walenie zdjęć do laba na 16 bit i tak nic nie daje bo tego nie widać na papierze, więc tego maszyny nie obsługują
walenie zdjęć do laba na 16 bit i tak nic nie daje bo tego nie widać na papierze, więc tego maszyny nie obsługują
Witam
Mam taki problem ze po otworzeniu zdjęcia RAW w Camera Raw pojawia sie cos w rodzaju rozlanej fabrby w kolorze czerwonym lub niebieskim. Robiąć zdjęcia kitem 18-55 efekt ten jest mniejszy niz canonem 85 1/8. Poradzcie mi czego to moze być efektem i jak sobie z tym poradzić.
Dodam ze przechodząc z Camera Raw do Photoshopa wszystko jest juz wyświetlane poprawnie.
Wstawiam zrzut ekranu
z tego co pamiętam w ACR u góry się to wyłącza
puszki + szkła + inne graty
Dokladnie jak pisze przedmowca. Wylacz opcje zaznaczania przeswietlen i niedoswietlen.
Duzo zalezy tu od zdrowego rozsadku obrabiajacego/robiacego zdjecie. Jezeli wiesz jaki efekt chcesz osiagnac, potrafisz tez ocenic gdzie chcesz miec bardzo ciemno a gdzie bardzo jasno. Funkcja; ktora wzbudzila twoj niepokoj sygnalizuje gdzie tracisz szczegoly w swiatlach (nomen omen przeswitlenie) i gdzie osiagasz czern, z ktorej juz nie da sie absolutnie odczytac szczegolow. Jezeli chcesz wiecej, prosze na PW.
║ 50D i 30D + graty ║
Przy obróbce RAWów chyba nie tylko dla mnie piętą achillesową jest - obok krzywych - idealne ustawienie balansu bieli z korektą kolorów. Wywołuje RAWy w ACR, wkrótce poeksperymentuję w DPP. Ale co innego mnie martwi.
Mam kartę WhiteBala kupioną od producenta w Stanach o której wspomina Janusz i oczywiście wykonuję kilka zdjęć próbnych w róznych częściach pomieszczeń ze światłem żarowym czy w kościole, aby potem przy obróbce wykorzystać je. Nie wiem, ale średnio jestem zadowolony z wyników - zdjęcia wciąż są przeżółcone. Może jakies ustawienie w aparacie mam mimo wszystko źle ustawione, ale z RAW przecież nie sa one w ogóle albo mało istotne.
Czy korekta z kartą i pipetą nie powinna dawać najlepszych wyników? A może zupełnie czym innym jest - i innym narzędziem powinno się to robć - korekta balansu i korekta koloru (poza korektą nasycenia)? choć nie wiem co mogłoby tym czymś jeszcze być.
Z czego wreszcie wynika tzw. zafarb - rozumiem, że niepoprawnego balansu?
Tak lansowana szara karta mnie tochę rozczarowała, stąd także te pytania.
Jakie są wasze doświadczenia a także podstawowe kroki (kolejność) jakie wykonujecie zabierając się za korektę kolorystyczną zdjęcia z poziomu RAW ?
Pozdr.
Może pytanie głupie, ale jak pod PS'em CS2 odpalić Camera Raw, żeby obsługiwał RAWy z 40D? Jest w ogóle taka możliwość?
[QUOTE]"...baba ma ciało, baba ma duszę, baba emituje ciepło, bytowanie bez baby, to po prostu bywa piekło..."
Kolejne, nie obrażając "dream catchera", głupie pytania.W którym momencie należy odszumiać zdjęcie -tzn. między którymi czynnościami (zwłaszcza jeśli wywołujemy w CR i obrabiamy w PS)? Na jakim formacie fotografii to czynimy? Na co należy zwrócić szczególną uwagę odszumiając, czego się wystrzegać? (Chyba nie ma wątku o odszumianiu dla początkujących)
Odszumianie jest po prostu "negatywem" ostrzenie czyli robi się to dokładnie tak samo, na takis samych etapach jak ostrzenie. Akcja ostrzenia podana w wątku o ostrzeniu po małej przeróbce polegającej na odwróceniu maski i użyciu jakiegoś odszumiacza zamiast ostrzenia będzie działała tak samo. Akcja odszumiania jest zresztą zawarta w pliku "moje Akcje" - trzeba z niej korzystać po ostrzeniu. Czyli najpierw F5 a potem F6.
Ogólnie to z większością obecnych lustrzanek odszumianie nie jest potrzebne.![]()
Janusz,
Old enough to know better - but I do it anyway.