Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17

Wątek: Panasonic Lumix DMC-FZ20 - jego praca AF i zoom a USM

Mieszany widok

  1. #1
    Coś już napisał Awatar qiq
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    58
    Posty
    83

    Domyślnie Panasonic Lumix DMC-FZ20 - jego praca AF i zoom a USM

    Siemka!
    Jestem Canonowcem analogowcem i od pewnego czasu chodzi mi po głowie zakup cyfry.
    Wypatrzyłem Panasonica DMC-FZ20 z Leicowskim obiektywem i 5 Mpx matrycą.
    Pytanie - czy miał ktoś do czynienia z takim lub podobnym (FZ10, 15, 2,...) Panasoniciem i jak ocienia poziom hałasu pracy AF i elektrycznego zoomu w stosunku do pracy AF z silnikiem USM w Canonach?
    Zależy mi na możliwie cichej pracy motorków
    pzdr
    Qiq
    ~~~~~~
    http://www.plonacypromyk.i365.pl
    EOS 10D, EOS 50e+BP, 4.0-5.6/75-300usm, 4.5-5.6/38-76 (tfu!), AL-1QF, 1.8/50,
    Benbo Trekker + Manfrotto 141RC

  2. #2
    Coś już napisał
    Dołączył
    Sep 2004
    Miasto
    Myślenice
    Posty
    86

    Domyślnie

    na moje oko kolazanka ma to cudo, nie pamietam czy obiektyw jest glosny, ale aparat jest bardzo opuzniony!!! namoje oko fote robi jakas sekunde po nacisnieciu spustu

  3. #3
    Coś już napisał Awatar qiq
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    58
    Posty
    83

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ryhu
    na moje oko kolazanka ma to cudo, nie pamietam czy obiektyw jest glosny, ale aparat jest bardzo opuzniony!!! namoje oko fote robi jakas sekunde po nacisnieciu spustu
    No toś mnie zamotał, bo zdaje mi się, że gdzieś wyczytałem o jego rekordzie prędkości reakcji. Pomiędzy wciśnięciem spustu a zrobieniem zdjęcia (przy ustawionej już ostrości) mija 0,0....08 sek.
    Ale teraz już nie wiem czy to było o FZ20.
    pzdr
    Qiq
    ~~~~~~
    http://www.plonacypromyk.i365.pl
    EOS 10D, EOS 50e+BP, 4.0-5.6/75-300usm, 4.5-5.6/38-76 (tfu!), AL-1QF, 1.8/50,
    Benbo Trekker + Manfrotto 141RC

  4. #4
    Coś już napisał
    Dołączył
    Sep 2004
    Miasto
    Myślenice
    Posty
    86

    Domyślnie

    mozemasz racje. ja nie pamietam jaki model ona ma.

  5. #5
    Początki nałogu Awatar satriani
    Dołączył
    Aug 2004
    Wiek
    46
    Posty
    443

    Domyślnie

    wiadomo że na oko to chłop w szpitalu umarł, ale właśnie na oko wolałbym lustrzankę z wymiennymi obiektywami np. Canona niż ten drogi aparacik Panasonica , który jednak przy takim zoomie optycznym i takiej jasności wydaje się być bardziej delikatny.

  6. #6
    Coś już napisał
    Dołączył
    Sep 2004
    Miasto
    Myślenice
    Posty
    86

    Domyślnie

    ha margines niepewnosci sie zmniejsza. ona ma TO COS czarne, a na stronie panasonica fz3 jest tylko srebrny - wiec odpada

  7. #7
    Coś już napisał Awatar qiq
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    58
    Posty
    83

    Domyślnie

    Tylko że mam troche dosyć targania ze sobą kilogramów sprzętu, do tego kilometrami. A tak - niewielki statyw, cyfrę w kieszeń i dochodze żywy i wracam żywy. Tu mnie boli - kilogramy metalu i szkła. A gdyby tak mieć kasę i kupić 400/2.8 i targać ze sobą jeszcze to?! A ten Panasonic nie dosyć, że ma 430/2.8, to jeszcze spod znaku Leici!
    pzdr
    Qiq
    ~~~~~~
    http://www.plonacypromyk.i365.pl
    EOS 10D, EOS 50e+BP, 4.0-5.6/75-300usm, 4.5-5.6/38-76 (tfu!), AL-1QF, 1.8/50,
    Benbo Trekker + Manfrotto 141RC

  8. #8
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez qiq
    Tu mnie boli - kilogramy metalu i szkła.
    Fotografia to kompromis... albo dobra jakosc i pare kg sprzetu, albo pstrykadelko co najwyzej sredniej jakosci.

    A ten Panasonic nie dosyć, że ma 430/2.8, to jeszcze spod znaku Leici!
    On ma zooma o takim zasiegu. A wiesz co znaczy 10x zoom w obiektywie? (czy tam 12x) ? Im wiekszy zoom tym gorsza jakosc.
    A ta Leica w kompakcie cyfrowym to to samo co Carl Zeiss w Sony 828 i Lka w Pro1 - MARKETING!
    Dla porownania:
    Sa Nike co sie rozlatuja po roku uzywania, a sa Nike co wytrzymuja caly sezon na nogach zawodowego gracza NBA - target sie rozni, podwykonawca konkretnych modeli pewnie tez, nazwa firmy na butach ta sama .

  9. #9
    Coś już napisał Awatar qiq
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    58
    Posty
    83

    Domyślnie

    Cóż, wracając do sedna. Jeżeli Panaś nie hałasuje zbyt AF to pozostaje mi sprawdzić szybkość ostrzenia na żywca. Dzięki za pomoc. Byc może kiedys mnie będzie stać na chatę w Bieszczadach, to se dokupie jeszcze 1D Mk II + 400/2.8 IS + Gitzo + Cobra Head. A wtedy Panasia...
    Bo chyba lepszy już FZ20 niż Canon PowerShot S1 IS (chodzi o: 1. max długi obiektyw, 2. max dużą matrycę)?
    pzdr
    Qiq
    ~~~~~~
    http://www.plonacypromyk.i365.pl
    EOS 10D, EOS 50e+BP, 4.0-5.6/75-300usm, 4.5-5.6/38-76 (tfu!), AL-1QF, 1.8/50,
    Benbo Trekker + Manfrotto 141RC

  10. #10
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez qiq
    Jeżeli Panaś nie hałasuje zbyt AF to pozostaje mi sprawdzić szybkość ostrzenia na żywca.
    300D+17-40 4L . Diabelnie szybki i skuteczny, i cichy AF. Tylko zasieg nie ten :P , jeszcze 70-200 4L do tego

    Bo chyba lepszy już FZ20 niż Canon PowerShot S1 IS (chodzi o: 1. max długi obiektyw, 2. max dużą matrycę)?
    Ad 1 - mam nadzieje ze przyjales do wiadomosci ze max dlugi obiektyw = max nagorsza jakosc? Mi sie tam bardziej podobaja zdjecia z S1
    Ad 2 - Po co ci max duza matryca? Wielkosc matrycy w megapikselach liczy sie tylko do maksymalnej wielkosci odbitek jakie chcesz wykonywac. Bo jesli 10x15 czy 13x18 to 3 megapiksele spokojnie starcza. Natomiast tkwi w ilosci MP taka pulapka ze im wiecej pikseli na fizycznie tej samej wielkosci matrycy, tym gorsza jakosc - ciasne upakowanie pikseli pogarsza jakosc (wieksze szumy, gorsza ostrosc i kontrast, detale). Wielkosc przekatnej czujnika w tych modelach rozni sie tylko o 0.4mm (gdy na przyklad roznica pomiedzy S1 a 300D to 5mm w przekatnej) a ilosc pikseli - 3 megapiksele vs 5. Pewie dlatego zdjecia z S1 mi sie bardziej podobaja 8) .
    http://www.dpreview.com/learn/?/key=Sensor_Sizes - 'Dia' na szarym tle.
    Jesli zwiekszenie ilosci megapikseli nie idzie w parze ze zwiekszeniem fizycznym rozmiaru czujnika - to nie ma sensu. Dlatego np Canon G3 jest ciutke lepszy od G5 choc trudniej dostepny - mniejsze szumy, lepsze ciut zdjecia.

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •