Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Wątek: Od 2025 Canon zmienia sposób świadczenia usług gwarancyjnych i serwisowych w Polsce

  1. #1
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Apr 2012
    Posty
    15

    Domyślnie Od 2025 Canon zmienia sposób świadczenia usług gwarancyjnych i serwisowych w Polsce

    Za Fotopolis: Z dniem 1 stycznia 2025 roku Canon kończy współpracę z firmą Pro Club. Od nowego roku wszelkie usługi gwarancyjne i serwisowe będą realizowane przez Canon Professional Service Center w Niemczech. Ma być SZYBCIEJ, WYGODNIEJ I LEPIEJ.

    Padł mi wyświetlacz LCD, aparat na gwarancji, więc byłem zmuszony wysłać do Niemca. Wygląda na to, że będzie WOLNIEJ, MNIEJ WYGODNIE I GORZEJ.
    Wiem, że ludzie czasem narzekali na Proclub ale naprawiałem tam sprzęt parę razy, aparat i obiektywy, i zawsze było bardzo w porządku. Naprawa wyświetlacza zajęła by im 3 dni, w razie konieczności zamówienia części, do 10 dni.
    Do Niemiec przesyłka idzie troche dłużej, ale nie ma tragedii. Firma kurierska dostarczyła przesyłkę i nic. Zadzwoniłem do Canon Polska, powiedzieli, że cośtam wyślą do Niemca. Za dwa dni przyszedł mail z potwierdzeniem odbioru ( po polsku 👍) i tyle. Za jakiś czas przyszedł następny mail, tym razem od Canon Polska:

    "Nawiązując do Pana zapytania na temat naprawy urządzenia EOS R8,chcemy poinformować iż standardowy czas oczekiwania to około 2-3 tygodni, jest okres wakacyjny więc niestety może to się przedłużyć, przepraszamy za wszelkie niedogodności i prosimy o cierpliwość."


    Poczytałem opinie o tym profesjonalnym serwisie niemieckim i jakieś 90% to jedna gwiazdka na pięć. Robota stoi, cały miesiąc bez sprzętu to spore straty. Wszystkiego starym 5D nie zrobie.

    Może miał ktoś już doświadczenia z Canon Professional Service Center w Niemczech i mógłby napisać czego można się spodziewać?

  2. #2
    Moderator Awatar Bangi
    Dołączył
    Jun 2010
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    43
    Posty
    5 340

    Domyślnie Odp: Od 2025 Canon zmienia sposób świadczenia usług gwarancyjnych i serwisowych w Pol

    Nic nowego.
    Dyskutowaliśmy już na ten temat jak ta zmiana była objawiona. Nie znajdę już teraz w którym miejscu była ta dyskusja, ale na pewno była i w sumie konkluzja była taka jakiej doświadczasz.

  3. #3
    Pełne uzależnienie Awatar cauchy
    Dołączył
    Sep 2008
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    41
    Posty
    2 799

    Domyślnie Odp: Od 2025 Canon zmienia sposób świadczenia usług gwarancyjnych i serwisowych w Pol

    a czemu robota stoi, tylko nie mów, że będąc pro nie masz backupu? (stary 5D to dziś nie backup)
    EOS R5 | EOS R6 | RF 14-35 | RF 70-200 | RF 85 | RF 400 | DJI Mini 3 Pro
    Flickr | YT

  4. #4
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Apr 2012
    Posty
    15

    Domyślnie Odp: Od 2025 Canon zmienia sposób świadczenia usług gwarancyjnych i serwisowych w Pol

    Cytat Zamieszczone przez cauchy Zobacz posta
    a czemu robota stoi, tylko nie mów, że będąc pro nie masz backupu? (stary 5D to dziś nie backup)
    Ze stocków się utrzymuje, więc nie mam terminów. Do tego backup nie jest konieczny.

  5. #5
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jan 2010
    Miasto
    Siedlce
    Posty
    1 512

    Domyślnie Odp: Od 2025 Canon zmienia sposób świadczenia usług gwarancyjnych i serwisowych w Pol

    Cytat Zamieszczone przez schab Zobacz posta
    Ze stocków się utrzymuje, więc nie mam terminów. Do tego backup nie jest konieczny.

    Zawsze możesz aparat wynająć lub kupić używkę i sprzedać za jakiś czas z niewielką stratą.
    Jest wiele serwisów w PL ( tanich i szybkich) nie wiem czemu akurat zdecydowałeś się na takie rozwiązanie.

  6. #6
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Apr 2012
    Posty
    15

    Domyślnie Odp: Od 2025 Canon zmienia sposób świadczenia usług gwarancyjnych i serwisowych w Pol

    Cytat Zamieszczone przez robertskc7 Zobacz posta
    Zawsze możesz aparat wynająć lub kupić używkę i sprzedać za jakiś czas z niewielką stratą.
    Jest wiele serwisów w PL ( tanich i szybkich) nie wiem czemu akurat zdecydowałeś się na takie rozwiązanie.
    Żaden polski serwis nie realizuje już napraw gwarancyjnych. Trzeba wysyłać sprzęt do Niemiec. O tym jest ten wątek.

  7. #7
    Uzależniony Awatar Hubert Multana
    Dołączył
    Aug 2010
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    35
    Posty
    662

    Domyślnie Odp: Od 2025 Canon zmienia sposób świadczenia usług gwarancyjnych i serwisowych w Pol

    Nagle się okazuje że program wsparcia jednego polskiego sklepu foto zaczyna mieć więcej sensu…kupując tam aparat można otrzymać na czas naprawy gwarancyjnej zastępcze body z ich wypożyczalni. 3 tygodnie przestoju bo oni mają wakacje to jakiś niemiły żart. Ciekawe swoją drogą jak uokik podszedłby do takich odpowiedzi.
    Canon R6 mark II + Canon R50 + RF15-35mm f2.8L IS USM + RF 85mm 2.0 IS STM + RF 70-200 f4L IS USM +RF Sirui Anamorphic 50mm T2.9 + RF Sirui Anamorphic 150mm T2.9

    https://www.youtube.com/@HubertMultana

  8. #8
    Moderator Awatar Bangi
    Dołączył
    Jun 2010
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    43
    Posty
    5 340

    Domyślnie Odp: Od 2025 Canon zmienia sposób świadczenia usług gwarancyjnych i serwisowych w Pol

    Ciekawe jak ten program wsparcia działa w praktyce, bo papier przyjmie wszystko - nie piszę tego złośliwie, po prostu się zastanawiam.
    UOKIK nic nie zrobi. Gwarancja to świadczenie dobrowolne.
    Poza tym póki co jest to problem z małej skali.

  9. #9
    Uzależniony Awatar Hubert Multana
    Dołączył
    Aug 2010
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    35
    Posty
    662

    Domyślnie Odp: Od 2025 Canon zmienia sposób świadczenia usług gwarancyjnych i serwisowych w Pol

    Cytat Zamieszczone przez Bangi Zobacz posta
    Ciekawe jak ten program wsparcia działa w praktyce, bo papier przyjmie wszystko - nie piszę tego złośliwie, po prostu się zastanawiam.
    UOKIK nic nie zrobi. Gwarancja to świadczenie dobrowolne.
    Poza tym póki co jest to problem z małej skali.
    Jesteś pewny że gwarancja to dobrowolne świadczenie? Chyba jednak nie. Wydaje mi się że jeśli karta gwarancyjna nie stanowi inaczej to mają 14 dni na naprawę. Pytanie co jest w karcie gwarancyjnej.
    Canon R6 mark II + Canon R50 + RF15-35mm f2.8L IS USM + RF 85mm 2.0 IS STM + RF 70-200 f4L IS USM +RF Sirui Anamorphic 50mm T2.9 + RF Sirui Anamorphic 150mm T2.9

    https://www.youtube.com/@HubertMultana

  10. #10
    Moderator Awatar Bangi
    Dołączył
    Jun 2010
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    43
    Posty
    5 340

    Domyślnie Odp: Od 2025 Canon zmienia sposób świadczenia usług gwarancyjnych i serwisowych w Pol

    Cytat Zamieszczone przez Hubert Multana Zobacz posta
    Jesteś pewny że gwarancja to dobrowolne świadczenie? Chyba jednak nie. Wydaje mi się że jeśli karta gwarancyjna nie stanowi inaczej to mają 14 dni na naprawę. Pytanie co jest w karcie gwarancyjnej.
    Jestem pewien, nie chce mi się tego tłumaczyć kolejnej osobie - jest cała masa materiałów w sieci na ten temat.

    https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacja/
    https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl...cja/gwarancja/
    https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl...a/niezgodnosc/
    https://konsument.gov.pl/reklamacja-...a-a-gwarancja/
    https://annauznanska.pl/gwarancja-re...godny-z-umowa/

    Co do zasady 14 dni ma SPRZEDAWCA na rozpatrzenie "reklamacji".

    Reklamacja i gwarancja to różne drogi, choć często sprzedawcy "spychają" do gwarancji, bo tak im wygodniej.

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •