Pokaż wyniki od 1 do 10 z 1093

Wątek: Dolina Rospudy - protest!

Mieszany widok

  1. #1
    ionek
    Guest

    Domyślnie

    Pogonus jaka korzyść z dewastacji takiego unikalnego miejsca jeśli istnieją alternatywne, tańsze projekty? Przecież to nie problem wpuścić tam buldożery żeby wszystko zaorały.

    Ostatnio edytowane przez ionek ; 14-02-2007 o 20:24

  2. #2
    Początki nałogu
    Dołączył
    Jan 2007
    Posty
    295

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ionek Zobacz posta
    Pogonus jaka korzyść z dewastacji takiego unikalnego miejsca jeśli istnieją alternatywne, tańsze projekty? Przecież to nie problem wpuścić tam buldożery żeby wszystko zaorały.
    Na jakiej podstawie twierdzisz, że „wszystko zaorają"? Zapoznaj się z materiałami źródłowymi i dopiero wówczas pisz.
    Niestety, nie ma tańszego projektu alternatywnego — jest propozycja aby taki opracować, ale po pierwsze: potrzeba na to przynajmniej kilka lat (a na to nie ma czasu!), po drugie: nie ma pewności, że rozwiązanie to będzie tańsze i lepsze — wykonane analizy wskazują na to, że tak nie będzie.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez monisiek Zobacz posta
    co innego slyszalam wczoraj w radio.
    To zależy od tego, co uznamy za początek protestów, ale to akurat nie ma nic do rzeczy, jeżeli chodzi o meritum sprawy.
    I dalej w związku z tym: dlaczego pretensje i protesty kierowane są pod adresem obecnych władz, skoro sprawa zaczęła się dużo, dużo wcześniej?
    Ostatnio edytowane przez Pogonus ; 14-02-2007 o 20:57 Powód: Automerged Doublepost

  3. #3
    Pełne uzależnienie Awatar Kubaman
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    48
    Posty
    4 709

    Domyślnie

    oj to się chyba zapędziłeś

    ta estakada jest
    - najdroższą możliwą opcją, która najpewniej okaże się jeszcze droższa ze względu na warunki towarzyszące potencjalnej budowie
    - planowana początkowo na coś około 170 milionów złotych została zrewidowana na ponad 440 milionów złotych (najdroższa oferta wyniosła 880 milionów). Za takie pieniądze można w Polsce postawić niewielki port lotniczy bądź zbudować 40 kilometów pełnoprawnej ogrodzonej dwupasmowej autostrady w Niemczech lub Francji wraz z kompletną infrastrukturą (skanalizowanie, ekrany dźwiękoszczelne, ogrodzenie, skrzyżowania bezkolizyjne).

    Wariant przez Raczki wymaga dołożenia około 17 kilometrów zwykłej drogi krajowej, jednopasmowej.

    Ciekaw jestem kto robił te analizy kosztów i gdzie są dostępne
    Pasja---------------------> www.jakubszyma.pl

    Przedsięwzięcie-------------> www.szyma.com

  4. #4
    Początki nałogu
    Dołączył
    Jan 2007
    Posty
    295

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kubaman Zobacz posta
    oj to się chyba zapędziłeś

    ta estakada jest
    - najdroższą możliwą opcją, która najpewniej okaże się jeszcze droższa ze względu na warunki towarzyszące potencjalnej budowie
    - planowana początkowo na coś około 170 milionów złotych została zrewidowana na ponad 440 milionów złotych (najdroższa oferta wyniosła 880 milionów). Za takie pieniądze można w Polsce postawić niewielki port lotniczy bądź zbudować 40 kilometów pełnoprawnej ogrodzonej dwupasmowej autostrady w Niemczech lub Francji wraz z kompletną infrastrukturą (skanalizowanie, ekrany dźwiękoszczelne, ogrodzenie, skrzyżowania bezkolizyjne).

    Wariant przez Raczki wymaga dołożenia około 17 kilometrów zwykłej drogi krajowej, jednopasmowej.

    Ciekaw jestem kto robił te analizy kosztów i gdzie są dostępne
    A czy do pierwotnej kwoty doliczyłeś zwyżkę kosztów spowodowaną rygorystycznymi wymaganiami zdefiniowanymi przez ministra środowiska oraz kwotę przeznaczoną na kompensację przyrodniczą? Przecież nikt nie powiedział, że to będzie tania inwestycja (ochrona środowiska kosztuje!).
    Wariant przez Raczki wymaga nie tylko dołożenia dodatkowych kilometrów, ale przede wszystkim wykupienia i komasacji gruntów. Ponadto trasa także przebiegać będzie przez teren przyrodniczo cenny (z listy cieniowej).
    Analizy różnych wariantów przebiegu trasy i kosztów znajdziesz u inwestora i w Ministerstwie Środowiska.

    Ba, wcześniej pisałem, że nie zamierzam robić za Don Kichota, a wychodzi na to, że jednak robię! :-D Chyba już sobie daruję. Swoje stanowisko we wcześniejszych postach dość jasno sprecyzowałem.

  5. #5
    Pełne uzależnienie Awatar Kubaman
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    48
    Posty
    4 709

    Domyślnie

    właśnie, że niestety drogowcy nie mają (wedle mojej wiedzy) z anlizy żadnego innego przebiegu trasy - i własnie za to sa między innymi tak krytykowani, że pomimo dostępności konkretnej alternatywnej propozycji od "ekologów" już w 1999 i wielokrotnie później nigdy nawet ich nie wzięli pod uwagę (to propozycja poważna, opracowana przez inżynierów budownictwa a nie oszołomów).

    Koszty o których pisałem to koszty samej i jedynie inwestycji drogowej. Żadnych kosztów związanych z kompensacją itd. w wymienionych kwotach nie ma - co tylko w oczywisty sposób powiększa przewagę wariantu alternatywnego. Aktualnie obowiązujące prawo pozwala w szybki i skuteczny sposób wykupić grunty pod inwestycje ważne z punktu widzenia interesu narodowego (niedawno zmienione).

    Oczywiście dookoła jest sporo cennych terenów i nie da się uniknąć żadnego negatywnego wpływu na środowisko. O ile jednak dla licznej w Polsce populacji bociana białego jest to zagrożenie małe a gatunek ten może przenieść swoje siedliska w zasadzie wszędzie w tamtym terenie, o tyle orliki krzykliwe, bieliki czy torfowiska z ich roślinnością się przenieść nie da. O to właśnie cały czas idzie.

    poz
    Pasja---------------------> www.jakubszyma.pl

    Przedsięwzięcie-------------> www.szyma.com

  6. #6
    Początki nałogu
    Dołączył
    Jan 2007
    Posty
    295

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kubaman Zobacz posta
    właśnie, że niestety drogowcy nie mają (wedle mojej wiedzy) z anlizy żadnego innego przebiegu trasy - i własnie za to sa między innymi tak krytykowani, że pomimo dostępności konkretnej alternatywnej propozycji od "ekologów" już w 1999 i wielokrotnie później nigdy nawet ich nie wzięli pod uwagę (to propozycja poważna, opracowana przez inżynierów budownictwa a nie oszołomów).

    Koszty o których pisałem to koszty samej i jedynie inwestycji drogowej. Żadnych kosztów związanych z kompensacją itd. w wymienionych kwotach nie ma - co tylko w oczywisty sposób powiększa przewagę wariantu alternatywnego. Aktualnie obowiązujące prawo pozwala w szybki i skuteczny sposób wykupić grunty pod inwestycje ważne z punktu widzenia interesu narodowego (niedawno zmienione).

    Ocyzwiđcie dookoa jest sporo cennzch terenw i nie da si unikn adnego negatzwnego wpływu naśrodowisko. O ile jednak dla licznej w Polsce populacji bociana białego jest to zagrożenie małe a gatunek ten może przenieść swoje siedliska w zasadzie wszędzie w tamtym terenie, o tyle orliki krzykliwe, bieliki czy torfowiska z ich roślinnością się przenieść nie da. O to właśnie cały czas idzie.

    poz
    Była o tym mowa w wczorajszej audycji radiowej na antenie trójki. Dyrektor Generalny Dróg Państwowych (jeżeli dobrze pamiętam nazwę jego stanowiska) dość jasno i obszernie omówił różne aspekty sprawy, zarówno dotyczące wyboru wariantu, kosztów i technologii realizacji, sposobu rozstrzygnięcia przetargu, jak i podstaw oddalenia projektu alternatywnego (który, jak się okazało, projektem w pełnym tego słowa znaczeniu nie jest, a jedynie pakietem założeń projektowych). Tenże dyrektor potwierdził, że dysponują kompletem dokumentacji, analiz i ekspertyz, stąd nie wiem skąd masz informację o braku dostępu do tych dokumentów.
    Stanowiska ptaków drapieżnych (między innymi orlika) z urzędu mają wyznaczoną strefę ochronną, a ponadto akurat w tym przypadku zlokalizowane są w znacznym oddaleniu od trasy estakady. Jak już wcześniej pisałem, nie ma gwarancji na to, czy pozostaną one czynne, i to niezależnie od tego, czy estakada będzie zbudowana, czy nie. O torfowiskach już dyskutowaliśmy — według ekspertów nie są zagrożone dewastacją.
    Ostatnio edytowane przez Pogonus ; 14-02-2007 o 22:02

  7. #7
    Uzależniony
    Dołączył
    Nov 2004
    Miasto
    Polska
    Posty
    727

    Domyślnie

    Obóz w Dolinie Rospudy już działa!
    http://www.greenpeace.org/poland/wyd...rospudy-ju-dzi

    __________________________________________________ _________________________________

    Nagła przeprowadzka Ministra Środowiska
    Profesor Szyszko od dziś w transporcie
    http://www.greenpeace.org/poland/wyd...adzka-ministra

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •