Strona 4 z 7 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 64

Wątek: canon EFs 17-85usm is 4.5 -5,6 vs. canon 17-40 F.4 L ?

  1. #31
    Pełne uzależnienie Awatar Kubaman
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    48
    Posty
    4 709

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Szymański Adam
    odporność na CA - nie kumam co to CA
    Chromatic aberration - aberracje chromatyczne, czyli kolorowe obwódki przy dużym kontraście.
    Ja jak porównywałem kit'a do Tamrona to też spadłem z krzesła. Tamron już sie lepiej spoisuje, ale muszę to powiedzieć jeszcze raz - są takie kit'y, że szczena opada jeśli chodzi o jakość optyczną.
    Pasja---------------------> www.jakubszyma.pl

    Przedsięwzięcie-------------> www.szyma.com

  2. #32
    Zablokowany Awatar kavoo
    Dołączył
    Sep 2004
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    54
    Posty
    1 173

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gietrzy
    Więc kavoo, zgodnie z tym co mówi Chuck Westfall z Canon USA: 1Dynki z zakręconymi Lkami plus filtr na szkle są weather sealed
    Nie wiem na ile slowa Chucka Westfalla z Canon USA sa prawda, a na ile ordynarnym marketingiem... wiem natomiast co mowia wszystkie opisy sprzetu Canona:

    Weatherproofing:
    The EOS 1V and its digital siblings, the 1D and 1Ds, are equipped with gaskets at every conceivable opening. Lens mounts also have ring-shaped gaskets which match Canon’s line of weatherproofed L series lenses. You can’t safely go swimming with this gear, but the seals do keep out a lot of rain and dust.
    Czyli jak mowilem: pylo- i bryzgoszczelne, nie wodoodporne.

  3. #33
    fotograf Awatar Czacha
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    45
    Posty
    4 868

    Domyślnie

    szczerze mowiac 17-40 nie jest ciemny.. bo i tak zawsze robie na f wiekszej niz 8... a af mam wylaczony, a obietkyw ustawiony na hiperfokalna

    a jesli ktos nie widzi roznicy pomiedzy obiektywem za 3tys i tym za 500zl.. to niech kupi ten 2gi i tyle - zrobil bym tak samo.. ale cholera dostrzeglem roznice...

  4. #34
    Bywalec
    Dołączył
    Oct 2004
    Miasto
    Malopolska
    Posty
    152

    Domyślnie

    Panowie nie oslabiajcie mnie please ......
    Czy nikt nie ma jakichs rzeczowych argumentow za jakoscia obrazu z 17-40 w prownaniu za kit-em????
    Ja wlasnie zamowilem ta L-ke i teraz to zaczyna mi byc slabo , nie biore 20D z kit-em bo uwazam ze jezeli mam cos robic to na dosc dobrym sprzecie , miedzy innymi po to zebym nie mogl zwalac winy na aparature - a miec pretensje tylko i wylacznie do wlasnych umiejetnosci.

  5. #35
    Pełne uzależnienie Awatar muflon
    Dołączył
    Mar 2004
    Miasto
    Zürich
    Wiek
    47
    Posty
    6 763

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Chris
    Ja wlasnie zamowilem ta L-ke i teraz to zaczyna mi byc slabo
    I nie będziesz żałował.

    A w temacie pogody.. mi ostatnio 10D wytarzał się w śniegu (a dokładniej, to żona go w ten śnieg wkopnęła ) - trochę mnie "zmroziło", jak zobaczyłem że jakaś odrobina mogła wleźć w okolice kółka przysłon.. Ale na szczęście jest OK. Dodając do tego moje doświadczenia z koncertów (deszcz) i innych gór (temperatura)... chyba sprzedam go jako weatherproof ;-)

  6. #36
    Coś już napisał
    Dołączył
    Nov 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    98

    Domyślnie

    Witam, na wstępie dziękuję już jarzę co CA (nie kojarzyłem tego żargonu)
    Dzisiaj ponownie zabrałem się do testowania 17-40/L w porównaniu do KIT-18-55 przy pomocy Canona 300D. Bardzo chciałem by moja ciężko wydana kasa nie potwierdziła obaw o jakości L-ki. Ale niestety. Robiłem zdjęcia tablicy ściągniętej z dpreviev wydrukowałem na Epsonie w rozdzielczości 1440 dpi - plik mapę bitową 2440dpi (tej tablicy). Przy ogniskowej 40 mm, ze światłem 5,6 dalej 11 i wkońcu 22, z odległości ok. 60 cm KIT potwierdza, że ma większą abberację chromatyczną..., pardon "CA" i duże flary to niestety w pozostałych parametrach bije L-kę. Być może ten egzemplarz, który kupiłem (NOWY CHOLERA) jest felerny. Jeśli ktokolwiek z forumowiczów życzy sobie bym mu podesłał pliki RAW-y, które mają po ok. 7 MB to niech sobie każdy sam porówna, to poproszę o adres e-mailowy.. Nie wiem tylko jak "L" kolory oddaje gdyż nie chciało mi się bawić w fotografowanie tablicy barwnej Kodaka. A takie wspaniałe notowania ma sprawdzałem w kilku miejscach zanim ją kupiłem. Teraz zapewne ją sprzedam - bo jak ktoś pisał to niewiele traci na wartości (jedyna pociecha).

    [ Dodano: 15-11-2004 ]
    Jednakże mam jeszcze nadzieję, że to wina egzemplarza tej L-ki. Dzwoniłem do gościa od którego kupiłem (Foto-Media z Radomia) i zgodził się wymienić na inny egzemplarz. Bo wspomnę jeszcze, że do testów użyłem również Sigmy 28-135. Zdjęcia testowe również robiłem w identycznych warunkach ale też okazała się lepsza z ostrością i kontrastem niż L-ka 17-40. Za to wykazała aberracje chroamtyczne nie mniejsze niż KIT 18-55. Szkoda, że forumowicze nie robią testowych fotek tablic wówczas można coś powiedzieć ze swojego podwórka. Bo zdjęcia plenerowe czy studyjne, gdy obiektem jest jakiś motyw nie powiedzą całej prawdy o optyce.

    [ Dodano: 15-11-2004 ]
    Przepraszam "Chromatyczne" - czyli CA miałem literówkę

  7. #37
    Pełne uzależnienie Awatar p13ka
    Dołączył
    Mar 2004
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    57
    Posty
    1 013

    Domyślnie

    Nie dziwię się wcale tej sytuacji. Miałem kilka m-cy L-ke 16-35 i z jakości zdjęć (konkretnie z ostrości) byłem bardzo niezadowolony! A przy dziurze 2.8 to szkoda gadać. Już lepiej ostrzył słabiutki Tamron 19-35. Może miałem felerny egzemplarz tej L-ki? Nie bawiłem się w żadne tablice tylko robiłem zdjęcia na wczasach, plenerki, wnętrza itd. Brak ostrości był niestety aż nadto widoczny na wielu fotach. I nie piszcie, że były to błędy fotografa
    Pomimo to jest sporo osób zadowolonych z L-ek ale dla tych co nie są świadczy, że jednak kontrola jakości w fabrykach Canona przepuszcza felerne egzemplarze. Sorry ale od szkła za taką kasę każdy ma prawo wymagać wysokiej jakości zdjęć, a w tym ich ostrości. Co z tego, że L-ka sobie radzi z "CA", może ma lepszą plastykę obrazu itd. jak z ostrością odstaje? Ci co się sparzyli po L-kę zapewne już nie sięgną.
    Zaznaczam, że mówię/piszę o L-kach szerokich. Długie L-ki (używałem 70-200 a mam teraz 100-400) są dla mnie super pod każdym względem

  8. #38
    Początki nałogu
    Dołączył
    Mar 2004
    Miasto
    Toruń
    Wiek
    46
    Posty
    290

    Domyślnie Re: canon EFs 17-85usm is 4.5 -5,6 vs. canon 17-40 F.4 L ?

    Cytat Zamieszczone przez Janusz Body
    W taki pochmurny deszczowy dzień o tej porze roku nawet na ISO 800 wychodzą czasy rzędu 1/10s i co wolisz targac wszędzie statyw. Ja wolę IS-a
    Nigdy nie używałem IS (poza testowaniem jak pracuje przez 15min na 28-135 kolegi), bo mam FD, więc nie chcę się tu wypowiadać jakoś autorytatywnie, jednakże docierają do mnie głosy że Canon IS'em psuje sobie trochę obiektywy, to raz.

    gdybym miał dokonać wyboru w tej chwili - wolał bym stałakę f1.4, f2.0 niż f5.6 IS, jasności, to jasność.

    Co do statywu natomiast, nic go nie zastąpi. Przekonałem się już naprawdę wiele razy, że przy czułości 400 i obiektywie f1.4 i tak statyw jest potrzebny.
    Jestem miłośnikiem robienia zdjęć z ręki. Daje mi to wielką swobodę, no ale cóż - wykorzystując swoje doświadczenia poszedłem po rozum do głowy i zbieram na manfrotto. Czasem innego wyjścia nie ma, a ciężar - cóż, była już na tym forum o tym mowa. Chcesz robić dobre zdjęcia - cierp co to, L-ki nie ważą? :wink:
    [fotolog] faj3r.blogspot.com
    [galeria] www.tgf.art.pl
    ----
    EOS 40D | EF 17-40 f/4L | EF 50 f/1.4 | EF 70-200 f/4L | 430ex II | Manfrotto 055ProB + 141RC

  9. #39
    Uzależniony
    Dołączył
    Sep 2004
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    44
    Posty
    595

    Domyślnie

    Ale robiłeś z błyskiem czy bez?

  10. #40
    Początki nałogu
    Dołączył
    Mar 2004
    Miasto
    Toruń
    Wiek
    46
    Posty
    290

    Domyślnie

    bez
    staram się maksymalnie zawsze wykorzystać zastane światło to raz, a dwa ze robię głównie w plenerze, wiec potrzebował bym bardzo silnych lamp.

    zresztą lampa zniekształca obiekt. mam kilka fajnych zdjęć zrobionych z lampa, ciekawe efekty, ale generalnie nie jest to, to co widziały moje oczy jak postanowiłem zdjęcie zrobić

    Oczywiście, są sytuacje kiedy lampa to jedyne wyjście żeby zdjęcie było dobre (np. śluby itp.) i używa się ich. Dlatego w ogóle mam lampę tyle ze jej prawie nie używam.
    [fotolog] faj3r.blogspot.com
    [galeria] www.tgf.art.pl
    ----
    EOS 40D | EF 17-40 f/4L | EF 50 f/1.4 | EF 70-200 f/4L | 430ex II | Manfrotto 055ProB + 141RC

Strona 4 z 7 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •