Cytat Zamieszczone przez Pogonus Zobacz posta
Widzę, że mam do czynienia z „prawdziwym” specjalistą
cześć,
nie wiem jakim jesteś specjalistą, bo internet nie daje możliwości uwiarygodnienia, niestety. Ja również moge powiedzieć, że jestem "profesjonalnym fotografem" . Ale nie o to mi idzie.

Wedle mojej, amatorskiej nie ukrywam, wiedzy to co napisałeś w zakresie zgody na inwestycję przyrodników i naukowców nie jest po prostu prawdą. Mogę pogrzebać w sieci, bo środowiska nie znam na tyle dobrze aby cytować z pamięci ale w tej sprawie szeroko protestują środowiska akademickie i naukowe. Sam Wajrak jest nie tylko popularyzatorem ale i naukowcem przyrodnikiem. Komisja Unii Europejskiej, która zażądała wyjaśnień również skałada się ze specjalistów w tej materii. Co więcej, wiadomo od prawie roku, że zarówno władze lokalne, terenowe służby "ochrony środowiska" jak i sam minister były zdecydowane na budowę i ją gorąco popierały. Pomimo wykoannych i dostarczonych im przez "ekoterrorystów" analiz świadczących o katastrofalnych skutkach tej idiotycznej inwestycji. Dlaczego idiotycznej powiem za moment. Co więcej decyzja zapadła dopiero teraz (pomimo wspomnianej postawy tych ludzi) bo formalnie brakowało analizy oddziaływania inwestycji na środowisko. Analiza ta wykazuje dużą szkodliwość inwestycji, potwierdzając wyniki "ekoterrorystów", m.in. zniszczenie siedlisk gatunków znajdujących się w poslkiej czerwonej księdze gatunków zagrożonych wymarciem. Oczywiście minister już w lipcu oznajmił, że nie weźmie jej pod uwagę, bo droga musi być i będzie. Chyba pomyliły mu się kompetencje, bo o to powinien walczyć minister transportu, a on powinien środowisko chronić .


A teraz coś na deser: mogę się z całym spokojem nazwać profesjonalistą w zakresie budownictwa lądowego, a zwłaszcza estakad i mostów. I nie dziwi mnie, że konstruktorzy (poza tymi, którzy to będa za grubą kasę stawiać) są przeciwni takiemu wariantowi. Niezwykłe trudności budowy przeprawy w takim terenie, szczególne wymagania ochrony doliny (estakada, odpływy, separatory, ekrany dźwiękowe, zakaz stosowania środków odladzających i wymagane podgrzewanie płyty etc.) a co za tym idzie wydłużony czas realizacji, bardzo prawdopodobne opóźnienia i ogromne dodatkowe koszty po prostu nie mają najmniejszego sensu. Samorządowcy z Suwałk popierają wariant przez Raczki i zbudowanie połączonej obwodnicy Augustowa i Suwałk razem. Popierają całościowy plan, a nie załatwienie lokalnego problemu dla uciechy lokalnych polityków. Droga Via Baltica wymaga również obwodnicy Suwałk i całościowego projektu, a droga przez Rospudę jest łataniem dziur i gaszeniem pożarów przez krótkowzroczynch partaczy nieumiejących planować na szerszą skalę.