Zależy z jakiej odległości :wink:Zamieszczone przez mungo
Z 0.5m twarz będzie troszeczkę przerysowana i siły nie ma.
Ale z odległości typowo portretowych ( mówię o portretach typu "popiersie" ) jest idealnie.
Zależy z jakiej odległości :wink:Zamieszczone przez mungo
Z 0.5m twarz będzie troszeczkę przerysowana i siły nie ma.
Ale z odległości typowo portretowych ( mówię o portretach typu "popiersie" ) jest idealnie.
EOS is SILENCE
"Enjoy the silence."
---
Wróciłem...!
analog & digital / black & white / calm & easy...
Ale to przerysowanie będzie minimalne i raczej nei należy się tym aż tak bardzo przejmować. No chyba, że robisz dla jakiejś wybitnej gazety, gdzie fotoedytorzy są wyjątkowo wybredni;p
No i zbiera się chmura. Czarna. Canon/Velbon DF 50/Svierdlovsk 4/Lubitel 166B/Ami 66/Zorka 5
Mówcie, bo kiedyś będę robił takie zdjęcia i takie, i takie, i takie, i takie, a to wszystko tylko kwestia czasu, bo póki co robię takie zdjęcia.
Zaczątek portfolio: link
Na inny mnie nie stać![]()
No i zbiera się chmura. Czarna. Canon/Velbon DF 50/Svierdlovsk 4/Lubitel 166B/Ami 66/Zorka 5
Mówcie, bo kiedyś będę robił takie zdjęcia i takie, i takie, i takie, i takie, a to wszystko tylko kwestia czasu, bo póki co robię takie zdjęcia.
Zaczątek portfolio: link
Mnie też nie.
Na takich ciasnych kadrach obiektyw pokaże swoje 50 mm ( przenośnia - dop. mój ), dlatego dla takich kadrów należy używać troszkę dłuższych ogniskowych.
Wszystko zależy od sytuacji - jednak nadal trzymam się tego, że 50 mm to obiektyw jak najbardziej przydatny do fotografii portretowej.
EOS is SILENCE
"Enjoy the silence."
---
Wróciłem...!
analog & digital / black & white / calm & easy...
tu nie chodzi o wycinanie z calegoZamieszczone przez dazz
chodzi o tak zwany krazek rozproszenia a przy kropie jest on wiekszy na matrycy wiec glebia tez jest plytsza
Amator. Minolta 7+akcesoria, Canon 20D+ EF-S 18-55 II USM, EF-S 17-85IS, EF 50 1.8, M42 System+ Speedlights580EX. Dodatkowo 3lampy studyjne 200Ws.
Moje gnioty http://www.fotopozytyw.prv.pl
A tu mój główny profil działalności http://www.mepia.pl
Pamiętam, że za dawnych czasów, gdy się napalałem na 50tkę, ten bokeh mnie obezwładniałAle rzecz jasna, z biegiem "lat" przeszło mi przez ręce kilka innych obiektywów i faktycznie 50tka przestała dla mnie istnieć - bo ani to szerokie, ani długie, ani za blisko nie można podejść... no taki w kit był ten obiektyw
Teraz do portretu mam sfatygowanego, ale morderczo ostrego Sonnara 135/3.5 - i nie narzekam na brak jasności czy zbyt dużą głębię ostrości.
Wszystko jest kwestią podejścia - jakiś czas temu używałem z powodzeniem Jupitera 85/2 i też starczał.
Powiem tak - gdyby nasza 50tka była wykonana tak, jak Nikonowska, nikt by nie narzekał![]()
Nikonowska jest o 100 zł droższaPozatym czy chciałbyś chodzić ze szkłem z napisem Nikkor?
Nawet jeśli miałbyś Nikona?
No i zbiera się chmura. Czarna. Canon/Velbon DF 50/Svierdlovsk 4/Lubitel 166B/Ami 66/Zorka 5
Mówcie, bo kiedyś będę robił takie zdjęcia i takie, i takie, i takie, i takie, a to wszystko tylko kwestia czasu, bo póki co robię takie zdjęcia.
Zaczątek portfolio: link
Jak zwał tak zwał, byle dobrze działało. Widziałem już kilka 50 1.8 które po roku używania były tak rozklekotane że wolałem dołożyć do 1.4 i mieć normalne wykonanie i sensowny AF. No ale wiadomo że jak się nie ma kasy to trzeba brać to co można i robić zdjęcia, a nie marzyć o lepszych obiektywach i aparatach nie robiąc nic.Zamieszczone przez mungo