Cytat Zamieszczone przez Janusz Body
Odwzorowania barw we wszystkich RAW "dekryptorach" są zależne od użytych profili. RSE i RSP bez Color Engine są "zubożoną" wersją całości. Żeby potrochu obronić RSP to w CameraRAW profili dodatkowych (poza tymi zaszytymi) wogóle nie ma.

Twoje zdjęcia niestety niczego nie dowodzą poza nieumiejętną obróbką. Nie gniewaj się ale to tak właśnie jest. Janusz
Wcale się nie gniewam.
Właśnie brak umiejętności obróbki powoduje, że na DPP łatwiej mi osiągnać lepszy rezultat (na "dzień dobry" jest mniej do ustawiania) niż na IMO doskonałym interfejsie RSE(P), gdzie każde zdjęcie wymaga sporo korygowania, a i tak często nie udaje mi się osiągnąć takiego efektu, jaki mam na starcie w DPP.

Inną zupełnie sprawą jest to, że teraz oglądam te zdjęcia na monitorze mojego pracodawcy ;-) i wyglądają dość odmiennie, tzn. to z DPP dosyć podobnie, ale na tym z RSE na domowym monitorze mam lila-róż zamiast czerwieni - różnica jest dużo, duzo, dużo bardziej uderzająca.
Jaka może tego być przyczyna ? - Nie mam pojecia. Wszędzie mam ustawioną przestrzeń sRGB, profil aparatu.

Poza tym, porównując te dwa zdjęcia, wydaje się, że algorytm RSE ma zaszyte jakieś wyostrzanie - na załączonym zdjęciu widać jakby efekt dość agresywnego ostrzenia, mimo wyłączonego ostrzenia przy konwertowaniu i wyłączenia "detail extraction" i "sharpness" w "Processing parameters".
Zresztą wyostrzanie w RSE od początku mnie niepokoiło. Dopiero, gdy odkryłem, że w "parametrach" domyślnie jest dodawana zarówno ekstrakcja detali, jak i wyostrzanie i można to zdjąć, to trochę się poprawiło.
Nie mniej jednak, efekt wyostrzania w DPP lepiej mieści się w moim "analogowym" guście, tzn. jest bardziej "miękki", łagodniejszy.

Tak, czy owak, po pierwszych zachwytach nad RSE, bo od niego zaczynałem parę miesięcy temu, euforia trochę opadła i teraz raczej sięgam po DPP.