Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy ... 234
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 40

Wątek: Sigma 18-50 f2,8 EX DC czy ktoś miał styczność

  1. #31
    Zablokowany Awatar kavoo
    Dołączył
    Sep 2004
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    54
    Posty
    1 173

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Arkan
    Widzisz, ja sam mam pewien dylemat: mam 24-70L i kupowanie 17-40, czy dla 7mm jest trochę bez sensu.
    Ja sie przymierzam do zmiany Tamrona na Elzbiete i tez sie zastanawialem co wymyslic ponizej tych 24mm. Co prawda temat nie jest dla mnie palacy, bo daje sobie rade bez UWA, ale zawsze moze mnie najsc na focenie landszaftow, a wtedy... "Houston, we have a problem" ;-)
    Po dlugim namysle doszedlem do wniosku, ze kupowanie 17-40/4L jest kompletnie pozbawione sensu - z cropem 1.6 pole widzenia tego szkla zaweza sie do 27 na krotkim koncu. A to oznacza ze lepiej zamiast 17-40 kupic za te same pieniadze przyzwoitego analoga - przykrecasz 24-70 ktore juz masz i uzyskujesz 24mm ze swiatlem 2.8, czyli szerzej, jasniej i lepiej niz w przypadku 17-40 + dSLR. A gdybys zamiast o 17-40 myslal o 16-35, to jeszcze lepszym wyjsciem jest kupno analoga i stalki 20/2.8 :-)

    Juz nie mowiac o tym, ze do analoga mozna (w zaleznosci do potrzeb) Ilforda czy Velvie wkrecic... i robi sie zupelnie inna bajka 8)

  2. #32
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kavoo
    Juz nie mowiac o tym, ze do analoga mozna (w zaleznosci do potrzeb) Ilforda czy Velvie wkrecic... i robi sie zupelnie inna bajka 8)
    A po roku, dwoch focenia na tych filmach koszta ci wyjda takie ze pomyslisz "czemu zamiast szkla kupilem analoga, albo czemu nie dozbieralem do 1D co najmniej" .

  3. #33
    Pełne uzależnienie Awatar Arkan
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    1 401

    Domyślnie

    to jeszcze lepszym wyjsciem jest kupno analoga i stalki 20/2.8
    Analoga używam do ISO 1600/3200, bo mając 300D nie mam innego wyjścia. Przy szerokim rozważam obecnie Canona 10-22 albo nową Tokinę 12-24/4 - kosztuje poniże 500 USD. Czekam tylko na wiecej sampli, ale już to co widziałem jest OK. Interesuje mnie tylko sprawa dystorsji w tej Tokinie, bo Canon pod tym wzgledem jest rewelacyjny. Pasuje mi tez to, że oba mają filtr 77m, czyli taki sam jak mam w 24-70.

    Arkan
    Pentax K-5 II, Leica M9

  4. #34
    dr Feelgood
    Guest

    Domyślnie

    bardzo sobie ja chwalilem za swietny kontrast, znakomicie sobie radzila w zlym swietle, winieta fakt widoczna, http://plfoto.com/zdjecie.php?picture=477249 oraz 512752 dla pelnego zakresu, pzdr

  5. #35
    Pełne uzależnienie Awatar Arkan
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    1 401

    Domyślnie

    512752 dla pelnego zakresu
    trochę mydlana - do miękkiego portretowania dziecka ujdzie, ale stanowczo bardziej odpowiada mi jakość (i kadr zresztą też) 437933. Ale ja w zasadzie w innej sprawie: czy mógłbyś dać trochę sampli z 10-22 (jeśli można to przy 10mm bez obróbki)?

    Arkan
    Pentax K-5 II, Leica M9

  6. #36
    dr Feelgood
    Guest

    Domyślnie

    Ale ja w zasadzie w innej sprawie: czy mógłbyś dać trochę sampli z 10-22 (jeśli można to przy 10mm bez obróbki)?

    Chetnie, czy sa jakies konkretne wymogi odnosnie tego samplowania, czy moge "zapodac roznorodnosc moich poszukiwan" na 10 mm ? [/quote]

  7. #37
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dr Feelgood
    Chetnie, czy sa jakies konkretne wymogi odnosnie tego samplowania, czy moge "zapodac roznorodnosc moich poszukiwan" na 10 mm ?
    1. 10mm max otwarta przyslona
    2. 10mm przyslona 8
    3. 22mm max przyslona
    4. 22mm przyslona 8

    Zdjecia albo full size jak masz gdzie wrzucic albo "miniaturki" do wgladu (typu 800x600) i wycinki kadru w 100% wielkosci: srodek i rog (rowniez np 800x600 tylko wyciete z oryginalnego rozmiaru zdjecia).
    Wszystkie ujecia najlepiej tego samego obiektu o tej samej porze.
    Kompozycja taka by dalo sie cos zobaczyc i w rogu i na srodku tzn nie pusta sciane ale jakis szczegolowy obraz (ot np widok z okna).
    Ekspozycja w trybie M by wszystkie zdjecia byly tak samo naswietlone - dla pierwszego ujecia robisz pomiar na Av, w trybie M ustawiasz tak jak ci zmierzyl, pozostale ujecia odpowiednio przeliczasz - jak sie boisz ze zle przeliczysz to ostatecznie rob na Av z pomiarem centralnie wazonym, ISO jak najmniejsze, statyw mile widziany choc przy tym kacie to chyba niekoniecznie :>

  8. #38
    dr Feelgood
    Guest

    Domyślnie dzieki za konkretne parametry

    w wolnej chwili, czyli sloneczny weekend zrobie profesjonalny sampling a tymczasem podalem link do fot zrobionych na roznych ustawieniach czasow i przeslony ale bez focusowania sie na powyzszych :wink: http://www.gasiorowski.net/EFS1022/ pozdrawiam

  9. #39
    Coś już napisał
    Dołączył
    Oct 2004
    Miasto
    Torun
    Posty
    76

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dr Feelgood
    bardzo sobie ja chwalilem za swietny kontrast, znakomicie sobie radzila w zlym swietle, winieta fakt widoczna, http://plfoto.com/zdjecie.php?picture=477249 oraz 512752 dla pelnego zakresu, pzdr
    A masz gdzies jakies na 2.8 z jakims motywem gdzie winietowanie jest wyrazne?

  10. #40
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    May 2004
    Miasto
    Opole
    Posty
    1 565

    Domyślnie

    Sorry, ale możecie gdzieś się przenieść na inny wątek bo o Sigmie 18-50 2.8 czytam a tu z jakąś 10-tką się pakujecie.

Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy ... 234

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •