Strona 71 z 110 PierwszyPierwszy ... 2161697071727381 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 701 do 710 z 1093

Wątek: Dolina Rospudy - protest!

  1. #701

    Domyślnie

    Napisane jest "z upoważnienia ministra". Tyle tylko, że ja nie znam slangu prawniczego i nie wiem, czy oznacza to "w porozumieniu z ministrem". Założyłem, że tak, ale mogę się mylić - w końcu prezydent też nie wie co podpisuje...

  2. #702
    Pełne uzależnienie Awatar Kubaman
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    48
    Posty
    4 709

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Biperek Zobacz posta
    Problem polega jednak na tym, że nam nie są potrzebne lepiej oznakowane przejścia dla pieszych (chociaż to na pewno ważne), od tego TIRów na naszych ulicach nie ubędzie Problemy z przejściami dla pieszych to tylko niewielka część naszych problemów związana z ruchem tranzytowym przez nasze miasto i porostu wkurza mnie jak przyjeżdżają ludzie np. z Warszawy (mam nadzieję, że nikogo nie uraziłem ) i nie wgłębiając się w temat (nie znając specyfiki miejsca) układają nam życie pod swoją miarkę, wiedzą lepiej niż my, co dla nas lepsze i robią to manipulując faktami. Chyba nie o to chodzi.
    Oczywiście, że nie chodzi o manipulowanie faktami. Ale to sami mieszkańcy Augustowa i - przede wszystkim - lokalna administracja, zarząd dróg, a przy okazji i przedstawiciele miłościwie nam panującego rządu sami zastosowali argument "stawiania roślinek ponad życie ludzkie". Wytoczone zostało mega działo, przeciw "oszołomom" i "zbrodniarzom". Dlatego teraz nie można sobie ot tak po prostu odejść od argumentacji, tylko dlatego że okazało się iż była ona bardziej szkodliwa dla tych, którzy chcieli ją obłudnie wykorzystać.

    Poza tym Biperek jedna sprawa mnie niepokoi. To, że w Augustowie dano popis niekompetencji w zakresie zagwarantowania bezpieczeństwa ruchu to sprawa oczywista. Sprawa nadająca się do kontroli nota bene. Teraz ty ewidentnie starasz się usprawiedliwić ten stan rzeczy zapominając, że to właśnie on jest w pierwszym rzędzie odpowiedzialny za zabite i ranne osoby. Czyżby potrzeba - skąd innąd słuszna - spokoju od ciężarówek powodowała aż tak mocne wypaczenie interpretacji sytuacji i przyczyn zjawiska? Na początku tej całej dyskusji chodziło głównie o życie i zdrowie mieszkańców. Teraz jak się okazuje, że obrona życia i zdrowia Augustowian niekoniecznie musi iść w parze z forsowanymi sloganami propagującymi budowę przez bagno, to mam wrażenie, że tematyka ta schodzi na plan dalszy. To niezbyt fair. Wam są potrzebne cywilizowane przejścia dla pieszych i regulacja ruchu, niezależnie od liczby TIRów i zamiast do zielonych należało by pójść z tą manifestacją pod ratusz.
    Pasja---------------------> www.jakubszyma.pl

    Przedsięwzięcie-------------> www.szyma.com

  3. #703
    Uzależniony Awatar Biperek
    Dołączył
    Jan 2007
    Miasto
    Augustów
    Wiek
    56
    Posty
    593

    Domyślnie

    Wszystko co piszesz jest zdecydowanie prawdziwe, tylko czy ja posługiwałem się tą argumentacją ? Jeśli się mylę to możesz mi to wytknąć, (szczerze - nie przypominam sobie). Jeśli wypowiadałem się na ten temat to raczej w kontekście rozważania co można zrobić w samym mieście. Włączyłem sie do dyskusji już w trakcie i cały czas mowa była raczej o lokalizacji, jej mniej lub bardziej trafnym wytyczeniu. Takie postawienie sprawy, to już prawie rozważanie, czy obwodnica jest w ogóle potrzebna.
    Ostatnio edytowane przez Biperek ; 08-03-2007 o 21:07
    Pozdrawiam
    Marek/Biperek

  4. #704
    Początki nałogu
    Dołączył
    Jan 2007
    Posty
    295

    Domyślnie

    Biperek!
    Czy według Ciebie istniałaby możliwość wytyczenia obwodnicy wokół południowych obrzeży miasta (na myśli mam tereny ze zwartą zabudową)? Pytam dlatego, że po przyjrzeniu się mapie topograficznej i planowi miasta taką możliwość dostrzegam.
    Pozdrawiam serdecznie

  5. #705
    Pełne uzależnienie Awatar Kubaman
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    48
    Posty
    4 709

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Biperek Zobacz posta
    Takie postawienie sprawy, to już prawie rozważanie, czy obwodnica jest w ogóle potrzebna.
    nie, bo to by było nadużycie w drugą stronę. Trzeba jednak obiektywnie przyznać, że taka argumentacja z ust odpowiedzialnych za bezpieczeństwo na drogach Augustowa jest obłudna, a z ust samych mieszkańców IMHO nie na miejscu. Szkoda, bo gdyby sobie to uświadomić, może byłoby więcej miejsca do rozmowy jak i gdzie, a mniej dla obelg i pisania "co jest lepsze: życie ludzkie czy roślinka" - jak podano kilka postów wyżej, nawet poważne "naukowe" wykłady są na ten temat organizowane na znanych polskich uczelniach.
    Pasja---------------------> www.jakubszyma.pl

    Przedsięwzięcie-------------> www.szyma.com

  6. #706
    Uzależniony Awatar Biperek
    Dołączył
    Jan 2007
    Miasto
    Augustów
    Wiek
    56
    Posty
    593

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pogonus Zobacz posta
    Biperek!
    Czy według Ciebie istniałaby możliwość wytyczenia obwodnicy wokół południowych obrzeży miasta (na myśli mam tereny ze zwartą zabudową)? Pytam dlatego, że po przyjrzeniu się mapie topograficznej i planowi miasta taką możliwość dostrzegam.
    Pozdrawiam serdecznie
    Musielibyśmy oglądać tą samą mapę
    Już o tym pisałem - samo obejście miasta to nie jest wielki problem. Schody zaczynają się gdy zechcemy wyprowadzić drogę w stronę Suwałk. Jeśli pójdziemy południową częścią to trafimy na j. Necko. Wschodni brzeg to kompleks hotelowo-uzdrowiskowy, zachodni prowadzi do Rospudy.
    Po przemyśleniu - wschodni brzeg odpada. Trzeba by drogę poprowadzić przez gęsto zabudowane osiedle domów jednorodzinnych i zbudować przeprawę przez Nettę (chociaż to ostatnie to nie problem, przynajmniej z technicznego punktu widzenia).
    Chyba, że masz na myśli minięcie miasta od południa w stronę Lispska i odbicie w stronę Suwałk po wschodniej stronie Augustowa. Tam by się dało (same lasy). W grę wchodziłoby jeszcze wejście w granice terenu zabudowanego na południowym brzegu j. Białe, niestety teren również zamieszkały (wzdłuż torów kolejowych). Przejście na północną stronę j. Białego to już wejście w regularne lasy no i rezerwat Kalejty.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez Kubaman Zobacz posta
    nie, bo to by było nadużycie w drugą stronę. Trzeba jednak obiektywnie przyznać, że taka argumentacja z ust odpowiedzialnych za bezpieczeństwo na drogach Augustowa jest obłudna, a z ust samych mieszkańców IMHO nie na miejscu. Szkoda, bo gdyby sobie to uświadomić, może byłoby więcej miejsca do rozmowy jak i gdzie, a mniej dla obelg i pisania "co jest lepsze: życie ludzkie czy roślinka" - jak podano kilka postów wyżej, nawet poważne "naukowe" wykłady są na ten temat organizowane na znanych polskich uczelniach.
    Zwykłym ludziom się nie dziw. Takie stawianie sprawy, to jest może prosta i w oczach wielu ludzi naiwna, ale jednak pewna logika. Wynika to raczej ze zniecierpliwienia sytuacją niż z niezrozumienia potrzeby ochrony przyrody.

    Ciekawe czy zaraz ktoś mnie przypisze taką logikę ?
    Ostatnio edytowane przez Biperek ; 08-03-2007 o 23:30 Powód: Automerged Doublepost
    Pozdrawiam
    Marek/Biperek

  7. #707
    Początki nałogu
    Dołączył
    Jan 2007
    Posty
    295

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Biperek Zobacz posta
    ... Chyba, że masz na myśli minięcie miasta od południa w stronę Lispska i odbicie w stronę Suwałk po wschodniej stronie Augustowa. Tam by się dało (same lasy). W grę wchodziłoby jeszcze wejście w granice terenu zabudowanego na południowym brzegu j. Białe, niestety teren również zamieszkały (wzdłuż torów kolejowych). ...
    Właśnie takie obejście miałem na myśli. Wytyczenie szczegółowej trasy i rozwiązanie różnych aspektów technicznych to zadanie dla inżynierów ruchu i budownictwa drogowego . Oczywiście trzeba by ponieść pewne koszty, ale takie rozwiązanie chyba byłoby lepsze od obecnie przyjętego i alternatywnego .

  8. #708
    Uzależniony Awatar Biperek
    Dołączył
    Jan 2007
    Miasto
    Augustów
    Wiek
    56
    Posty
    593

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pogonus Zobacz posta
    Właśnie takie obejście miałem na myśli. Wytyczenie szczegółowej trasy i rozwiązanie różnych aspektów technicznych to zadanie dla inżynierów ruchu i budownictwa drogowego . Oczywiście trzeba by ponieść pewne koszty, ale takie rozwiązanie chyba byłoby lepsze od obecnie przyjętego i alternatywnego .
    Sprawa pewnie do rozważenia, ale koszt chyba niewspółmierny do zysków. Musieliby to ocenić fachowcy. Sporo zabudowanych działek do wykupienia. No chyba żeby kolej podzieliła się terenami leżącymi przy samych torach (pas możliwy do wykorzystania nie jest jednak zbyt szeroki). Spora część ulicy biegnącej wzdłuż torów jest po jednej stronie zabudowana i nie są to wyłącznie domy jednorodzinne, bliżej jeziora teren jest zabudowany domami jednorodzinnymi. Teraz jest to ulica dojazdowa do tych domów. Nie bardzo sobie wyobrażam, żeby obwodnica mogła jednocześnie spełniać rolę drogi lokalnej.
    Pozdrawiam
    Marek/Biperek

  9. #709
    Początki nałogu
    Dołączył
    Jan 2007
    Posty
    295

    Domyślnie

    A po drugiej stronie torów? Oczywiście trzeba by wykupić sporo nieruchomości, ale wydaje mi się, że koszt ogólny inwestycji byłby niższy niż w przypadku rozwiązań alternatywnych (estakady, obwodnicy przez Raczki/Chodorki). Dlaczego obwodnica nie mogłaby spełniać roli drogi lokalnej? Przecież w dużych miastach przelotówki taką rolę również spełniają — to tylko kwestia rozwiązań z zakresu inżynierii ruchu.

  10. #710
    Uzależniony Awatar Biperek
    Dołączył
    Jan 2007
    Miasto
    Augustów
    Wiek
    56
    Posty
    593

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pogonus Zobacz posta
    A po drugiej stronie torów? Oczywiście trzeba by wykupić sporo nieruchomości, ale wydaje mi się, że koszt ogólny inwestycji byłby niższy niż w przypadku rozwiązań alternatywnych (estakady, obwodnicy przez Raczki/Chodorki). Dlaczego obwodnica nie mogłaby spełniać roli drogi lokalnej? Przecież w dużych miastach przelotówki taką rolę również spełniają — to tylko kwestia rozwiązań z zakresu inżynierii ruchu.
    O drugiej stronie torów napiszę później, bo to wymaga czasu. (Masz na myśli wyprowadzenie obwodnicy szosą "sejneńską" na dworzec kolejowy, czy poprowadzenie jej wzdłuż torów od przejazdu kolejowego na drodze Augustów-Sejny ?) Pisząc droga lokalna miałem namyśli sytuację, kiedy kilkadziesiąt posesji będzie miało bramy wyjazdowe na obwodnicę i domy ustawione frontem do niej o kilkanaście (czasem może mniej niż 10) metrów od tej drogi - więc pewnie jeszcze w pasie drogowym.
    Ostatnio edytowane przez Biperek ; 09-03-2007 o 13:48
    Pozdrawiam
    Marek/Biperek

Strona 71 z 110 PierwszyPierwszy ... 2161697071727381 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •