Strona 3 z 10 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 100

Wątek: co wybrac: EF 24-70mm f/2.8L USM / EF 24-105mm f/4L IS USM

  1. #21
    Pełne uzależnienie Awatar Pikczer
    Dołączył
    Aug 2005
    Miasto
    Warsaw
    Wiek
    48
    Posty
    2 578

    Domyślnie

    Vitez, nie tylko dla b. malej GO wymyslaja jasne stalki
    Nie moge tez sie z tym zgodzic, ze na zdjeciu z koncertu przy f2.8 bedzie tylko oko artysty ostre ;-) Natomiast moge powiedziec (gdyz robilem szklem na f4), ze zamrozenie ruchu artysty jest prawie niemozliwe - i tam 24-105 na niewiele sie zda.
    Moim zdaniem 24-105 bije 24-70 tylko jednym (w czym 24-70 nie moze sobie poradzic) - zakresem. I jesli komus tego potrzeba niech bierze w ciemno. Dla calej reszty radze wziac 24-70L.

  2. #22
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    May 2006
    Posty
    48

    Talking

    gdzie najlepsza cena 24-105 i czy zwracac uwage na wersje europejska ?
    Canon EOS 20D, 30D + 100-400L USM, 24-105L, 50 f.1.8 II + Speedlite 580EX + Tamron 17-50 F/2.8 + Tamron 28-75 f/2.8 + MARUMI DHG CPL, WPC UV + MC UV + SANDISK CF 4GB, 1GB EXTREME III + LOWEPRO Micro Trekker 200 + Naneu Pro Adventure K3 + SONY HDR-HC5E

    foto galeria - galeria zdjęć – aparaty cyfrowe – obiektywy – fotografia cyfrowa - filtry polaryzacyjne - zdjęcia

  3. #23
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pikczer
    Natomiast moge powiedziec (gdyz robilem szklem na f4), ze zamrozenie ruchu artysty jest prawie niemozliwe - i tam 24-105 na niewiele sie zda.
    Natomiast ja moge powiedziec (gdyz robilem szklem na 2.8, zakres standardowy), ze utrzymanie kilku ludzi w jednej plaszczyznie przy GO na przyslonie 2.8 jest prawie niemozliwe (oczywiscie zalezy rowniez od odleglosci celu) - i tam swiatlo 2.8 to zadna przewaga bo i tak sie domyka.

    Czy zauwazyles ze mowimy caly czas obok siebie? Ty swoje o zamrozeniu, ja swoje o GO?
    To sa dwie rozne cechy przydatnosci szkla do konkretnych typow ujec.
    Osoba zainteresowana obydwoma szklami powinna rozpatrzyc obie nasze uwagi, natomiast nie powinny one byc ze soba konfrontowane.

  4. #24
    Bywalec
    Dołączył
    May 2006
    Miasto
    Kraków
    Posty
    235

    Domyślnie

    24-70 to znacznie lepszy obiektyw od 24-105 jesli chodzi o uzywanie z FF ja testowałem z 5D i 24-70 wypadł lepiej.
    Lepsza ostrość juz od 2.8 prawie nie winetuje i fotki na brzegach są ostrzejsze niz z 24-105. Jezeli planujesz FF to nawet się nie zastanawiaj.

  5. #25
    Pełne uzależnienie Awatar zanussi
    Dołączył
    Feb 2006
    Miasto
    to tu to tam
    Wiek
    48
    Posty
    1 696

    Domyślnie

    2,8 możesz domkąć do 4 - 4 nie otworzysz do 2,8
    Oko plus aparat - dobrana para.

    sprzęt do generowania, rozpraszania, skupiania i rejestrowania świat(ł)a.....

  6. #26
    Początki nałogu Awatar shaqi
    Dołączył
    Dec 2005
    Miasto
    Wodzisław Śl.
    Wiek
    47
    Posty
    448

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez zanussi
    2,8 możesz domkąć do 4 - 4 nie otworzysz do 2,8
    to chyba najlepsza sentencja na ty forum
    Amator. Minolta 7+akcesoria, Canon 20D+ EF-S 18-55 II USM, EF-S 17-85IS, EF 50 1.8, M42 System+ Speedlights580EX. Dodatkowo 3lampy studyjne 200Ws.
    Moje gnioty http://www.fotopozytyw.prv.pl
    A tu mój główny profil działalności http://www.mepia.pl

  7. #27
    Bywalec
    Dołączył
    May 2006
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    70
    Posty
    101

    Domyślnie

    :rolleyes: tylko, że wtedy nigdy nie kupisz długiego tele z F np. 5,6

  8. #28
    Początki nałogu
    Dołączył
    Jan 2006
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    54
    Posty
    416

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Diego
    -waga, 880g vs 640g -- odczuwalna zamiana, teraz jest zdecydowanie wygodniej,
    Raczej 950g vs 670g - jeszcze większa różnica

    Cytat Zamieszczone przez Diego
    -oslona p.sloneczna - 24-105 mala, wygodna miesci mi sie wraz z oslonami od 17-40 i 70-200, jesli chodzisz po gorach - bezcenne
    Tutaj bym sie nie zgodził - osłona 24-105 strasznie odstaje od obiektywu zarówno w pozycji normalnej, jak i odwrotnie zamocowana.
    Za to 24-70 ma świetnie zaprojektowaną osłonę: zakres jej krycia jest zmienny w zależności od wysunięcia zooma i zamocowana jest do stałej części obiektywu (zamiast obciążać choroni ruchomą część obiektywu).
    Klasyczna osłona 24-105 przy obiektywie o tak dużym zakresie ogniskowych jest mało skuteczna przy tele.

    P.S.
    Ja z tych dwojga wybrałem 24-105 głównie ze względu na uniwersalność. Wiele testów pokazuje także wyższą jakość optyczną 24-105 (rozdzielczość), a winetowanie i CA nie jest dla mnie problemem.

  9. #29
    Bywalec
    Dołączył
    May 2006
    Miasto
    Kraków
    Posty
    235

    Domyślnie

    Jak winetowanie i CA nie jest dla ciebie problemem to
    napewno Twoje porównanie rozdzielczości też jest nic nie warte.

  10. #30
    Początki nałogu
    Dołączył
    Jan 2006
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    54
    Posty
    416

    Domyślnie

    Nie moje porównanie, tylko wiele różnych w Sieci. Poczytaj np na photozone.de, luminous-landscape itp.
    A że winetowanie i CA nie stanowią problemu to primo - nie są zauważalne na każdej klatce, secundo - łatwo je skorygować softwerowo. Spróbuj to samo zrobić z rodzielczością :smile:

Strona 3 z 10 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •