Zamieszczone przez shaqi
Polecam w temacie filtrów :
http://www.pragmatic.com.pl/filtry.htm
O ekspozycji nic nie pisałem, miałeś szansę - szkoda, że głównie zająłeś się ruganiem innych.
Zamieszczone przez shaqi
Polecam w temacie filtrów :
http://www.pragmatic.com.pl/filtry.htm
O ekspozycji nic nie pisałem, miałeś szansę - szkoda, że głównie zająłeś się ruganiem innych.
filtr polaryzacyjny - najprosciej i najlepiej
Dzięki za szybką odpowiedź. W takim razie będę musiał pomyśleć o zakupie filterka.
dlaczego ruganiem innych ??Zamieszczone przez Quadrifoglio
nic zdroznego nie powiedzialem czy raczej nie napisalem
Amator. Minolta 7+akcesoria, Canon 20D+ EF-S 18-55 II USM, EF-S 17-85IS, EF 50 1.8, M42 System+ Speedlights580EX. Dodatkowo 3lampy studyjne 200Ws.
Moje gnioty http://www.fotopozytyw.prv.pl
A tu mój główny profil działalności http://www.mepia.pl
Jakiś wypasiony ten filterek kupiłeś, człowieka z kadru też usunął :]Zamieszczone przez miszaqq
nmsp
![]()
Ano powiedziałeś. Formą pytania. Zwłaszcza, że polar akurat MA bardzo dużo do ekspozycji. Polar zmniejsza kontrasty więc pozwala zarejestrować dużo większą rozpiętość tonalną sceny. No i polar wydłuża czas ekspozycji zwykle od 1 do 2 f-stopów.Zamieszczone przez shaqi
Bez urazy
Janusz
z tym sie zgodzeZamieszczone przez Janusz Body
ale jesli chodzi o polara i expozycje to automatyka sama dobierze wartosci
drugie tak polar przyciemnia niebo i daje intensywniejsze kolory
no i trzecie niewspomniane to polar usuwa odbicia ze szkla czy wody
ale kiedy rozpietosc tonalna zdjecia jest w okolicach powyzej 7ev to klipa
a wlasnie o takim przypadku pisze chlopak na poczatku kiedy ostro przewietla gore dobry dol i na odwrot
dlatego w tym przypadku tylko i wylacznie filtr polowkowy a nie polar
polar stosujemy maksymalnie przy 6ev rozpietosci tonalnej i to granice mozliwosci aparatu-matrycy i polara
jesli kogos urazilem swoimi wypowiedziami z gory sorry
(jak zauwazylem na tym forum nerwowych sesji dochodzi wtedy kiedy nie doczyta sie dokladnie, a w tym wypadku chyba doczytalem:-P )
Amator. Minolta 7+akcesoria, Canon 20D+ EF-S 18-55 II USM, EF-S 17-85IS, EF 50 1.8, M42 System+ Speedlights580EX. Dodatkowo 3lampy studyjne 200Ws.
Moje gnioty http://www.fotopozytyw.prv.pl
A tu mój główny profil działalności http://www.mepia.pl
No nie bardzo. Jeśli rozpiętość tonalna sceny jest ok 7-8 EV to można ją zredukować polarem właśnie. To nie polar stosujemy przy rozpiętości tonalnej 6EV bo to zakres matrycy. Polar stosujemy po to, żeby zredukować, zmniejszyć rozpiętość sceny. Polar nie tyle "przyciemnia niebo" ile redukuje kontrasty co skutkuje przyciemnieniem nieba.Zamieszczone przez shaqi
Byłbym bardzo daleki od kategorycznego twierdzenia "tylko i wyłącznie filtr połówkowy" - rozpiętość tonalna TEJ sceny (z początku wątku) wcale nie jest taka duża. Połówka to aż za dużo.
Zobacz na załączone (sorry że mocno skompresowane zdjęcie - w oryginale ma rozmiary 12000 x 3000 pix - coś około 8) ) to jest zrobione BEZ polara i BEZ połowki. Nie jest nawet nazbyt męczone w PS, nie ma tu żadnych cudów typu HDR czy DRI.
Janusz
Ostatnio edytowane przez Janusz Body ; 23-07-2006 o 15:25
a jakie byly parametry dla tego zdjecia?
Co rozumiesz pod słowem "parametry"Zamieszczone przez michaelj
Rozpiętość tonalna to było około 5EV. Swiatło dobierane tak, żeby chmury lekko przyciemnić a dół lekko ale to bardzo lekko rozjaśnić.