Jestem szczesliwym posiadaczem obiektywu ts-e 24mm,i mysle o nabyciu ts-e 45 mm.
Ale nic nie wiem o jakosci tego szkla,wiedzac ze to nie e-L-ka.
Macie jakies info o tym szkle ? Tylko prosze ,nie zasypujcie mnie roznymi wykresami bo ich nie kumam.
Jestem szczesliwym posiadaczem obiektywu ts-e 24mm,i mysle o nabyciu ts-e 45 mm.
Ale nic nie wiem o jakosci tego szkla,wiedzac ze to nie e-L-ka.
Macie jakies info o tym szkle ? Tylko prosze ,nie zasypujcie mnie roznymi wykresami bo ich nie kumam.
Z tego, co wiem, to z TS-E najlepiej optycznie prezentuje sie 90mm, a przeciez tez nie "elka"... wiec ja bym z obecnosci (lub braku) tej magicznej literki nie wyciagal zbyt pochopnych wnioskow.
Tez z lektury licznych opinii na forach rozumiem, ze ts-e 45 i 90 sa bardzo dobre optycznie i mechaniczne, raczej lepsze niz 24.
Wydaje mi sie rowniez, ze dobry obiektyw o ogniskowej 45 czy 90 jest latwiej zrobic, niz szerokokatne 24.
1D i obiektywy Canona
a ma ktoś może jakieś przykłady ts-e 45 zdjęć ale na asc-p ? jestem ciekaw jak bardzo efekt tilta widać na mniejszej matrycy
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
edit: APS-C oczywiście![]()
Ostatnio edytowane przez b300 ; 24-04-2011 o 12:13 Powód: Automerged Doublepost
Wystarczy pogooglać:
http://www.pbase.com/cameras/canon/ts_e45_28
http://www.pixel-peeper.com/lenses/?lens=743
dziękichodziło mi głównie o takie zdjęcie
http://www.flickr.com/photos/buehler...4352/lightbox/
bo zastanawiałem sie czy oś ostrości można tak pod kątem ustawić
dzięki
Szifty z małymi matrycami mają ten problem, że wystająca lampa błyskowa blokuje niektóre max. pochyły i obroty (np. o 45 stopni), czego nie ma w 5D i 1D, z racji tego, że nie ma tam lampy błyskowej.
Ot, taki problem natury konstrukcyjnej, sprawdzałem na 24 mk1 i 500D oraz 40D.
5D4, 1D4, 1Ds3 + TS-E 17L, TS-E 24mk2L, 24L, 35L, 50L, 135L, 24-105L, 100-400L, + 6x manfrotto
Być może nowe eLki TS-E mają dostosowane obudowy do tego, przekrój starych to duży kwadrat, i potrafi zahaczyć bokiem o lampę błyskową. O ile dobrze pamiętam, to w jednej pozycji nie da się podnieść obiektywu do samego końca.
Abstrahując, nie widzę sensu używania TS-E 24 na niepełnej klatce, chyba, że do pakszotów. Na pełnej klatce to bardzo przydatne narzędzie do fotografowania architektury, landszaftu, czy innych dziedzin, gdzie można przymknąć szkło, ustawić na hiperfokalną i po prostu fotografować.
TS-E to bardzo niszowe produkty, dosyć trudne do oswojenia, nie są to napewno obiektywy, których można by używać zawsze i wszędzie - chyba, że cały czas siekamy architekturę.
5D4, 1D4, 1Ds3 + TS-E 17L, TS-E 24mk2L, 24L, 35L, 50L, 135L, 24-105L, 100-400L, + 6x manfrotto
no niestety na razie nie stać mnie na pełną klatkę, a zamierzam kupić 60D ze względu na filmy. 7D to dla mnie przepłacanie pieniędzy a 5DII to jednak o 4 tys za dużo. Dlatego interesuje mnie jak będzie na małej klatce wyglądać ten efekt tilta.
Czy ts-e 45 można obracać? tzn ts-e 17L się obraca na bagnecie, gdzieś czytałem ze 45 tez ale chcę się upewnić?