Strona 1 z 10 123 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 100

Wątek: co wybrac: EF 24-70mm f/2.8L USM / EF 24-105mm f/4L IS USM

Mieszany widok

  1. #1
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    May 2006
    Posty
    48

    Question co wybrac: EF 24-70mm f/2.8L USM / EF 24-105mm f/4L IS USM

    Co lepiej wybrac: Canon EF 24-70mm f/2.8L USM lub Canon EF 24-105mm f/4L IS USM.
    Chodzi mi o robienie dobrej jakosc zdjec z reki bez koniecznosci uzywania statywu.

    Tak na marginesie co myslicie o tym: http://www.allegro.pl/item114741735_...gwarancja.html
    ( TAMRON 28-75mm SP AF F2.8 XR Di ).

    pozdrawiam,
    Canon EOS 20D, 30D + 100-400L USM, 24-105L, 50 f.1.8 II + Speedlite 580EX + Tamron 17-50 F/2.8 + Tamron 28-75 f/2.8 + MARUMI DHG CPL, WPC UV + MC UV + SANDISK CF 4GB, 1GB EXTREME III + LOWEPRO Micro Trekker 200 + Naneu Pro Adventure K3 + SONY HDR-HC5E

    foto galeria - galeria zdjęć – aparaty cyfrowe – obiektywy – fotografia cyfrowa - filtry polaryzacyjne - zdjęcia

  2. #2
    Uzależniony Awatar Richie
    Dołączył
    Jul 2006
    Miasto
    Nowy Tomyśl
    Wiek
    46
    Posty
    625

    Domyślnie

    Jeśli myślisz o Canonie to z tych dwóch 24-70 f2,8L.Bedziesz miał szkiełko na lata a ''światełko'' 2,8,kontrast,oddanie kolorów i pancerna budowa to jest to co w nim najlepsze. W 24-105 f4L IS na ''+'' jest stabilizacja ale moim zdaniem najlepsze jej zastosowanie znajdziesz w obiektywach typu ''tele''.

    Co do Tamrona z drugię części postu to jest to tani ale wdzięczny obiektyw i jeśli trafisz na dobry egzemplarz (takowe oferuje kolega Cichy) to ostrość powali Cię na kolana.

    Ja podam inny link do Tamrona : http://www.allegro.pl/item115953613_..._cichego_.html
    Richie
    FF + stałki + błyskotka

    MOJE PLFOTOMOJE FOTOMOTYWY

  3. #3
    Bywalec
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    45
    Posty
    242

    Domyślnie

    Jeszcze niedawno sam stałem przed podobnym dylematem, wybrałem 24-105 ze względu na szerszą skalę ogniskowycha światło 4 świetnie rekompensuje IS który pozwala spokojnie zrobić ostrą fotkę do 1/20s przy 105mm ekwiwalent na cropie 168mm. Niestety nie miałem okazji testować 24-70 i sam jestem ciekaw jak poradziłby sobie w podobnych warunkach słabego oświetlenia. Może ktoś zna odpowiedź?

    edit.: raczej wątpię by 24-70 F2.8 dał 8 razy krutszy czas naświetlania od 24-105 IS chociaż może się mylę ale sam nie mam możliwości sprawdzenia
    Ostatnio edytowane przez Zaibatsu ; 22-07-2006 o 17:42

  4. #4
    Początki nałogu Awatar shaqi
    Dołączył
    Dec 2005
    Miasto
    Wodzisław Śl.
    Wiek
    47
    Posty
    448

    Domyślnie

    a ja postwilbym na 24-70
    i czekam do stycznia, skladam zlotowki

    to ponaoc najlepszy zoooom canona
    Amator. Minolta 7+akcesoria, Canon 20D+ EF-S 18-55 II USM, EF-S 17-85IS, EF 50 1.8, M42 System+ Speedlights580EX. Dodatkowo 3lampy studyjne 200Ws.
    Moje gnioty http://www.fotopozytyw.prv.pl
    A tu mój główny profil działalności http://www.mepia.pl

  5. #5
    Bywalec
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    45
    Posty
    242

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez shaqi
    to ponaoc najlepszy zoooom canona
    tylko czy zrobi mniej poruszone fotki od 24-105 IS? Pozatym oglądałem wiele porównań i oba obiektywy spisują się bardzo dobrze i nie odstają od siebie.

    faktycznie ludziki się ruszają ale z tego co wiem to i tak F2,8 da niewiele krutszy czas naświetlania od F4

  6. #6
    Pełne uzależnienie Awatar Zielony
    Dołączył
    Jun 2005
    Miasto
    przystanek Warszawa
    Wiek
    41
    Posty
    2 928

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Zaibatsu
    Jeszcze niedawno sam stałem przed podobnym dylematem, wybrałem 24-105 ze względu na szerszą skalę ogniskowycha światło 4 świetnie rekompensuje IS który pozwala spokojnie zrobić ostrą fotkę do 1/20s przy 105mm ekwiwalent na cropie 168mm. Niestety nie miałem okazji testować 24-70 i sam jestem ciekaw jak poradziłby sobie w podobnych warunkach słabego oświetlenia. Może ktoś zna odpowiedź?

    edit.: raczej wątpię by 24-70 F2.8 dał 8 razy krutszy czas naświetlania od 24-105 IS chociaż może się mylę ale sam nie mam możliwości sprawdzenia
    Wszystko fajnie, ale nie zapominajcie, że wykorzystać to można przy fotografowaniu głównie (a może tylko) statycznych obiektów.
    Co z tego, że fota @105mm, 1/15-20sek jak ludziki w kadrze się poruszają...
    Chyba, że się strzela pod kątem artystycznym :cool:

    Cytat Zamieszczone przez shaqi
    a ja postwilbym na 24-70
    i czekam do stycznia, skladam zlotowki

    to ponoc najlepszy zoooom canona
    EF-S sprzedajesz zatem? To 24-70 planujesz podpinać pod 20D czy na półkę wyżej wskakujesz?

  7. #7
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Zielony
    Wszystko fajnie, ale nie zapominajcie, że wykorzystać to można przy fotografowaniu głównie (a może tylko) statycznych obiektów.
    Co z tego, że fota @105mm, 1/15-20sek jak ludziki w kadrze się poruszają...
    Chyba, że się strzela pod kątem artystycznym :cool:
    Wszystko fajnie ale nie zapomnijcie jaka mozecie miec GO przy obiektywie otwartym na 2.8 . Co z tego ze ludzie wam sie mniej porusza jak ostrosc bedzie tylko na jednym ludziku a reszta ludzikow sruuu - poleciala poza GO?
    F4 to minimum do rozsadnej GO, a krotszy czas naswietlania to proponuje z lampy brac a nie na sile brac najjasniejsze mozliwe obiektywy bez rozwazenia wszelkich mozliwych konsekwencji ich uzywania .

    Ja dlatego zmienilem Tamrona 28-75 2.8 na 24-105 4 IS - GO przy 2.8 zbyt krotka w ogromnej wiekszosci sytuacji.

  8. #8
    Początki nałogu Awatar czeczot
    Dołączył
    Sep 2004
    Miasto
    3miasto
    Posty
    325

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Vitez
    Wszystko fajnie ale nie zapomnijcie jaka mozecie miec GO przy obiektywie otwartym na 2.8 . Co z tego ze ludzie wam sie mniej porusza jak ostrosc bedzie tylko na jednym ludziku a reszta ludzikow sruuu - poleciala poza GO?
    F4 to minimum do rozsadnej GO, a krotszy czas naswietlania to proponuje z lampy brac a nie na sile brac najjasniejsze mozliwe obiektywy bez rozwazenia wszelkich mozliwych konsekwencji ich uzywania .
    Przy 24mm i 2,8 jak ostrzymy na 2-3 m i jaki problem z małym go? Ogniskowe 70 to do portretu i tutaj 2,8 się przydaje żeby rozmyć tło! Przecież ogniskową powyżej 50 to się nie robi szerokich planów gdzie ci zależy na dużej go bo przeważnie nie ma się gdzie odsunąć
    Lampa?! Oświetlanie lampą na aparacie zawsze daje brzydki efekt i oprócz czasami konieczności rozjaśnienia cieni raczej ja jej nie używam. Naturalne światło jest zawsze, prawie zawsze o wiele lepsze, zdjęcie nie wygląda na sztuczne

  9. #9
    Początki nałogu Awatar shaqi
    Dołączył
    Dec 2005
    Miasto
    Wodzisław Śl.
    Wiek
    47
    Posty
    448

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez czeczot
    Przy 24mm i 2,8 jak ostrzymy na 2-3 m i jaki problem z małym go? Ogniskowe 70 to do portretu i tutaj 2,8 się przydaje żeby rozmyć tło! Przecież ogniskową powyżej 50 to się nie robi szerokich planów gdzie ci zależy na dużej go bo przeważnie nie ma się gdzie odsunąć
    Lampa?! Oświetlanie lampą na aparacie zawsze daje brzydki efekt i oprócz czasami konieczności rozjaśnienia cieni raczej ja jej nie używam. Naturalne światło jest zawsze, prawie zawsze o wiele lepsze, zdjęcie nie wygląda na sztuczne
    nic dodac nic ujac

    a moze jednak :
    na cropie oba szkla traca swoj urok bo 24 to juz prawie 40

    chodz 24-70 na cropie fajna portetowka ze wsoim 2,8

    jesli ktos robi lanszafty to ok 24-105 niech bedzie, przymkniety jest ok powiedzmy ale i tak postawilbym na 17-40 do landszaftow

    a jesli chodzi o te szkla to na slub zdecydowanie 24-70 ze swoim 2,8
    is w takim przypadku gowno da (przepraszam za slang)

    a i czeczot pisal o flashu. ja na ciemnej sali daje iso 800 najmniejsza przyszlone tak by naswietlc tlo a pierwszy plan doswietlam lampa z dyfuzorem ustawiona na -2/3ev lub -1/3 i efekty sa bardzo dobre na sali
    w plenerze pod swiatlo tez robie z lampa chyba ze robie sylwety ale iso 100 funkcja na lampie hs i +2/3 lub nawet +1ev
    Amator. Minolta 7+akcesoria, Canon 20D+ EF-S 18-55 II USM, EF-S 17-85IS, EF 50 1.8, M42 System+ Speedlights580EX. Dodatkowo 3lampy studyjne 200Ws.
    Moje gnioty http://www.fotopozytyw.prv.pl
    A tu mój główny profil działalności http://www.mepia.pl

  10. #10
    Uzależniony Awatar Richie
    Dołączył
    Jul 2006
    Miasto
    Nowy Tomyśl
    Wiek
    46
    Posty
    625

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Vitez
    Wszystko fajnie ale nie zapomnijcie jaka mozecie miec GO przy obiektywie otwartym na 2.8 . Co z tego ze ludzie wam sie mniej porusza jak ostrosc bedzie tylko na jednym ludziku a reszta ludzikow sruuu - poleciala poza GO?
    Bez przesady...no chyba,ze robisz takie zdjecie na ogniskowej 70mm.

    Cytat Zamieszczone przez czeczot
    Przy 24mm i 2,8 jak ostrzymy na 2-3 m i jaki problem z małym go?
    Czeczot,dokładnie o tym samym myślałem pisząc ze 2,8 to jest.Przy szerokich kadrach problemu z GO nie ma a przy zbliżeniu (ogniskowa 70mm) f2,8 pięknie rozmyje nam tło. Poza tym 24-70L przy f4 bedzie dawał zdecydowanie mniejszą winietę niż 24-105L a to ważny argument jeśli fotografujemy w pomieszczeniach z malą ilością światła.
    Ostatnio edytowane przez Richie ; 23-07-2006 o 09:27
    Richie
    FF + stałki + błyskotka

    MOJE PLFOTOMOJE FOTOMOTYWY

Strona 1 z 10 123 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •