogniskowa 160mm.


    Prawda, ze wszystko sie zgadza? Na zdjeciu tak... w rzeczywistosci nie :P Oba kadry sa zrobione przy tej samej ogniskowej... tyle, ze w pierwszym przypadku matryca zarejestrowala wszystko, co widzial obiektyw (full frame), a w drugim przypadku byla w stanie zarejestrowac tylko centralny wycinek pola widzenia obiektywu (APS-C).
    Mocno teoretyzujac zalozmy, ze na jeden milimetr przypada 100 pixeli na matrycy - jesli full frame to 36x24mm, to RAW z niego wyjdzie 3600x2400 pixeli. Gdyby teraz w takich samych warunkach zmienic body na APS-C (22,5x15mm), to z matrycy APS-C wyjdzie RAW o wymiarach 2250x1500 pixeli. I bedzie to dokladnie to samo, jakby skadrowac obraz zarejestrowany przez FF do wymiarow APS-C.

    W ten wlasnie sposob dziala crop factor przy matrycach mniejszych niz full frame. Zero zwiekszania sie ogniskowej, zero jakichkolwiek czarodziejskich zoomow wyciaganych za uszy z magicznego kapelusza ;-) Po prostu kadrowanie, nic wiecej. Tak, jak ponizej 8)


    Mysle, ze to wyczerpuje ten przydlugi offtopic 8)

  7. #57
    Początki nałogu
    Dołączył
    Mar 2004
    Miasto
    Toruń
    Wiek
    46
    Posty
    290

    Domyślnie

    świetnie zrobione 8)
    [fotolog] faj3r.blogspot.com
    [galeria] www.tgf.art.pl
    ----
    EOS 40D | EF 17-40 f/4L | EF 50 f/1.4 | EF 70-200 f/4L | 430ex II | Manfrotto 055ProB + 141RC

  8. #58
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz Golinski
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    46
    Posty
    8 623

    Domyślnie

    kavoo, ja to wszystko wiem, ale otóż to nie ma znaczenia! Już o tym dużo mówiliśmy. Ogniskowa jest nieważna. Ważny jest kąt widzenia obiektywu. Z tego już wynika odwzorowanie. I tylko z tego. Jakbyś swego kozła sfocił rzeczywiście dwoma lensami to dostałbyś ten sam efekt z wyjątkiem ciut innej GO i niższej rozdzielczości obiektywu. Mówi sie o ekwiwalencie ogniskowej, bo wszyscy są przyzwyczajeni do tego. Jasne byłoby używanie kątów, ale nie mamy takiej intuicji.
    30D | 85/1.8 | 135/2 | 70-200/4 | T17-50/2.8 | 100-300/4.5-5.6 | 50/1.4 | 650 | 430EX | Sherpa 600r
    Zdjęcia - Iran, folk, jazz, wątek galeriowy


    FoFot.pl
    Canon IRC

  9. #59
    Zablokowany Awatar kavoo
    Dołączył
    Sep 2004
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    54
    Posty
    1 173

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Golinski
    Ważny jest kąt widzenia obiektywu. Z tego już wynika odwzorowanie.
    Zgadza sie - i wlasnie dlatego odwzorowanie nie zmienia sie w zaleznosci od rozmiaru matrycy. Taki np. EF 100mm/2.8 Macro bedzie mial przy minimalnej odleglosci ostrzenia skale odwzorowania 1:1 z kazda puszka.
    A obiektyw 300mm zawsze bedzie obiektywem 300mm... bez wzgledu na to, czy przekrecisz go do 1Ds, czy do 10D. Tyle, ze 10D bedzie w stanie zarejestrowac tylko centralna czesc pola widzenia tego obiektywu. To wszystko.

    Wytlumacz mi tylko jak to jest z ta glebia ostrosci... bo to, ze sie w zaleznosci od cropa zmienia przy tym samym szkle i odleglosci ostrzenia to wiem (mozna sie o tym przekonac chocby testujac DOFMastera)... ale kompletnie nie czaje co jest tego przyczyna i dlaczego tak sie dzieje?

  10. #60
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz Golinski
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    46
    Posty
    8 623

    Domyślnie

    kavoo, punkt znajdujący się poza płaszczyzną ostrości zawsze da jakąś plamkę. Ustalamy średnicę maksylnej plamki, przy której mówimy, że to co widzimy jest jeszcze ostre (tzn. na odbitce nie odróżniamy plamki od punktu). Jest to tzw. średnica krążka rozpraszania. Gdy kropujemy obraz, to trzeba zmniejszyć tą średnicę, więć zakres ostrości maleje.
    30D | 85/1.8 | 135/2 | 70-200/4 | T17-50/2.8 | 100-300/4.5-5.6 | 50/1.4 | 650 | 430EX | Sherpa 600r
    Zdjęcia - Iran, folk, jazz, wątek galeriowy


    FoFot.pl
    Canon IRC

Strona 6 z 8 PierwszyPierwszy ... 45678 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •