24-70/2.8 albo 85/1.8
co raportujesz? dla sportowego reportazu to i 70-200 moze byc szeroki kat, a dla prasowego/wojennego i 16-35 moze byc tele
tutaj wychodzi mi albo zoom f/2.8 (16-35, 24-70 albo 70-200) opcjonalnie takie cos jak 35/2 IS (bo latwo kupic po taniosci i to lata jeszcze posluzy)
swiatlo f/8 starczy. pominac
w zaleznosci od tego jak szybko te wydarzenia kulturalne zapierniczaja... f/2.8
ja bym kminil tak... Tamron/Sigma 24-70/2.8
albo combo EF 35/2 IS + EF 85/1.8 (+ EF 50/1.8). reportaz to bardzo szerokie pojecie, ale jesli w znaczeniu ludzie/wydarzenia/swiecenie jajek/dozynki/przemowa burmistrza/szkolne tance corki... to to sie spokojnie da ogarnac bez zooma. w szczegolnosci do evencikow (przepraszam profesora Miodka!) taki 35/2 moze byc bomba, to jest wzorcowa ogniskowa reportera...
w EF 28-70 2.8 albo nawet 24-70 2.8 mkI bym sie nie pchal, o ile dodatkowym celem (obok robienia zdjec) jest napakowanie bicepsu prawej reki. sa lepsze obiektywy optycznie do wyboru w podobnej cenie i przy tym wagowo lepiej dopasowane do 5D3... 24-70/4 jest do tych zastosowan bez sensu (mozna, ale sa lepsze wybory), podobniez 24-105...