Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 28

Wątek: Canon 350d, a mecz piłki nożnej!!!

  1. #11
    Pełne uzależnienie Awatar gietrzy
    Dołączył
    Feb 2004
    Posty
    5 727

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez adamek
    hint: ostrość na gwiazdce.
    Kurcze, w każdej instrukcji o tym piszą a tak niewele osób z tego korzysta
    Pokuszę się o stwierdzenie, że bez tego nie da rady ani sport ani inne takie szybsze akcje.
    the silence is deafening

  2. #12
    grabex
    Guest

    Domyślnie

    kazdy jakos zaczyna
    po pierwsze musisz sie dobrze ustawic do akcji na meczu jest z tym ciezko
    a dobre swiatlo z tym obiektywem
    focus na gwiazke to ci pomoze

  3. #13
    Pełne uzależnienie Awatar kami74
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    Piaseczno
    Wiek
    50
    Posty
    1 492

    Domyślnie

    Mógłby mnie ktoś mnie nieuczonego w fotografii uświadomić czemu AF w osobnym przycisku jes lepszy od tego w spuscie migawki ?
    5DII 24105f4L S7030045,6APODG 501.8II 430EX wyposażona w ponton VS600R
    MOJE PSTRYKI NA CB& GALERIA NETOWA

    później, późnym popołudniem, gdy cienie będą dłuższe i smutniejsze niż są..

  4. #14
    grabex
    Guest

    Domyślnie

    przelacz o zobaczysz zawsze mozesz sledzic akcje
    jest wygodniej

  5. #15
    Pełne uzależnienie Awatar arturs
    Dołączył
    Jan 2006
    Miasto
    Kielce
    Wiek
    49
    Posty
    4 196

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MaksM18
    Witam! Jestem posiadaczem Canona 350d i obiektywu Sigma 70-300… Od niedawna mam ten sprzęt i nie bardzo wiem jak go ustawić „ pod mecze” piłki nożnej. W jakich ustawieniach robić jak jest jasno, a w jakich przy oświetleniu stadionowym około 1400 luxów. Problem polega na tym, że aparat nie zawsze łapie ostrość!!! Pozdrawiam!
    Witam..
    W Kielcach na stadionie jest (podobno) 1410 luksów - na ISO 1600 jest w miarę ok (na 350D), ale z obiektywem Canona typu L , z tą sigmą to raczej nie powalczysz bo sam silniczek AF jest strasznie wolny - z USM nie ma porównania, mimo że AF w aparacie nie jest demonem prędkości ani dokładności to przy takim oświetleniu jak stadionowe (musi spełniać wymagania dla transmisji TV) bez problemu da się robić zdjęcia..

    Pozdrawiam
    Artur Starz
    5DmkI, C85f1.2L|580 EXII|

  6. #16
    Pełne uzależnienie Awatar piast9
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Wrocław
    Posty
    3 267

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kami74
    Mógłby mnie ktoś mnie nieuczonego w fotografii uświadomić czemu AF w osobnym przycisku jes lepszy od tego w spuscie migawki ?
    Chodzi o rozdwojenie funkcji - półprzycisk migawki uruchamia AI Servo i śledzisz akcję, obiektyw nadąża za obiektem, pewnie nawet ta Sigma. Jak nadejdzie TEN moment, przytrzymujesz * blokując AF, przekadrowujesz i focisz. Bez * po przekadrowaniu AF odjedzie w reklamy bądź krzaki (w zależności od klasy rozgrywek)
    650D, T 12-24 4.0, S 30 1.4, S 18-35 1.8, C 70-210 3.5-4.5, C 50 2.5 macro, M42: Praktica LLC, Jupiter 9, Pentacon 135 2.8, Orestegor 300 4.0

  7. #17
    Pełne uzależnienie Awatar kami74
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    Piaseczno
    Wiek
    50
    Posty
    1 492

    Domyślnie

    Dobra teraz jasne, chodzi o funkcje blokowania ostrości w trybie Servo. Dzięx piast9
    5DII 24105f4L S7030045,6APODG 501.8II 430EX wyposażona w ponton VS600R
    MOJE PSTRYKI NA CB& GALERIA NETOWA

    później, późnym popołudniem, gdy cienie będą dłuższe i smutniejsze niż są..

  8. #18
    Dopiero zaczyna Awatar krzys121
    Dołączył
    Jun 2005
    Miasto
    Leszno
    Wiek
    36
    Posty
    49

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez piast9
    Chodzi o rozdwojenie funkcji - półprzycisk migawki uruchamia AI Servo i śledzisz akcję, obiektyw nadąża za obiektem, pewnie nawet ta Sigma. Jak nadejdzie TEN moment, przytrzymujesz * blokując AF, przekadrowujesz i focisz. Bez * po przekadrowaniu AF odjedzie w reklamy bądź krzaki (w zależności od klasy rozgrywek)
    Czy w takim wypadku obiekt nie wyjedzie juz z zakresu ostrosci, jesli np. porusza sie do nas? Oczywiscie jesli mamy stosunkowo mala go.

  9. #19
    Pełne uzależnienie Awatar piast9
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Wrocław
    Posty
    3 267

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez krzys121
    Czy w takim wypadku obiekt nie wyjedzie juz z zakresu ostrosci, jesli np. porusza sie do nas? Oczywiscie jesli mamy stosunkowo mala go.
    Jeśli się porusza bardzo szybko to wyjedzie. Trzeba być szybkim z lockiem i migawką.

    Choć przy takim ujęciu w 350D może być lepiej focić centralnie z zapasem na kadrowanie. Bo AI Servo z automatycznym wyborem czujnika, przynajmniej w 350D, działa jakoś dziwnie i nigdy nie udawało mi się dość z tym do ładu. A uprawiałem takie ujecia nie najwolniejszym obiektywem (70-210) przy mniej dynamicznych sprawach niż piłka nożna.

    To generalnie jest sztuka celować ostrością przy dynamicznej scenie. Koordynacja oko-ręka, a raczej oko-kciuk-palec wskazujacy musi być na wysokim poziomie Mi to jeszcze nie najlepiej wychodzi. Prawdopodobnie wątkodawca też wyjdzie niespecjalnie zadowolony z pierwszego meczu ale trening czyni mistrza. Prędzej czy później.
    650D, T 12-24 4.0, S 30 1.4, S 18-35 1.8, C 70-210 3.5-4.5, C 50 2.5 macro, M42: Praktica LLC, Jupiter 9, Pentacon 135 2.8, Orestegor 300 4.0

  10. #20
    Pełne uzależnienie Awatar adamek
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    40
    Posty
    2 265

    Domyślnie

    z kadrowaniem centralnym punktem jest taki kruczek przy sporcie, że zawodnik może pobiec w bok, a Ty machając obiektywem nei nadążyć... i już af ucieknie w trybuny.
    Miłego dnia
    adam jastrzębowski
    cyfra i analog. obiektywy, statyw i monopod
    tu tu

Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •