Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Wątek: Szerokie szkło i inne bajki

  1. #1
    Początki nałogu
    Dołączył
    May 2006
    Miasto
    Wars i Sawa
    Wiek
    52
    Posty
    364

    Domyślnie Szerokie szkło i inne bajki

    Snuję plany odnośnie zawartości plecaka w zakresie < 50 mm - tzn. szkło do krajobrazu i architektury. Mało miałem z tym do czynienia naprawdę a planuję w przyszłości może przejść na FF i szkło chciałbym nabyć raczej z tych lepszych, niż z gorszych.
    W związku z tym do doświadczonych w temacie:
    - mysleć o zoomie czy lepiej o stałym ognisku ?
    - jaki zakres ogniskowych jest najbardziej przydatny do focenia w w/w kategoriach ?
    - jakie modele szkiełek możecie z czystym sumieniem polecić (znając mniej więcej ceny L ew w grę mogły by wchodzić jedynie używane sztuki)
    - IMO szeroke szkło do krajobrazu i architektury powinno przede wszystkim zapewniać jak najlepsze odwzorowanie najdrobniejszych szczegółów przy szerokiej głębi ostrości, coś jeszcze ?
    Ostatnio edytowane przez Quadrifoglio ; 07-07-2006 o 17:42

  2. #2
    Uzależniony Awatar Wats0n
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Posen Bloody Posen
    Wiek
    43
    Posty
    996

    Domyślnie

    Tamron 17-35.
    Posiadam to szkiełko od miesiąca i jestem nim zachwycony. Jasny stosunkowo, ostry jak cholera. Na szerokim końcu zauważalna dystorsja, w przypadku architektury wypada wyprostować.
    W razie przesiadki na FF nadal będzie działał, nie ogranicza się tylko do cropa.
    Cena - nówka ok. 1,5 kzł.
    W dużym skrócie to tyle. Nawet mniej więcej na temat.
    Ostatnio edytowane przez Wats0n ; 07-07-2006 o 17:32
    Tako rzecze Watson.
    There are no stupid questions, just stupid people.
    Wątek galeryjny na CB/Portrety@CB/Meksyk@CB/Sport@CB //Galeria przejściowa

  3. #3

    Domyślnie

    Jeśli planujesz przesiadke na FF, to brałbym tylko eLki pod uwage.

    17-40/4 byłaby moim zdaniem idealna. cena (o ile dobrze pamietam) w granicach 2500zł.

    Jeśli masz więcej kasy i chcesz coś szerszego i jaśniejszego, to 16-35/2.8

  4. #4
    Pełne uzależnienie Awatar Jac
    Dołączył
    Nov 2004
    Miasto
    W-wa/Bielany
    Posty
    4 813

    Domyślnie

    ja rowniez polecam 17-40/4, 16-35/2.8 imho do krajobrazu nie jest potrzebne bo i tak sie przymyka do ~f/8 ;-)

    Dystorsje oczywiscie sa, trzeba kadrowac szerzej zeby miec poznej z czego prostowac ;-)

  5. #5

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Wats0n
    Tamron 17-35... ostry jak cholera.
    Przed chwilą przeglądałem archiwum i mogę potwierdzić. 17-35 jest ostrzejszy nawet od 16-35. Szkoda gadać.

  6. #6
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Wczoraj robilem widoczki ze wzgorza i wiezy i na swiezo moge powiedziec:

    - f8 to czesto za mala GO (ale to przez moje niedopatrzenie, powinienem byl odpalic dofmastera bo mam go w komorce )
    - 17mm na cropie to bylo za wasko
    - 16-17mm na fullfrejm lub 10mm na cropie (canonowski 10-22) bylby bardzo mile widzialny przy takiej okazji... no ale ani fullfrejma nie mialem ze soba ani 10-22.

  7. #7
    Pełne uzależnienie Awatar Jac
    Dołączył
    Nov 2004
    Miasto
    W-wa/Bielany
    Posty
    4 813

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Vitez
    - f8 to czesto za mala GO (ale to przez moje niedopatrzenie, powinienem byl odpalic dofmastera bo mam go w komorce )
    jak to ? przeciez jesli masz ogniskowa 17mm f/8 i ustawisz ostrosc na ~3 m to GO jest od ~1,4m do nieskonczonosci!, czego tu moze zabraknac?

  8. #8
    Pełne uzależnienie Awatar aptur
    Dołączył
    Oct 2005
    Posty
    3 837

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Vitez
    Wczoraj robilem widoczki ze wzgorza i wiezy i na swiezo moge powiedziec:

    - f8 to czesto za mala GO (ale to przez moje niedopatrzenie, powinienem byl odpalic dofmastera bo mam go w komorce )
    - 17mm na cropie to bylo za wasko
    - 16-17mm na fullfrejm lub 10mm na cropie (canonowski 10-22) bylby bardzo mile widzialny przy takiej okazji... no ale ani fullfrejma nie mialem ze soba ani 10-22.

    a skąd można zapodać sobie takiego dofmastera na komórkę?

  9. #9
    Pełne uzależnienie Awatar piast9
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Wrocław
    Posty
    3 267

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aptur
    a skąd można zapodać sobie takiego dofmastera na komórkę?
    Prawdopodobnie z http://www.dofmaster.com/ mój drogi Watsonie

    Tyle ze komórka musi być wypasiona bardziej. Ja na swoją zapodałem DOFCalculator. Nieco drewniany ale działa.
    650D, T 12-24 4.0, S 30 1.4, S 18-35 1.8, C 70-210 3.5-4.5, C 50 2.5 macro, M42: Praktica LLC, Jupiter 9, Pentacon 135 2.8, Orestegor 300 4.0

  10. #10
    Pełne uzależnienie Awatar Mac
    Dołączył
    Nov 2004
    Miasto
    Gdańsk/Warszawa
    Wiek
    54
    Posty
    2 063

    Domyślnie

    No i poraz kolejny wraca problem za wąskiego szerokiego szkła na cropie i wzdechnięć nas do Canona aby wypuścił jakieś 10-12 mm w dobrej jakości czyli L. Zastanawiałem się dlaczego Canon tego nie zrobił. Odpowiedź wydaje się prosta, L to szkło prfesjonalne z założenia do profesjonalnego body czylu 1DM..lub 5D gdzie nie ma cropa. Wówczas 16 czy 17 mm jest nadal 16 lub 17 mm. 10-22 puścili do cropa, gdzie uzyskuje się 16-35 efektywnie. Używam 17-40 i zasadniczo jest o.k. chociaż czasem mogłoby być szerzej ale... chyba trzeba będzie pomyśleć o 5D.
    EOS 5D/BG-E4, EOS-300V, EF 16-35/2.8L | EF 24-105/4L IS | EF 70-200/2.8L| EF 100-400/4.5-5.6L IS | EF 15/2.8 Fisheye | EF 35/1.4L | EF 135/2L| EF 100/2.8L IS Macro | EF MP-E 65/2.8 Macro | Lensbaby Composer | 580 EX II | MR-14EX | PowerShot SX1 IS, Gitzo 1540, 682B
    Onanizm sprzętowy NIE, dobra jakość TAK.

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •