Page 8 of 12 FirstFirst ... 678910 ... LastLast
Results 71 to 80 of 112

Thread: #23 RAW-y - Podstawy obróbki

  1. #71
    Uzależniony
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    510

    Default

    Quote Originally Posted by Pirx View Post
    Co innego jeśli będziesz chciał pomęczyć skonwertowane zdjęcie np. PS-em. Wtedy warto skonwertować RAW-a do TIFF, męczenie przeprowadzić na TIFF-ie i dopiero po obróbce skonwertować do JPEG.
    A dlaczego "warto" wtedy do TIFFa? Jakie daje wtedy korzyści?

  2. #72
    Coś już napisał dobert's Avatar
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    NL
    Age
    46
    Posts
    52

    Default

    Quote Originally Posted by renes View Post
    A dlaczego "warto" wtedy do TIFFa? Jakie daje wtedy korzyści?
    dlatego, że TIFF zapisuje bezstratnie? Możesz potem tego TIFFA jeszcze setki razy otwierać, poprawiać, zapisywać i kompresja JPEG zdjęcia Ci nie zniszczy.

  3. #73
    Pełne uzależnienie
    Join Date
    Nov 2006
    Location
    Warszawa
    Posts
    1,580

    Default

    To akurat nie jest konwerter RAW, ale znam program, który jpg generuje znacząco gorszej jakości niż TIFF - pewnie to zwykłe lenistwo programistów, więc nie powinno być regułą. Ten program to hugin - do składania panoram.

  4. #74

    Default

    walenie zdjęć do laba na 16 bit i tak nic nie daje bo tego nie widać na papierze, więc tego maszyny nie obsługują

  5. #75
    Uzależniony
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    510

    Default

    Janusz,

    możesz rozwinąć to zdanie z Twojego początkowego opisu:


    "...Jeśli aparat ma znacznik (tag) wbudowanego WB to pierwsze wyświetlenie może być "As Shot" czyli oparte o WB z kamery".

    Robię w RAWach (bez dodatkowego jpg) i jak rozumiem, ustawienia WB w aparacie dla zdjęć RAW nie mają żadnego znaczenia, prawda?

    Tym samym nie ma znaczenia ręczne ustawianie temperatury (myślę szczególnie o sytuacjach ze światłem żarowym) ze zdjęciami bez lampy, jak i z lampą z nakładanym na nią filtrem korekcyjnym?

    To chyba oznacza, że zdjęcia tego samego ujęcia lecz z innymi ustawieniami WB, kolorystycznie zawsze będą wyglądały tak samo bo przecież "raw to surowy zrzut z matrycy", jak często się powtarza.

  6. #76
    Coś już napisał
    Join Date
    Oct 2008
    Location
    Bździągwa Wielka
    Posts
    97

    Default

    Witam
    Mam taki problem ze po otworzeniu zdjęcia RAW w Camera Raw pojawia sie cos w rodzaju rozlanej fabrby w kolorze czerwonym lub niebieskim. Robiąć zdjęcia kitem 18-55 efekt ten jest mniejszy niz canonem 85 1/8. Poradzcie mi czego to moze być efektem i jak sobie z tym poradzić.

    Dodam ze przechodząc z Camera Raw do Photoshopa wszystko jest juz wyświetlane poprawnie.

    Wstawiam zrzut ekranu

  7. #77
    Pełne uzależnienie Tomasz Golinski's Avatar
    Join Date
    Jul 2004
    Location
    Białystok
    Age
    46
    Posts
    8,623

    Default

    Quote Originally Posted by renes View Post
    Janusz,

    możesz rozwinąć to zdanie z Twojego początkowego opisu:


    "...Jeśli aparat ma znacznik (tag) wbudowanego WB to pierwsze wyświetlenie może być "As Shot" czyli oparte o WB z kamery".

    Robię w RAWach (bez dodatkowego jpg) i jak rozumiem, ustawienia WB w aparacie dla zdjęć RAW nie mają żadnego znaczenia, prawda?
    Ma tylko niewielkie znaczenie - niektóre programy pozwalają jako początkowe ustawienie suwaków WB wziąć to, co było ustawione w aparacie - więc od razu masz lepszy podgląd. Oczywiście niezależnie od WB ustawionego w aparacie, kręcąc suwakami dostaniesz dokładnie to samo, bo dane zapisane w RAW są identyczne.
    30D | 85/1.8 | 135/2 | 70-200/4 | T17-50/2.8 | 100-300/4.5-5.6 | 50/1.4 | 650 | 430EX | Sherpa 600r
    Zdjęcia - Iran, folk, jazz, wątek galeriowy


    FoFot.pl
    Canon IRC

  8. #78
    Uzależniony
    Join Date
    Feb 2006
    Location
    Gdańsk
    Age
    73
    Posts
    634

    Default

    Quote Originally Posted by shadowman25 View Post
    Witam
    Mam taki problem ze po otworzeniu zdjęcia RAW w Camera Raw pojawia sie cos w rodzaju rozlanej fabrby w kolorze czerwonym lub niebieskim. Robiąć zdjęcia kitem 18-55 efekt ten jest mniejszy niz canonem 85 1/8. Poradzcie mi czego to moze być efektem i jak sobie z tym poradzić.

    Dodam ze przechodząc z Camera Raw do Photoshopa wszystko jest juz wyświetlane poprawnie.

    Wstawiam zrzut ekranu
    Na czerwono pokazane są przepalenia w światłach a na niebiesko niedoświetlenie w cieniach. I przy "wywoływaniu" RAW-a należy (o ile to możliwe) do doprowadzenia suwakami do wyeliminowania tych "rozlewisk"

  9. #79

    Default

    z tego co pamiętam w ACR u góry się to wyłącza
    puszki + szkła + inne graty

  10. #80

    Default

    Quote Originally Posted by lukaszczecin View Post
    z tego co pamiętam w ACR u góry się to wyłącza
    Dokladnie jak pisze przedmowca. Wylacz opcje zaznaczania przeswietlen i niedoswietlen.
    Duzo zalezy tu od zdrowego rozsadku obrabiajacego/robiacego zdjecie. Jezeli wiesz jaki efekt chcesz osiagnac, potrafisz tez ocenic gdzie chcesz miec bardzo ciemno a gdzie bardzo jasno. Funkcja; ktora wzbudzila twoj niepokoj sygnalizuje gdzie tracisz szczegoly w swiatlach (nomen omen przeswitlenie) i gdzie osiagasz czern, z ktorej juz nie da sie absolutnie odczytac szczegolow. Jezeli chcesz wiecej, prosze na PW.
    ║ 50D i 30D + graty ║

Page 8 of 12 FirstFirst ... 678910 ... LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •