Strona 51 z 91 PierwszyPierwszy ... 41495051525361 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 501 do 510 z 1093

Wątek: Dolina Rospudy - protest!

Mieszany widok

  1. #1
    Uzależniony
    Dołączył
    Jun 2006
    Posty
    684

    Domyślnie

    Ja przy całej tej unikalności doliny nie rozumiem dlaczego nie jest ona rezerwatem, nawet krajobrazowym?

  2. #2
    Początki nałogu
    Dołączył
    Jan 2007
    Posty
    295

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lempl Zobacz posta
    Ja przy całej tej unikalności doliny nie rozumiem dlaczego nie jest ona rezerwatem, nawet krajobrazowym?
    Był zgłoszony projekt utworzenia rezerwatu „Rospuda” (autor: prof. A. Sokołowski), lecz ostatecznie z uwagi na objęcie inną formą ochrony (OChK) nie został zatwierdzony (podstawowy argument odrzucenia wniosku: mała wartość przyrodnicza obiektu i niedostatecznie sprecyzowany cel ochrony).

    Nasir!
    Doktorantka mgr E. Jabłońska ma prawo kwestionować wyniki ekspertyz, ale musi jednoznacznie wykazać i udowodnić, że zawierają one błędy i że rzeczywiście są one błędami powodowanymi subiektywizmem lub niedostateczną wiedzą autorów ekspertyz. W innym przypadku jest to zwykłe pomówienie!
    Nie sądzę jednak, aby doktorantka i „zagraniczni eksperci” poziomem wiedzy nawet w części dorównywali autorom ekspertyz, ale... mogę się mylić :wink:. Póki co poczekajmy na wykaz błędów i obiektywne dowody obalające wnioski ekspertyz :grin:.
    Nawiasem: tak się składa, że ekspertyzy (przynajmniej te, o których ja wiem i w których realizacji po części uczestniczyłem) wykonywali najlepsi w Polsce (i w Europie!) znawcy tematu.
    Ostatnio edytowane przez Pogonus ; 02-03-2007 o 00:08

  3. #3
    Bywalec
    Dołączył
    Jan 2007
    Wiek
    49
    Posty
    107

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pogonus Zobacz posta
    Był zgłoszony projekt utworzenia rezerwatu „Rospuda” (autor: prof. A. Sokołowski), lecz ostatecznie z uwagi na objęcie inną formą ochrony (OChK) nie został zatwierdzony (podstawowy argument odrzucenia wniosku: mała wartość przyrodnicza obiektu i niedostatecznie sprecyzowany cel ochrony).

    Nasir!
    Doktorantka mgr E. Jabłońska ma prawo kwestionować wyniki ekspertyz, ale musi jednoznacznie wykazać i udowodnić, że zawierają one błędy i że rzeczywiście są one błędami powodowanymi subiektywizmem lub niedostateczną wiedzą autorów ekspertyz. W innym przypadku jest to zwykłe pomówienie!
    Nie sądzę jednak, aby doktorantka i „zagraniczni eksperci” poziomem wiedzy nawet w części dorównywali autorom ekspertyz, ale... mogę się mylić :wink:. Póki co poczekajmy na wykaz błędów i obiektywne dowody obalające wnioski ekspertyz :grin:.
    Nawiasem: tak się składa, że ekspertyzy (przynajmniej te, o których ja wiem i w których realizacji po części uczestniczyłem) wykonywali najlepsi w Polsce (i w Europie!) znawcy tematu.
    Przecież nie będzie udowadniała i wykazywała w gazecie. Jeśli się nie zgadzasz to zapraszam do P. Jabłońskiej. Z pewnością pokaże Ci wyniki pracy.
    To jest właśnie polskie piekiełko. Zdyskredytować. Więc dyskredytujemy tych którzy myślą inaczej. Ci z zagranicy którzy myślą inaczej są już tylko "zagranicznymi ekspertami" (od siedmiu boleści ?) . Jednym słowem najwięcej wiem Ja i Ci którzy stoją za mną.
    A najwięksi eksperci to Ci którzy opiniowali pozytywnie obecny wariant.
    Reszta to nieuki, ignoranci, pomawiacze, zmanipulowani przez media itd........
    A najlepsze rozeznanie w sprawie ochrony środowiska ma GDDKiA.

    Obawiam się Pogonusie że jeśli by GDDKiA miała interes wybudować autostradę pod Wawelem to też znaleźli by największych ekspertów.


    Ja nie jestem przyrodnikiem ani drogowcem, ale kieruje mną zdrowy rozsądek.
    Jeśli można było krócej i taniej pobudować wariant Via Balticy to tego nie zrobiono a było na to 10 lat czasu.
    Ale nic z tego bo Białystok musi mieć pod nosem tranzyt i połączenie z W-wą. A teraz się mówi, szybko , stracimy czas i pieniądze, ludzie giną pod kołami tirów.....
    Nie rozumiecie że to co macie najcenniejszego to nie ciężki transport (a Białystok i tak nie będzie dużą metropolią) , ale nienaruszone cenne dobra przyrodnicze. Teraz każdy przyjedzie zobaczyć cuda które macie pod ręką. Czy to kajakiem czy w woderach, czy chodźby się zbliży to tych cennych rejonów. Możecie zrobić dobrą infrastrukturę turystyczną która nie będzie burzyła tamtejszego ekosystemu. Zmęczeni, spragnieni kontaktu z przyrodą ludzie będą przyjeżdżać jak pielgrzymi na Jasną Górę. Mazury nie mają wielkich miast ani autostrad ani ciężkiego przemysłu, a ludzie tam jeżdżą i zostawiają krocie pieniędzy - Polacy Niemcy i inne narodowości.

    Ale wy jesteście uparci i za przeproszeniem gówno z tego będziecie mieli. O przepraszam. Asfalt będziecie mieli.
    "Miałeś Chamie złoty róg........."
    Ostatnio edytowane przez Nasir ; 02-03-2007 o 09:29

  4. #4
    Początki nałogu
    Dołączył
    Jan 2007
    Posty
    295

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Nasir Zobacz posta
    Przecież nie będzie udowadniała i wykazywała w gazecie. Jeśli się nie zgadzasz to zapraszam do P. Jabłońskiej. Z pewnością pokaże Ci wyniki pracy.
    To jest właśnie polskie piekiełko. Zdyskredytować. Więc dyskredytujemy tych którzy myślą inaczej. Ci z zagranicy którzy myślą inaczej są już tylko "zagranicznymi ekspertami" (od siedmiu boleści ?) . Jednym słowem najwięcej wiem Ja i Ci którzy stoją za mną.
    A najwięksi eksperci to Ci którzy opiniowali pozytywnie obecny wariant.
    Reszta to nieuki, ignoranci, pomawiacze, zmanipulowani przez media itd........
    A najlepsze rozeznanie w sprawie ochrony środowiska ma GDDKiA.

    Obawiam się Pogonusie że jeśli by GDDKiA miała interes wybudować autostradę pod Wawelem to też znaleźli by największych ekspertów.


    Ja nie jestem przyrodnikiem ani drogowcem, ale kieruje mną zdrowy rozsądek.
    Jeśli można było krócej i taniej pobudować wariant Via Balticy to tego nie zrobiono a było na to 10 lat czasu.
    Ale nic z tego bo Białystok musi mieć pod nosem tranzyt i połączenie z W-wą. A teraz się mówi, szybko , stracimy czas i pieniądze, ludzie giną pod kołami tirów.....
    Nie rozumiecie że to co macie najcenniejszego to nie ciężki transport (a Białystok i tak nie będzie dużą metropolią) , ale nienaruszone cenne dobra przyrodnicze. Teraz każdy przyjedzie zobaczyć cuda które macie pod ręką. Czy to kajakiem czy w woderach, czy chodźby się zbliży to tych cennych rejonów. Możecie zrobić dobrą infrastrukturę turystyczną która nie będzie burzyła tamtejszego ekosystemu. Zmęczeni, spragnieni kontaktu z przyrodą ludzie będą przyjeżdżać jak pielgrzymi na Jasną Górę. Mazury nie mają wielkich miast ani autostrad ani ciężkiego przemysłu, a ludzie tam jeżdżą i zostawiają krocie pieniędzy - Polacy Niemcy i inne narodowości.

    Ale wy jesteście uparci i za przeproszeniem gówno z tego będziecie mieli. O przepraszam. Asfalt będziecie mieli.
    "Miałeś Chamie złoty róg........."
    Oj Nasir, mój ulubieńcu :wink:!
    Po pierwsze, odsyłam do postu Biperka.
    Po drugie, specjalnie na Twoje życzenie zapoznam się z dorobkiem doktorantki Jabłońskiej i — jeżeli będzie to w najbliższym czasie, a nie sądzę — pofatyguję się na obronę jej pracy doktorskiej, aby z nią podyskutować . Możesz być pewien, że takich jak ja będzie tam więcej . Zanim to jednak nastąpi, dla zasady zachowania obiektywizmu podejmę z mgr E. Jabłońską rzeczową, naukową dyskusję na temat kwestionowanych przez nią wyników i wniosków (także w odniesieniu do jej prac). To chyba powinno Cię usatysfakcjonować?
    Znowu mylisz problem budowy obwodnicy augustowskiej z projektem Via Baltica! Sięgnij pamięcią wstecz do roku w którym Polska przystąpiła do UE, a następnie odpowiedz sobie na pytanie, czy możliwe było zrealizowanie projektu Via Baltica 10 lat wstecz.
    Nie obraź się, ale z tym Twoim „zdrowym rozsądkiem” nie jest najlepiej, skoro uważasz, że najlepszą wizją przyszłości Polski jest skansen (ale po skansenie też trzeba się w miarę sprawnie przemieszczać, chyba że według Ciebie najlepszą, najbardziej „ekologiczną” formą transportu w Polsce docelowo mają być furmanki konne).
    Widzę, że nie znasz stołecznego miasta Krakowa! Pod Wawelem od dawna jest już międzynarodowa trasa szybkiego ruchu.
    Cieszy mnie, że doceniasz uroki przyrody, ale czy rzeczywiście potrafisz ocenić i wycenić wartość przyrodniczą? Jakie przyjmujesz wyznaczniki tej wartości i jak je weryfikujesz? To, że w pewnym miejscu dobrze się czujesz i podoba Ci się tam z wartością przyrodniczą ma niewiele wspólnego. Dla zaspokojenia Twojej ciekawości powiem, że wiele unikalnych w Europie gatunków roślin i zwierząt swoje jedyne stanowiska w Polsce ma na zapleczu dużych zakładów przemysłowych. To ubocznym skutkom ich działalności, ściślej — zanieczyszczeniu gleb odciekami z szlamów poprodukcyjnych zawdzięczają one możliwości swojej egzystencji. W takich miejscach również tworzone są rezerwaty przyrody!
    Nie przeczę, że przyroda Pojezierza Augustowskiego ma dużą wartość i zasługuje na szczególną ochronę. Pozwólmy jednak, aby tą ochroną zajmowali się Ci, którzy na tym się znają (no, chyba że uważasz, iż to Ty znasz się lepiej ; musisz jednak tego dowieść, a swoją wiedzę i umiejętności w tym zakresie poddać weryfikacji).
    Jak dowodzi treść Twojego postu, bardzo słabo znasz polską przyrodę. Nie wiem, jak często bywasz na Pojezierzu Augustowskim i w których miejscach; czy w ogóle tam byłeś? Na region ten patrzysz oczami przygodnego turysty, a to nie jest dobry punkt odniesienia względem problemów lokalnej społeczności i perspektyw rozwoju gospodarczego regionu. Twoje podejście jest bardzo emocjonalne i masz do tego prawo, ale chociaż wysil się na odrobinę obiektywizmu. Tego serdecznie Tobie życzę.
    Ależ Ty jesteś uparty!!! I nic z tego nie masz... ;-)
    POZDRAWIAM


    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Golinski Zobacz posta
    Mnie rozbraja, że niektórzy wierzą w to, co napisałeś
    Mnie również!
    Ostatnio edytowane przez Pogonus ; 02-03-2007 o 11:36 Powód: Automerged Doublepost

  5. #5
    Bywalec
    Dołączył
    Jan 2007
    Wiek
    49
    Posty
    107

    Domyślnie

    Pogonusie mnie chodzi o to by zachować cenne przyrodniczo tereny, a ty obawiasz się że Polska (wschodnia ?) zamieni się w skansen.
    Obawiam się ja że masz jakieś kompleksy. Zapewniam Cię że fakt posiadania tego co możecie sami zniszczyć to powód do dumy, a nie do wbijania betonowych słupów i wycinania tysięcy drzew żeby tylko Polska nie zamieniła się w skansen.
    Turystyka zaś to biznes i z tego wiele miast a nawet państw żyje.

    Nie nie byłem na rospudzie ani na torfowiskach. Był taki wariant lecz wybrałem spływ kajakiem Biebrzą. Jeśłi będę miał jeszcze okazję to chętnie zobaczę.
    Jeśli jeszcze będzie co.

    Rozumiem że głos w tej sprawie powinni mieć miejscowi tylko i stali bywalcy ?

    Wcale nie mylę. Obwodnica Augustowa czy to przez Raczki czy obecny wariant będzie przedłużeniem Via balticy. I na ten temat był mój poprzedni post. Więc nie mów mi proszę że mylę bo specjalnieo tym pisałem.

    Nie ma czegoś takiego jak obiektywizm w ludzkim wydaniu. To że ktoś nie podchodzi emocjonalnie do sprawy wcale nie oznacza że jest obiektywny.
    Ostatnio edytowane przez Nasir ; 02-03-2007 o 11:13

  6. #6
    Uzależniony Awatar Biperek
    Dołączył
    Jan 2007
    Miasto
    Augustów
    Wiek
    56
    Posty
    593

    Domyślnie

    Nasir:
    Z całym szacunkiem dla pani mgr, ale takimi tekstami to możemy się przerzucać do końca dni naszych, bo jest ich więcej i są sygnowane nazwiskami ze znacznie ważniejszymi literkami z przodu. Oczywiście przyjmuję do wiadomości, jako jeden z głosów i to osoby na pewno lepiej zorientowanej w temacie niż większość z nas. Rozumiem, że jak jakiś tekst pasuje do twojego oglądu sytuacji to jest OK, a jak jakiś ekspert jest innego zdania, to jest albo sprzedajny, albo niedouczony.
    Pozdrawiam
    Marek/Biperek

  7. #7
    Pełne uzależnienie Awatar DoMiNiQuE
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Ostrów Wlkp.
    Wiek
    43
    Posty
    3 548

    Domyślnie

    http://www.youtube.com/watch?v=d5xkcAtH2r4&eurl= ja jak zwykle tylko cos dorzuce

  8. #8
    Początki nałogu Awatar maxbmx
    Dołączył
    Jul 2006
    Miasto
    Bielsko-Biała
    Wiek
    41
    Posty
    364

    Domyślnie

    zrównać z ziemią, potem wybetonowac.
    Moje zdjęcia
    RIP: Canon 40d, Tokina 10-17 Fisheye, Canon 70-200L f4, Canon 17-40L f4, Canon 50 f1.4, 6x Sunpak 555+2x Quantum Battery Pack, 3x PocketWizard MultiMAX (sprzęt skradziono w Krakowie, numer seryjny Body: 0930516228)

  9. #9
    Pełne uzależnienie Awatar mattnick
    Dołączył
    Feb 2006
    Miasto
    Wałbrzych
    Wiek
    42
    Posty
    1 735

    Domyślnie

    35 lat w tym zawodzie...komunistka !!!! I tak najbardziej podobał mi się koleś z kartką telewizja i ekolodzy kłamią...

    Wybaczcie ale rozbraja mnie debilizm ludzi...przecież ekolodzy chcą obwodnicy tylko, że inną drogą...
    Ostatnio edytowane przez mattnick ; 02-03-2007 o 03:12
    30D, C 17-40 f4 L, 50 f1.8, 70-200 f4 L, 430 ex, oraz -=iii=<)
    CZYTAĆ I PAMIĘTAĆ !!!!

  10. #10
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz Golinski
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    46
    Posty
    8 623

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mattnick Zobacz posta
    Wybaczcie ale rozbraja mnie debilizm ludzi...przecież ekolodzy chcą obwodnicy tylko, że inną drogą...
    Mnie rozbraja, że niektórzy wierzą w to, co napisałeś
    30D | 85/1.8 | 135/2 | 70-200/4 | T17-50/2.8 | 100-300/4.5-5.6 | 50/1.4 | 650 | 430EX | Sherpa 600r
    Zdjęcia - Iran, folk, jazz, wątek galeriowy


    FoFot.pl
    Canon IRC

Strona 51 z 91 PierwszyPierwszy ... 41495051525361 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •