- Stephenson umieścił w klatce 5 małp oraz drabinę z bananami na jej szczycie. Za każdym razem, gdy małpa wchodziła po drabinie, aby zabrać banany, naukowiec włączał zimny prysznic, który oblewał wszystkie pozostałe małpy.
- Po jakimś czasie, zawsze gdy małpa chciała wejść po banany, pozostałe małpy ją biły, zniechęcając do wchodzenia po drabinie. W efekcie po pewnym czasie żadna małpa nie chciała już wchodzić na górę.
- Stephenson postanowił zamienić jedną małpę, wprowadzając nową. Pierwszą rzeczą, za którą się zabrała nowa małpa, było oczywiście wejście na drabinę. Natychmiast, nie wiedząc nawet dlaczego, dostała lanie od pozostałych małp.
Po kilku bijatykach odechciało jej się wchodzenia na drabinę.- Gdy następna małpa została podmieniona, wydarzyło się dokładnie to samo. Przy kolejnej również. W końcu wszystkie małpy zostały podmienione.
- Co zostało? 5 małp, które nigdy nie padły ofiarą zimnego prysznica, bijące każdą, która chciała wejść po drabinie.
https://michalpasterski.pl/2012/11/m...bina-i-banany/
Nie to ładne co ładne, ale co się komu podoba.
JaCzłowiek potyka się o kretowiska, nie o góry.
Konfucjusz
Chodzi o to, żeby nie łykać każdego wymysłu korpo i przyjmować go jako słuszną prawdę. Według mnie największe firmy foto robią sobie jaja z klientów, traktując ich jak potencjalnych złodziei i każąc im robić dziwaczne rzeczy, gdy można tego typu promocje załatwiać prosto. O różne dane statystyczne można poprosić. Na przykład gdy kupiłem obiektywy Sigmy i Zeissa, zaproponowano mi przedłużenie gwarancji za rejestrację produktu na stronie i podanie kilku w miarę neutralnych danych, co zrobiłem.
I wiem, że każdy ma wybór i pewnie też robiłbym wycinanki, ale nie znaczy że mi się to podoba.
Dobry przykład to przeniesienie serwisu naszej ulubionej firmy. Chcę wierzyć, że wielokrotnie opisywanie na różnych forach działań tegoż serwisu przyniosło skutek.
Ostatnio edytowane przez Leon007 ; 22-12-2024 o 22:32
Nie to ładne co ładne, ale co się komu podoba.
JaCzłowiek potyka się o kretowiska, nie o góry.
Konfucjusz
Ale macie problemy... Żadnych wrażliwych danych, w zasadzie innych niż w sklepie nie trzeba było podawać. Względem sklepu doszedł numer konta...
Co do kształtowania cen, to ja polowałem na RF 70-200/2.8 i wg mnie całkiem dobrze to wyszło, Cashback + 2 raty z 30 rat 0%, które zapłaci za mnie sklep.
Nie było wtedy w PL lepszej oferty, a cena nie był sztucznie pompowana.
Owszem czasami można się naciąć, ale też nie popadajmy w jakąś paranoję. Grunt to rozeznanie i świadome decyzje.
Niestety żyję i mieszkam w UE, więc ceny spoza UE nie są za bardzo dostępne dla mnie. Ewentualnie mogłem kupić w e-infinity z wysyłką wewnątrz UE, cena jest dobra, no ale nie ma gwarancji producenta i nie mają rat 0% - coś za coś. Dokonałem świadomego wyboru.
Ostatnio edytowane przez Bangi ; 23-12-2024 o 01:38
No właśnie tak jak piszecie, cashback nie jest obligatoryjny, jednak podawanie w reklamach i grafikach ceny _pomniejszonej_ o kwotę cashbacku przez pewien popularny sklep było trochę nie fair, kiedy wszystkie inne sklepy zachowywały się normalnie i podawały faktyczną cenę, którą należy uiścić za sprzęt przy kasie.
Osobiście to ostatni raz kupiłem cokolwiek z tym durnym cashbackiem, po pierwsze za dużo czasu schodzi na formalności, a po drugie jak dostanę od nich tego PIT-a jak pisał Bangi wyżej to się jeszcze bardziej wkurzę, bo to będzie mnie jeszcze dodatkowo angażować i będę tracić czas, którego nikt i nic mi nie zwróci.
Co Wy wszyscy (no w każdym razie większość) w takich marudnych nastrojach prze świętami? Odkąd pamiętam (czyli od 2007 r., odkąd wszedłem w sprzęt Canona) Canon ma taką formę promocji i jakoś nigdy dotąd nie spotkałem się z takimi narzekaniami. W czym Wam to przeszkadza i gdzie Wy widzicie takie dziwne niby zachowania producenta/sprzedawców, to nie mam pojęcia. Przecież nawet argument o niszczeniu opakowania jest od czapy, bo wystarczy kod wyciąć z głową i po jego sfotografowaniu, na tle pociętego pudełka, wkleić go bezbarwną taśmą ponownie w swoje miejsce i mamy z powrotem całe opakowanie. Ja w każdym razie tak zawsze robię. Ale nikt przecież nie zmusza do korzystania z takich promocji. Tak samo, jak do kupowania w black friday za naprawdę dobre ceny. A one, wbrew temu, co tu ktoś wyżej napisał, potrafią być naprawdę dobre! Byle tylko wiedzieć co się chce i ile to normalnie (poza promocją kosztuje). Bangi zadowolony, ja też, pewnie większość użytkowników również, a wszelkim marudom życzę więcej luzu i uśmiechu na co dzień! Wesołych Świąt!
--- Kolejny post ---
Z tym się w pełni zgodzę!
No bez jaj! Ile tego czasu? 10 min?![]()
Sprzęt jest ważny, ale ważniejsze są chęci i umiejętnościNiestety ja mam tylko chęci
galeria na forum Canon-board
galeria na stronie lotnictwo.net.pl
galeria.solti.pl
1. Przeczytanie regulaminu /czytałeś cały?/
2. Wycięcie kodów z pudełek
3. Zrobienie zdjęć
4. Wypełnienie formularza online
5. Przeczytanie wiadomości email
(kroki 3-5 czasami wielokrotnie, jeżeli zdjęcie nie spełnia wymagań)
6. Wklejenie wyciętych kodów z powrotem
Dasz radę to wszystko zrobić w 10 minut? Samo wypełnienie formularza, gdzie trzeba podać numery seryjne, nr konta bankowego itp. trwa IMHO dłużej.
Nie żebym marudził, a nastrój mam niezmiennie dobry czego wszystkim życzę. 🎄
Tak, ale nie tym razem. Przyznaję, że nie chce mi się tego czytać przy każdym cashbacku, z którego korzystam. Rzuciłem okiem tylko na to, czy mój sklep jest na liście i ile mam czasu na wypełnienie formularza. Z całą resztą myślę, że zmieściłem się w 10-15 minut max!
Super! I bardzo dizęuję![]()
Sprzęt jest ważny, ale ważniejsze są chęci i umiejętnościNiestety ja mam tylko chęci
galeria na forum Canon-board
galeria na stronie lotnictwo.net.pl
galeria.solti.pl