Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Wątek: Czy opakowanie jest konieczne przy reklamacji produktu

  1. #1
    Pełne uzależnienie Awatar gonzo44
    Dołączył
    Jan 2005
    Miasto
    był Kraków, był Gdańsk, jest Kraków :-)
    Wiek
    43
    Posty
    1 304

    Domyślnie Czy opakowanie jest konieczne przy reklamacji produktu

    Proszę o pomoc w rozsztrzygnięciu następującej kwestii.
    Trochę ponad rok temu zakupiłem w firmie CD Projekt w Krakowie mysz komputerową. Sklep ten nie wydaje gwarancji jedynie paragon z kasy fiskalnej. Ostatnio myszka przestała działać. Pracownik sklepu odmówił przyjęcia reklamacji argumentując to faktem nie dostarczenia orginalnego opakowania. Opakowanie to (według pracownika sklepu) jest jedynym potwierdzeniem, że produkt został nabyty w ich sklepie, gdyż na nim znajduje się kod kreskowy, który sklep ma zapisany w swojej bazie produktów.
    Stąd moje pytanie. Czy mając paragon sprzedaży na którym nie jest wyszczególniony konkretny model myszki, a nie mając orginalnego opakowania mogę domagać się przyjęcia reklamacji.

    Wysłałem maila do federacji konsumentów, ale liczę też na Waszą pomoc i doświadczenie.

  2. #2
    Pełne uzależnienie Awatar aptur
    Dołączył
    Oct 2005
    Posty
    3 837

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gonzo44
    Proszę o pomoc w rozsztrzygnięciu następującej kwestii.
    Trochę ponad rok temu zakupiłem w firmie CD Projekt w Krakowie mysz komputerową. Sklep ten nie wydaje gwarancji jedynie paragon z kasy fiskalnej. Ostatnio myszka przestała działać. Pracownik sklepu odmówił przyjęcia reklamacji argumentując to faktem nie dostarczenia orginalnego opakowania. Opakowanie to (według pracownika sklepu) jest jedynym potwierdzeniem, że produkt został nabyty w ich sklepie, gdyż na nim znajduje się kod kreskowy, który sklep ma zapisany w swojej bazie produktów.
    Stąd moje pytanie. Czy mając paragon sprzedaży na którym nie jest wyszczególniony konkretny model myszki, a nie mając orginalnego opakowania mogę domagać się przyjęcia reklamacji.

    Wysłałem maila do federacji konsumentów, ale liczę też na Waszą pomoc i doświadczenie.
    Według mnie możesz reklamować bez problemu. Najważniejszy jest dowód zakupu (paragon, faktura). Sklep MUSI taki przedmiot przyjąć do reklamacji a jeśli producent/dystrybutor odmówi naprawy lub wymiany powinieneś dostać to na piśmie w ciągu 14 dni.

    pozdrawiam

  3. #3
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz1972
    Dołączył
    Mar 2005
    Miasto
    Ząbkowice Śląskie
    Wiek
    52
    Posty
    3 042

    Domyślnie

    Nie musisz przy reklamacji posiadać oryginalnego opakowania . Najważniejszy jest dowód zakupu , który potwierdza zakup w danym sklepie , danego towaru . Niektóre firmy chcą ( tak jest także napisane w karcie gwarancyjnej ) , aby towar wysyłać do nich w oryginalnym opakowaniu , lub opakowaniu zastępczym chroniącym produkt w równym stopniu co oryginalne opakowanie. Jednak w przypadku myszki dostarczonej osobiście nie mogą rządać takiego opakowania. Proponuję iść jeszcze raz do miejsca zakupu i w przypadku odmowy przyjęcia poprosić o taką odmowę na piśmie z wyraźnie napisanym powodem odmowy . Łatwiej wtedy będzie pokazać w federacji konsumentów nieprawidłowości reklamacyjne .

  4. #4
    Bywalec
    Dołączył
    Nov 2005
    Miasto
    Wyspa Uznam
    Wiek
    58
    Posty
    159

    Domyślnie

    Jak napisali ci już moi poprzednicy.
    Faktura, lub paragon jest dowodem zakupu zawierająca pełne dane sprzedającego nazwa, adres, nip, nazwę towaru i cenę.
    Sklep chcąc uniknąć reklamacji sprzętu nie pochodzącego z ich dystrybucji, powinien dać ci gwarancję z numerem seryjnym.
    Inni sprzedawcy stosują na podzespołach komputerowych swoją naklejkę gwarancyjną na której zaznacza się miesiąc, rok sprzedaży i widnieje nazwa sprzedającego.

    Jedynie możesz mieć problem, gdyż paragon jest umowną gwarancją na rok.(mogę się mylić)

    Dla przyśpieszenia sprawy napisz sam reklamację(dwa egzemplarze), do tego co im zostawisz dołącz ksero dowodu zakupu.

    Jak odmówią, niech napiszą odmowę na twoim piśmie z pieczątką sklepu.

    Myślę, że tak będzie szybciej i skuteczniej.
    Czytam. Czytam.
    Robert
    Kalibrajce na Wyspach

  5. #5
    Pełne uzależnienie Awatar gonzo44
    Dołączył
    Jan 2005
    Miasto
    był Kraków, był Gdańsk, jest Kraków :-)
    Wiek
    43
    Posty
    1 304

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rpoto
    Jedynie możesz mieć problem, gdyż paragon jest umowną gwarancją na rok.(mogę się mylić)
    Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (DzU z 2002 r. Nr 141, poz. 1176) w artykule 10 mówi:
    1. Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jedynie
    w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego towaru
    kupującemu

    Także z tym nie powinno być problemu, oby...

  6. #6
    Bywalec
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    45
    Posty
    103

    Domyślnie

    Kiedys kupilem myszke w sklepie komputerowym bez opakowania, tzn w torebce foliowej. Moja uwage przykula naklejka na spodzie myszki, mowiaca o tym, ze mysz moze byc sprzedawana wylacznie w zestawie z komputerem. Wniosek z tego taki, ze sklep lamie umowe z producentem sprzedajac te mysz osobno. Prawdopodobnie nie ma tez na nia gwarancji producenta. Moze podobnie jest w Twoim przypadku? Mozesz ten fakt wykorzystac w negocjacjach ze sprzedawca.

  7. #7
    Pełne uzależnienie Awatar gonzo44
    Dołączył
    Jan 2005
    Miasto
    był Kraków, był Gdańsk, jest Kraków :-)
    Wiek
    43
    Posty
    1 304

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Bilu
    Kiedys kupilem myszke w sklepie komputerowym bez opakowania, tzn w torebce foliowej. Moja uwage przykula naklejka na spodzie myszki, mowiaca o tym, ze mysz moze byc sprzedawana wylacznie w zestawie z komputerem. Wniosek z tego taki, ze sklep lamie umowe z producentem sprzedajac te mysz osobno. Prawdopodobnie nie ma tez na nia gwarancji producenta. Moze podobnie jest w Twoim przypadku? Mozesz ten fakt wykorzystac w negocjacjach ze sprzedawca.
    Nie ja miałem normalną fabrycznie zapakowaną mysz, tylko wyrzuciłem pudełko po niej. Nie było by problemu, ale mysz kosztowała 180 PLN i byłem z niej naprawde zadowolony (logitech mediaplay).

  8. #8
    Pełne uzależnienie Awatar popmart
    Dołączył
    Sep 2005
    Wiek
    51
    Posty
    1 721

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Bilu
    Kiedys kupilem myszke w sklepie komputerowym bez opakowania, tzn w torebce foliowej. Moja uwage przykula naklejka na spodzie myszki, mowiaca o tym, ze mysz moze byc sprzedawana wylacznie w zestawie z komputerem. Wniosek z tego taki, ze sklep lamie umowe z producentem sprzedajac te mysz osobno. Prawdopodobnie nie ma tez na nia gwarancji producenta. Moze podobnie jest w Twoim przypadku? Mozesz ten fakt wykorzystac w negocjacjach ze sprzedawca.
    a gdzie ty widziałeś takie umowy w Polsce o zakazie sprzedarzy podzespołów typu OEM jako oddzielne produkty ????

    Jakby tak było nie kupiłbyś np prawie żadnego HDD bo 99% to OEMy. istnieje multum produktów OEM w sprzedarzy detalicznej

    Zejdź na ziemię prawo handlowe ma w nosie czy to oem czy nie liczy się paragon i nic więcej.

    Edit: oczywiście jest grupa produktów które sa bardzo restrykcyjne jesli chodzi o tgz wersje OEM (tylko do noego komputera) to oczywiście Microsoft.
    Ostatnio edytowane przez popmart ; 13-07-2006 o 19:42

  9. #9
    Pełne uzależnienie Awatar mattnick
    Dołączył
    Feb 2006
    Miasto
    Wałbrzych
    Wiek
    42
    Posty
    1 735

    Domyślnie

    nie wiem czy w Polsce znajdziesz hdd box . Widziałem raz w sklepie Jamerykańskym w Niemczek
    30D, C 17-40 f4 L, 50 f1.8, 70-200 f4 L, 430 ex, oraz -=iii=<)
    CZYTAĆ I PAMIĘTAĆ !!!!

  10. #10
    Bywalec
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    45
    Posty
    103

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez popmart
    a gdzie ty widziałeś takie umowy w Polsce o zakazie sprzedarzy podzespołów typu OEM jako oddzielne produkty ????

    Jakby tak było nie kupiłbyś np prawie żadnego HDD bo 99% to OEMy. istnieje multum produktów OEM w sprzedarzy detalicznej

    Zejdź na ziemię prawo handlowe ma w nosie czy to oem czy nie liczy się paragon i nic więcej.

    Edit: oczywiście jest grupa produktów które sa bardzo restrykcyjne jesli chodzi o tgz wersje OEM (tylko do noego komputera) to oczywiście Microsoft.
    Nie pisalem nic o zakazie sprzedazy produktow OEM. Zdziwila mnie tylko ta naklejka. Na jakiej podstawie producent zastrzega sobie sprzedaz tylko w zestawie z kompem tego nie wiem.

    Wiadomo ze liczy sie paragon, jest to dowod zawarcia umowy zakupu/sprzedazy i zobowiazuje sprzedawce do respektowania gwarancji.

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •