a gdzie znalazłeś tryb makro w body??Zamieszczone przez Baal
a gdzie znalazłeś tryb makro w body??Zamieszczone przez Baal
nie wiem nawte cyz jest ale jak jest to chyba ktorys z trybow tematycznych (tak to sie chyba nazywa)
350D
Panowie, spokojnie, nic się nie dzieje. Sigma APO to najlepszy obiektyw w tej klasie cenowej i w ogóle nie taki zły obiektyw. Ale do ostrzenia jej AF potrzebuje światła. Światła i kontrastu. W słabych, ale też średnich warunkach oświetleniowych po pewnym treningu można osiągnąć 60% trafności AF. To obiektyw na dwór - sporty (ale raczej te ze statycznych), niepozowane portrety na ulicy, itd. Nie oddawajcie APO, bo nic lepszego nie dostaniecie.
Na innym wątku pokazywałem zdjęcie z dojo - w ciemnych warunkach 40% nadawało się do użytku. W słońcu uzyskacie (na 350d) 80% takich, jak to:
edit: Aha, i do makro to raczej inny obiektyw.
Ostatnio edytowane przez slawi_3000 ; 21-07-2006 o 00:22
Nikon ?? :O:!! ;]
350D
slawi_3000 - a czy rozwiaze sparawy statyw, 430 EX i zdjecie z blyskiem? Ewentualnie zapale ciaglym swiatlem lampe i wtedy wyostrze co o tym sadzisz? I czy tą Sigmą warto robić makro na 300mm?
Własnie zrobiłem nie na makro tylko na normalnym trybie na tej sigmie gołebia, który siedział jakieś 40 metrow ode mnie na gałezie. Robiłem go na 300mm i wyszedł ostry. Makro na 300mm nie wychodzi. To może zamiast przestawiania na obiektywie na tryb makro to robic na normal?
Canon 350D EOS | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 | Velbon CX 440 | Kingston CompactFlash 1GB | Soczewki makro: +1d, +1d, +2d, +4d, +10d
430EX rozwiąże wiele problemów w słabych warunkach oświetleniowych w sposób wspaniały, gorąco polecam. M.in. preflashy do AF nie będziesz potrzebował, bo 430 ma wbudowany laserowy system AF. Co do ostrzenia AF na wbudowanym flashu, to z APO możesz raczej mieć ciekawe efekty świetlne niż istotną pomoc.Zamieszczone przez Baal
Nie zajmuję się makrofotografią i z pewnością na te pytania odpowie ci kompetentnie ktoś inny.
EDIT: Co do lampy zewnętrznej (koniecznie dedykowana) to poczytaj posty Kuchatka na tym forum.
Ostatnio edytowane przez slawi_3000 ; 21-07-2006 o 09:49
Udało się!Dzisiaj z rana udałem się do ogródków miejskich i pstrykałem fotki. Do kwiata stałem 0,9 metra i wyszedł (kwiat żółty) zółty do bólu i poruszony lub rozmazany.
Natrafiłem się na motyla i stałem do niego 2 metry, wiec w ruch poszło 300mm i f/8 i 1/800 i oto efekt.
http://www.digart.pl/zoom/389421/*__*__*.html
Czy to może mieć wpływ jak daleko stoje od fotografowanego obiektu makro? Może zamiast tych 50cm tak jak jest minimalna odległość ostrzenia to stać 1,5-2 metrów?
Canon 350D EOS | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 | Velbon CX 440 | Kingston CompactFlash 1GB | Soczewki makro: +1d, +1d, +2d, +4d, +10d
Przy jakiej ekspozycji?Zamieszczone przez Baal
Przyczyną niechcianego rozmazania jest zwykle błąd AF, poruszenie bądź za mała GO.Czy to może mieć wpływ jak daleko stoje od fotografowanego obiektu makro? Może zamiast tych 50cm tak jak jest minimalna odległość ostrzenia to stać 1,5-2 metrów?
Ale w przypadku tej Sigmy należy pamiętać, że nie jest to w zasadzie szkło makrofotograficzne, przez co jakość przy małych odległościach może spadać. Ale tu tylko sobie gdybam, nie miałem tego szkła w ręce.
650D, T 12-24 4.0, S 30 1.4, S 18-35 1.8, C 70-210 3.5-4.5, C 50 2.5 macro, M42: Praktica LLC, Jupiter 9, Pentacon 135 2.8, Orestegor 300 4.0
piast9 - czyli jak stane na odległości 2 metrów mam większe szanse na zrobienie makro niz z odleglosci 70cm?
Owszem przy takiej ekspozycji. Jeszcze bede probowal, wieczorem sie przejde. Moze sie wkurze i w dupu zostawie makro a zrobie reportaz sportowy przynajmniej tam zobacze jak wychodza fotki![]()
Canon 350D EOS | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 | Velbon CX 440 | Kingston CompactFlash 1GB | Soczewki makro: +1d, +1d, +2d, +4d, +10d
Przy większej odległości (i ogniskowej) łatwiej poruszyć zdjęcie.Zamieszczone przez Baal
Baal, masz jakąś książkę o podstawach fotografii?
650D, T 12-24 4.0, S 30 1.4, S 18-35 1.8, C 70-210 3.5-4.5, C 50 2.5 macro, M42: Praktica LLC, Jupiter 9, Pentacon 135 2.8, Orestegor 300 4.0