Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Wątek: Dylemat mam

  1. #1
    Coś już napisał
    Dołączył
    Jan 2006
    Miasto
    Łańcut, podkarpackie
    Posty
    95

    Domyślnie Dylemat mam

    Witam

    Stoje przed duzym dylematem.

    Sa takie chwile, ze czlowiek ma kase i chce sobie qpic szkielko. I tu wlasnie rodza się dramaty!

    Mam dwoch zelaznych rywali: Canon 28-135 3.5-5.6 IS USM i "slynny Tampon 28-75.

    Przeznaczenie: Foto zarobkowe (koncerty, sluby, troche studia)

    plusy Canona:

    -zakres ogniskowych
    -IS
    -USM (jest cisza w kosciele, ale to nie najwazniejsze do 20D kopie lusterkim lepiej niz ministrant dzwonkami)
    -co jak co ale to Canon

    minusy:

    -trzeba osobno dokupywac lens hooda
    -co jak co, ale jednak ciemny (zeby pstrykac na manualu z lampa i dobrze rownowazyc zastane nie koncentrujac sie na motaniu trzeba przymknac do f/5.6, a w Tamronie wrzuce f/4 zrownowaze i ustawie aparat i mam spokoj na caly kosciol)

    plusy Tamrona:

    -jasny (i od razu minus- trzeba trafic na egzemplarz)
    -maly
    -lekki
    -tanszy niz Canon

    minusy

    -nie ma USM (wolny AF?)
    -plstikowy
    -coraz bardziej obawiam sie zestawu cyfra+fullfrejmowy obiektyw

    I teraz co wybrac? Chce ostrosci doskonalej (to jest pierwsze primo) chce PEWNEGO na 90% AF (czyli 9 na 10 ma byc w punkt a swiatelka jest zwykle malo)

    Moze jakies inne propozycje do 2000zl?
    Canon stuff, czyli wszystko co przeszkadza w robieniu dobrych zdjęć...

  2. #2
    Pełne uzależnienie Awatar thorin
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    Silesia
    Wiek
    39
    Posty
    1 990

    Domyślnie

    Tamron jest pod cyfre kalibrowany mimo ze do fullfrejma tez pasuje. 90 % skutecznosci AF, tu Ci musze zaiwesc, tamron to obiektyw macro i nie zawsze ostrzy dokladnie na odleglosci dalsze niz 5 m, najcichszy ani najszybvszy tez nie jest, ale jesli nie robisz sportow motorowych to AF wyrobi, IS w canonie ciekawa rzecz ale tego szkla bardziej nie otworzysz niz 3,5, tamron ma natomiast stala wartosc przyslony, w jego plastikowosc bym nie wierzyl, to naprawde mocne szklo. Co kupic? musialbys okreslic czego wiecej robisz jesli koncerty i sluby to zdecydowanie tamron, jesli studio to w sumie tez tamron, praktycznie nie wykorzystasz ukladu IS, to jak kupowanie monopodu pod szklo ponizej 100mm to nie ma sensu, bo jezeli dochodzisz do granicy gdzie mozesz poruszyc jakas fote, czyli 1/15 s, to co na 1/15 mozna sfocic w studiu na koncercie czy na slubie ? praktycznie nic... dlatego teraz konczac dywagacje wybralbym mniejsze zlo i tamrona.

    pozdrawiam
    krzysiek
    przebłysk geniuszu japońskich inżynierów posiadam, człowieku, dziewiętnastoletni Canon...
    pozor, teď vyletí ptáček, usměj se hezky a řekni sýr.

  3. #3
    Pełne uzależnienie Awatar Mac
    Dołączył
    Nov 2004
    Miasto
    Gdańsk/Warszawa
    Wiek
    54
    Posty
    2 063

    Domyślnie

    W sumie przyznaję rację Thorinowi, ja bym brał Tamrona. Mam go ponad rok i sobie bardzo chwalę, dobre jasne szkło i dobre wykonanie. Może trochę wolny AF ale da się przezyć, mnie tylko Sigma dobijała. Myślę, że nie będziesz żałował.
    EOS 5D/BG-E4, EOS-300V, EF 16-35/2.8L | EF 24-105/4L IS | EF 70-200/2.8L| EF 100-400/4.5-5.6L IS | EF 15/2.8 Fisheye | EF 35/1.4L | EF 135/2L| EF 100/2.8L IS Macro | EF MP-E 65/2.8 Macro | Lensbaby Composer | 580 EX II | MR-14EX | PowerShot SX1 IS, Gitzo 1540, 682B
    Onanizm sprzętowy NIE, dobra jakość TAK.

  4. #4
    Początki nałogu
    Dołączył
    Feb 2004
    Wiek
    52
    Posty
    343

    Domyślnie

    Jezeli do cyfry to tylkoTamron. Mam 28-135 i z cyfra nie dziala. Mydlo wpolowie kadru a w drugiej polowie mydelko (u mnie po lewej mydlo a poprawej mydelko)bez wzgledu na puszke. Z 5D to juz smiech na sali byl. A o dziwo z analogiem nawet na duzych powiekszeniach wszystko super. Zostawilem go do drugiego analogowego Body gdzie mam B/W film. Ten problem obiektywu nazywa sie telecentrycznosc. Niemniej jednak zdarzaly sie dobre egzemplarze i zadowoleni uzytkwnicy zjego pracy z cyrowymi puszkami.

    Pozdrowki
    Paweł
    EOS 5D | EOS 30+BP-300 | 17-40/4.0L | 24-105IS/4.0L | 50/1.8 | 85/1.8 | 90-300/4.5-5.6 | 420EX

  5. #5
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Skoro zarobkowe to wez chwilowo Tamrona 17-50 2.8 a pozniej 24-70 2.8 L .

  6. #6
    Pełne uzależnienie Awatar gwozdzt
    Dołączył
    Sep 2005
    Wiek
    52
    Posty
    5 780

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Redskull
    ...Mam dwoch zelaznych rywali: Canon 28-135 3.5-5.6 IS USM i "slynny Tampon 28-75.
    ...-coraz bardziej obawiam sie zestawu cyfra+fullfrejmowy obiektyw
    Zauważ, że obydwa są tak samo fujflejmowe ;-) Znaczy, mam na mysli, że w obydwu nie masz praktycznie szerokiego kąta.
    IMHO Vitez Ci dobrze napisał: teraz weź 17-50/2,8 i zarabiaj na coś lepszego.
    Pozdrowienia, Tomek
    Kilka moich zdjęć... i sprzęt

  7. #7
    Pełne uzależnienie Awatar gietrzy
    Dołączył
    Feb 2004
    Posty
    5 727

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Redskull
    Mam dwoch zelaznych rywali: Canon 28-135 3.5-5.6 IS USM i "slynny Tampon 28-75.
    Ja tylko tak formalnie. Bardzo proszę by traktować 28-135 tak jakby go wogóle nie było. Zamiast 28-135 jest piękne 24-105L. Oczywiście z odpowiednią ceną. Niestety szczelność, nowy stabilizator, UD soczewki i nowe powłoki kosztują swoje. Uniwersalność tego szkła - szczególnie na ślubie - IMO jest warta tych pieniędzy.
    the silence is deafening

  8. #8
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Zapomnialem dopisac - 24-70 2.8 L pieknie uzupelnia sie z 5D , szczegolnie w defaultowej fotografii zarobkowej (czyli slubnej).

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •