24-70 ma szybszy AF a co do celności to oba są równie celne.
to jest dla mnie wazny argument , rzeklbym bardzo wazny
czytalem wlasnie w innych watkach ze 35 L ma taki oo AF- jesli chodzi o szybkosc
mam dwa pytania
po pierwsze ktorego czesciej uzywasz bo widze ze w stopce masz dwa wiec jestem ciekawy opini , czy te 2,8 w Twoim 24-70 jest porowynwale z tym co jest na necie
te 2 inne egzemplarze co testowales to duzo sie roznily czy wybrales ten bo subiektywnie wydawal Ci sie lepszy
6D 30D 35 85 70-200 430EX
Pozdrawiam
Jestem przekonany, że tu nie ma wyboru 35L a 24-70L. Oba dwa szkła warto mieć. Jakość będziesz miał na pewno lepszą na stałce, przecież 35mm to jedna z najlepszych stałek jakie ma canon. Jeśli jednak używasz szkła do tak zwanej reporterki to stałka da ci solidnie w kość. A to brakiem 24mm a to brakiem 70mm. 35 to bardzo użytkowa ogniskowa, lepsze IMO od 50mm, którego właśnie sprzedaję, bo na 1,3 zupełnie nie pasuje mi jej zakres.
Częściej używam 35/1.4 z powodów oczywistych - jest lepszy optycznie , wczesniej kiedy używałem bardziej 24-70 nie miałem 16-35/2.8 II, który to jest lepszy z kolei na szerokich kątach (24-35) od 24-70.
Dlatego wybierałem ponieważ okazał się lepszy od dwóch pozstałych m.in. na 2.8 , różniły się znacznie ostrością ( robiłem testy -porównanie: scenka,wszystkie przysłony,iso,statyw,wężyk), u mnie 24-70 z 5d jest bardzo ok ale daleko mu do 35/1.4 :wink: .
Mam obydwa ponieważ każdy z nich ma inne zastosowanie.
jesli chodzi o AF w 35 1.4 jest szybki, prawie porownywalny do szybkosci 17-40L. choc wg mnie jest moze o pare ms wolniejszy w 35 niz w 17-40. 777 byc moze w niedziele bede Ci mogl zdac relacje z szybkosci AF i ogolnych faktow na temat 24-70 vs 35L na 30D i 40D . pozdro
Moja CaroLina
bylbym bardzo wdzieczny - szczegolnie jak na 30d chodzi 35 L a 24-70
chodzi mi glownie o af, ostrosc na 2,8 i ogolnie ...
kilka sampli jakbys gdzies tam zachowal i podrzucil na jakis serwer czy cos to juz wogole byloby pieknie![]()
6D 30D 35 85 70-200 430EX
Pozdrawiam
i co Don bedzie cos z tego?chetnie bym popatrzyl i mysle ze nie tylko ja
![]()
6D 30D 35 85 70-200 430EX
Pozdrawiam
Odświeżę wątek bo wpadło mi w ręce 24-70, a miałem 24-105L i 35L, wszystkie na 5D.
AF najszybszy w 24-105, minimalnie wolniejszy w 24-70 i jeszcze ciut wolniejszy 35L.
Ostrość, kontrast i kolory najlepsze w 24-105 i to już żyletka od f/4.
35L jest przyzwoicie ostre od f/1.4, ale kolorki na f/1.4 trochę czasem bladawe pod światło. Od f/1.8 ostrość się robi znakomita. Ogólnie kolorystyka jednak nie powala, głównie z powodu że to szkło to niezły aberrofon.
24-70L ma najsłabszy kontrast, obraz na f/2.8 jest trochę miękki. Kolory niezłe, ostrość akceptowalna od f/2.8, żyletka dopiero na f/5.6. Porównując te same przysłony i ogniskowe to 24-105 wyraźnie lepsze.
Bokeh wymiata w 24-70, bardzo mięciutki i ładne punktowe światła. Potem w stawce 24-105 i na końcu 35L.
35L ma małą GO na f/1.4 ale sam bokeh fatalny, brzydkie punktowe światła i spore CA w nieostrości zielono-fioletowe.
Winieta na pełnej dziurze największa w 35L, potem 24-70 i na końcu najmniejsza w 24-105. Przymykając kolejność się odwraca, najmniejsza na f/4 będzie oczywiście w 35L, potem w 24-70 i na końcu 24-105.
CA największe w 24-105 i 35L. W 24-70 na przyzwoitym poziomie.
Beczka największa na 24mm w 24-105, potem 24mm w 24-70. 35L co było dla mnie szokujące też robi widoczną beczkę.
Ogólne wnioski z porównania 24-105 i 24-70 moje są takie.
Jeśli nie potrzebne f/2.8 to bezapelacyjnie 24-105. Optycznie lepsze, i świetny IS wydłużający czas z łapy nawet 10 razy, świetna ostrość, kontrast i kolory od f/4.
Na 105mm da sie nawet robić niezłe portrety z małą GO
24-70 tylko wtedy gdy zależy na mniejszej GO, lepszym rozmyciu tła i krótszych czasach.
35L to osobny temat. Miałem i więcej nie chcę, może jak zrobią Mk II to się skuszę. Na razie po bojach z 35L, C50/1.4, S50/1.4 i testowaniu 28/1.8 stwierdziłem że najlepszy dla mnie będzie 24-70 uzupełniony stałkami które już mam (85/1.8 i 135L).
EDIT:
Jeszcze jedna uwaga dotycząca zakresu ogniskowych w 24-70 i 24-105. 24mm w 24-105 jest trochę szersze niż w 24-70. Ciekawie też się robi na długim końcu. Oba szkła mają deklarowane przez producenta mm tylko przy ostrzeniu na minimalne odległości. Kręcąc pierścieniem ostrości kąt widzenia się zmniejsza. 24-70 przy wyostrzeniu 70mm na odległość kilku metrów robi się tylko trochę dłuższe od stałki 50mm. Tak samo ze 105mm robi się ok 90.
Ostatnio edytowane przez MMM ; 13-10-2008 o 00:36