Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 15 z 15

Wątek: Nasadki na lampy

  1. #11
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Mar 2005
    Miasto
    Bytom
    Wiek
    55
    Posty
    1 025

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez akustyk
    na krotkie odleglosci zdecydowanie warto nasadke typu Stofen i obrocona "na skos". zwlaszcza we wnetrzach daje ladnie rozproszone swiatlo.
    "Na skos" ??? Ja pytam o przydatnośc w plenerze gdzie nie ma sufitu ani ściany :-).
    Canon 20d + Tamron 28-75/2.8 + Canon 70-200/4L + Speedlite 550ex

  2. #12
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mirhon
    Masz jakiś ekstra "trzymak" na lampę? Próbowałem coś takowego znaleźć do 350d...

    Mam na myśli np takie ustrojstwo:
    http://www.bhphotovideo.com/bnh/cont...goryNavigation
    Można gdzieś u nas kupić coś takiego?
    Nie... jakos sie gimnastykuje choc za kazdym razem cos takiego mogloby sie przydac, choc wtedy mozliwosc ustawiania lampy pod dowolnym katem by odpowiednio rozswietlala cienie jest troche ograniczona.
    Ten trzymak jest najbardziej przydatny gdy chcesz miec lampe na wierzchu aparatu przy uchwycie pionowym.

  3. #13
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Mar 2005
    Miasto
    Bytom
    Wiek
    55
    Posty
    1 025

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Vitez
    Nie... jakos sie gimnastykuje choc za kazdym razem cos takiego mogloby sie przydac, choc wtedy mozliwosc ustawiania lampy pod dowolnym katem by odpowiednio rozswietlala cienie jest troche ograniczona.
    Ten trzymak jest najbardziej przydatny gdy chcesz miec lampe na wierzchu aparatu przy uchwycie pionowym.
    Czyli w jednej ręce aparat, w drugiej lampa? Bardzo się musisz gimnastykować?
    Canon 20d + Tamron 28-75/2.8 + Canon 70-200/4L + Speedlite 550ex

  4. #14
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mirhon
    Czyli w jednej ręce aparat, w drugiej lampa? Bardzo się musisz gimnastykować?
    Jesli cienie mam z lewej strony mojej a prawej obiektu fotografowanego to nie ma problemu. Jak jest na odwrot, czyli lampe na kabelku musze odpalic z mojej prawej strony, to musze mocno kombinowac i albo rece na krzyz albo w lewej rece aparat, prawa macha lampa.

  5. #15
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    46
    Posty
    12 199

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mirhon
    "Na skos" ??? Ja pytam o przydatnośc w plenerze gdzie nie ma sufitu ani ściany :-).
    w ograniczonym stopniu tez mozna. tracisz sporo mocy lampy, ale nie jest to problemem na krotki dystans, jak napisalem. plusem jest wieksza powierzchnia. i to na fotkach widac.

    oczywiscie, rzecz dotyczy kadrow poziomych. w pionie jest gorzej (wtedy czesto osobiscie odchylam "na sztorc").

    w poziomie mozna zrobic jeszcze jeden myk, jesli sa ku temu warunki: odbic lampe od ziemii jesli podloze jest mozliwie neutralne barwnie, to aparat do gory nogami i jedziemy. ciezko w guzik trafic bez wprawy, ale mozna dojsc do praktyki. bywa pomocne a na krotki dystans ten myk daje ciekawe doswietlenie "od dolu". polecam wyprobowac
    www albo tez flickr

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •