Strona 9 z 110 PierwszyPierwszy ... 78910111959109 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 81 do 90 z 1093

Wątek: Dolina Rospudy - protest!

  1. #81
    Pełne uzależnienie Awatar Kubaman
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    48
    Posty
    4 709

    Domyślnie

    ale może szkoda to roztrząsać .. na proteście Gazety podpisało się 150 000 ludzi. Podałem argumenty, czekam na kontrargumenty..
    Pasja---------------------> www.jakubszyma.pl

    Przedsięwzięcie-------------> www.szyma.com

  2. #82
    Początki nałogu
    Dołączył
    Jan 2007
    Posty
    295

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kubaman Zobacz posta
    cześć,
    A teraz coś na deser: mogę się z całym spokojem nazwać profesjonalistą w zakresie budownictwa lądowego, a zwłaszcza estakad i mostów. I nie dziwi mnie, że konstruktorzy (poza tymi, którzy to będa za grubą kasę stawiać) są przeciwni takiemu wariantowi. Niezwykłe trudności budowy przeprawy w takim terenie, szczególne wymagania ochrony doliny (estakada, odpływy, separatory, ekrany dźwiękowe, zakaz stosowania środków odladzających i wymagane podgrzewanie płyty etc.) a co za tym idzie wydłużony czas realizacji, bardzo prawdopodobne opóźnienia i ogromne dodatkowe koszty po prostu nie mają najmniejszego sensu. Samorządowcy z Suwałk popierają wariant przez Raczki i zbudowanie połączonej obwodnicy Augustowa i Suwałk razem. Popierają całościowy plan, a nie załatwienie lokalnego problemu dla uciechy lokalnych polityków. Droga Via Baltica wymaga również obwodnicy Suwałk i całościowego projektu, a droga przez Rospudę jest łataniem dziur i gaszeniem pożarów przez krótkowzroczynch partaczy nieumiejących planować na szerszą skalę.
    W zakresie budowy dróg i mostów nie jestem specjalistą i z Twoją argumentacją w tym przypadku mógłbym się zgodzić (ale nie w odniesieniu do wartości przyrodniczej Doliny Rospudy, która w rzeczywistości nie jest tak duża, jak to przedstawia się w mediach!) - jest przekonująca. Przypuszczam jednak (i taką mam wiedzę, chociaż przyznaję - niepełną), że o podjęciu decyzji "za" przeważyły właśnie względy ekonomiczne (wykup terenu, opracowanie nowych dokumentacji i projektów etc.), a nie techniczne.
    Nie jestem Don Kichotem i nie mam też zwyczaju kopać się z koniem. Zdaję sobie sprawę z tego, że moje stanowisko w sprawie budowy estakady przez Dolinę Rospudy jest odmienne względem propagowanego przez media. Wiem, że argumenty, które dla mnie są wystarczające, aby uznać zasadność budowy, wielu odwiedzających to forum na pewno nie przekonają. Nie podlega jednak wątpliwości, że czarne, katastroficzne wizje roztaczane przez media przed społeczeństwem są bardzo mocno przerysowane. Prawda jest taka, że dopiero czas pokaże, jak będzie wyglądała rzeczywistość.

  3. #83
    Bywalec
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Legionowo k. Wawy
    Wiek
    42
    Posty
    185

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pogonus Zobacz posta
    Wiem, że argumenty, które dla mnie są wystarczające, aby uznać zasadność budowy, wielu odwiedzających to forum na pewno nie przekonają.
    Może w takim razie podałbyś te argumenty
    Szkoła fotografowania National Geographic Peter K. Burian, Robert Caputo + Szkoła fotografowania. Krajobrazy Caputo Robert + Nowy podręcznik fotografii John Hedgecoe + Praktyczny kurs fotografii Łukasz Gaweł

  4. #84
    Początki nałogu
    Dołączył
    Jan 2007
    Posty
    295

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez CoNic Zobacz posta
    Może w takim razie podałbyś te argumenty
    Zasadniczy! Z przyrodniczego punktu widzenia nie ma przeciwwskazań odnośnie budowy estakady przez Dolinę Rospudy, jeżeli zachowane zostaną warunki określone w decyzji Ministra Środowiska.

  5. #85
    Bywalec
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Legionowo k. Wawy
    Wiek
    42
    Posty
    185

    Domyślnie

    Ale będzie miało większy wpływ na przyrodę niż przeprowadzenie obwodnicy trasą alternatywną, przy okazji niszcząc walory krajobrazowe. Nie rozumiem tego argumentu. Skoro nie rozpoczęto jeszcze prac można dokonać zmian w planach (no chyba, że ktoś odpowiednio przewidująco dokonał wykupu gruntów, bez czekania na ekspertyzy ).
    Szkoła fotografowania National Geographic Peter K. Burian, Robert Caputo + Szkoła fotografowania. Krajobrazy Caputo Robert + Nowy podręcznik fotografii John Hedgecoe + Praktyczny kurs fotografii Łukasz Gaweł

  6. #86
    Początki nałogu
    Dołączył
    Jan 2007
    Posty
    295

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez CoNic Zobacz posta
    Ale będzie miało większy wpływ na przyrodę niż przeprowadzenie obwodnicy trasą alternatywną, przy okazji niszcząc walory krajobrazowe. Nie rozumiem tego argumentu. Skoro nie rozpoczęto jeszcze prac można dokonać zmian w planach (no chyba, że ktoś odpowiednio przewidująco dokonał wykupu gruntów, bez czekania na ekspertyzy ).
    Tego jak na razie nie wiesz! Wydaje mi się, że na drugą część swojego postu sam sobie odpowiedziałeś .

  7. #87
    Bywalec
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Legionowo k. Wawy
    Wiek
    42
    Posty
    185

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pogonus Zobacz posta
    Tego jak na razie nie wiesz!
    Masz rację, ale tak wynika z dostępnych w sieci informacji. Nie jestem specjalistą w tej dziedzinie i swoje opinie mogę wydawać tylko na bazie dostępnych informacji. A kontrargumentów do w/w opinii nie znalazłem.

    Cytat Zamieszczone przez Pogonus Zobacz posta
    Wydaje mi się, że na drugą część swojego postu sam sobie odpowiedziałeś .
    Co tylko wzmacnia we mnie chęć walki z tym co się dzieje.
    Szkoła fotografowania National Geographic Peter K. Burian, Robert Caputo + Szkoła fotografowania. Krajobrazy Caputo Robert + Nowy podręcznik fotografii John Hedgecoe + Praktyczny kurs fotografii Łukasz Gaweł

  8. #88
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Aug 2006
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    37
    Posty
    1 344

    Domyślnie

    Bardzo się cieszę Pogonus'ie iż mogłeś się utwierdzić w swym profesjonalizmie czytając moją wypowiedź. Nie zamierzam zgodnie z tendencją na różnych forach robić z siebie speca od wszystkiego. Moje zdanie znasz. Twoje argumenty na mnie nie działają

  9. #89
    Początki nałogu
    Dołączył
    Jan 2007
    Posty
    295

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kubaman Zobacz posta
    ale może szkoda to roztrząsać .. na proteście Gazety podpisało się 150 000 ludzi. Podałem argumenty, czekam na kontrargumenty..
    Odpowiadam na argument o „kupie" (150 000 podpisów) ! Muszę się przyznać, że ja również w owczym pędzie podpisałem się pod protestem i teraz tego bardzo żałuję. Pytanie: ilu z tych, którzy się pod protestem podpisali uczynili to z pełną świadomością i znajomością problemu? Ilu z nich było w Dolinie Rospudy (szacuję, że nie więcej niż 2%!). Z tej liczby ile osób to przyrodnicy potrafiący rzeczowo ocenić wartość przyrodniczą i potencjalne skutki budowy estakady? Postaraj się odpowiedzieć sobie na te pytania...
    Inna sprawa, to utrata wartości estetycznych krajobrazu. Przy rozmiarach Doliny Rospudy nie sądzę, aby była ona rzeczywiście dotkliwa. Przez wiele równie cennych, a też i znacznie cenniejszych pod względem przyrodniczym terenów w Polsce przebiegają różnego typu trakcje komunikacyjne i przesyłowe. Często przez takie tereny przejeżdżamy nie zdając sobie sprawy z ich wyjątkowego w skali przyrodniczej charakteru i wartości.
    Konkluzja końcowa? Zachowajmy zdrowy rozsądek i umiar w ocenie problemu, a przede wszystkim spójrzmy na niego z odpowiedniej perspektywy :-D .

  10. #90
    Bywalec
    Dołączył
    Jun 2006
    Wiek
    36
    Posty
    123

    Domyślnie

    Witam,
    ja trochę off-topicznie, zapraszam do galerii zdjęć z Doliny Rospudy:
    Dolina Rospudy
    Pozdrawiam.

Strona 9 z 110 PierwszyPierwszy ... 78910111959109 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •