A co z pomieszczeniem w którym stoi ten super monitor? W jaki sposób dbasz o jednakowe oswietlenie bez w zgledu na pore dnia? Z monitorem jak z kolumnami, wstawione byłe gdzie nie zagrają.
A co z pomieszczeniem w którym stoi ten super monitor? W jaki sposób dbasz o jednakowe oswietlenie bez w zgledu na pore dnia? Z monitorem jak z kolumnami, wstawione byłe gdzie nie zagrają.
Tak się zastanawiam nad jedną rzeczą.
Na tym forum jesteś od 2005. To tak jak ja na Nikoniarzach, od lutego 2005. Rozumiem, iż podejrzewasz, że trafiłeś na nowicjusza (w foto jak i w audio) bo tu jestem tylko ponad 2 lata ?I stąd te pytania, jak w szkole?
Skoro jesteś od 2005 to zakładam że właśnie tak jest bo chyba nie szukasz wiedzy na te tematy, powinieneś ją mieć z racji tak długiej bytnosci tu na CB. A jeśli szukasz wiedzy to z czym masz problemy z tymi ustawieniami w pomieszczeniach, do foto i do audio? Czego nie wiesz, jak mogę Ci pomóc?![]()
Ostatnio edytowane przez cybulski ; 29-11-2024 o 19:46
linktr.ee/zbigniewurban5150 ||Canon R5 R |RF16/2.8 EF35/2IS RF50/1.8, Sigmy Art EF 35/1.4 50/1.4 , TTA50/0.95, 7A50/1.1, VM Noktony 40/1.4SC 75/1.5, EF85/1.2L II, EF16-35/4L IS, RF24-105/4L, EF200/2.8| Sony A73 SY 35-150/2-2.8 | Nikon D750 28-105/3.5-4.5D |Heliosy 58/2 50/1.8, Takumar Super 55/1.8 ||iPhone 14 PRO||
Co z tym wyświetlaniem? Mi się wątek otwiera na pierwszym nie przeczytanym poście.[/QUOTE]
Mi niestety przeglądarka funduje powrót do przeszłości, stąd prośba o konfigurację ustawień.
Diabel tkwi w szczegółach, to Twoje słowa stąd moje szczegółowe pytaniaale spokojnie, o akustykę pomieszczenia w którym słuchasz muzyki nie będę pytał.
Po pierwsze nie należy mylić dwóch rzeczy.
Oświetlenie, w sensie WB ma znaczenie przy oglądaniu wydruku, mniejsze przy oglądaniu na dobrym monitorze. Monitor to kolor świecący własnym światłem. RGB to gamut świecący Wydruk to kolor światła odbitego. CMYK jest gamutem światła odbitego, nie świecącego jak RGB.
Dobre jasne, kontrastowe monitory, mają taką jasność że nawet oświetlone światłem słonecznym pokazują obraz, co się nie dzieje w monitorach słabszych. Ale tak czy inaczej światło nie może wpadać do monitora ani prosto na nasze oczy.
Z racji pracy, nad fotami najczęściej siedzę mocno w nocy albo bardzo rano. Mam ciemno, bo są zasłonięte w całym domu rolety antywłamaniowe. Oczywiście mam jakieś sztuczne światło za monitorem, nawet żarówka ma regulowaną barwę pilotem ale to trochę pic na wodę, nie ma wpływu wg mnie. Nie wiem jak z tym by było na słabszym monitorze. Zresztą czytałem kiedyś jakie zalecenia dawał Voland na swoim blogu i starałem się aby spełnić to co tam pisał. Chyba można to jeszcze znaleźć w necie.
Ostatnio edytowane przez cybulski ; 29-11-2024 o 20:54
linktr.ee/zbigniewurban5150 ||Canon R5 R |RF16/2.8 EF35/2IS RF50/1.8, Sigmy Art EF 35/1.4 50/1.4 , TTA50/0.95, 7A50/1.1, VM Noktony 40/1.4SC 75/1.5, EF85/1.2L II, EF16-35/4L IS, RF24-105/4L, EF200/2.8| Sony A73 SY 35-150/2-2.8 | Nikon D750 28-105/3.5-4.5D |Heliosy 58/2 50/1.8, Takumar Super 55/1.8 ||iPhone 14 PRO||
Muszę podpytać kolegi, który ma drukarnię i opowiadał o spięciach z inspektorami BHP odnośnie ilości luksów przy stanowisku pracy grafika komputerowego. Inspektor chciał żeby było dużo jaśniej ale przy tym dużo jaśniej to już kalibracja była nie taka. Monitory oczywiście profesjonalne za grube pieniądze.
Mi ogólnie światło przeszkadza, mam chyba światłowstręt bo okulary przeciwsłoneczne z korekcją potrafię nosić na nosie wszędzie za dnia gdy choć trochę świeci słońce.
linktr.ee/zbigniewurban5150 ||Canon R5 R |RF16/2.8 EF35/2IS RF50/1.8, Sigmy Art EF 35/1.4 50/1.4 , TTA50/0.95, 7A50/1.1, VM Noktony 40/1.4SC 75/1.5, EF85/1.2L II, EF16-35/4L IS, RF24-105/4L, EF200/2.8| Sony A73 SY 35-150/2-2.8 | Nikon D750 28-105/3.5-4.5D |Heliosy 58/2 50/1.8, Takumar Super 55/1.8 ||iPhone 14 PRO||
À propos macOS oraz iOS oraz dzisiejszego BF, to poniżej link z pokaźnym zbiorem zniżek na różnego rodzaju japkowe aplikacje, kursy i książki; wszystko podzielone na ponad 20 kategorii; Jest szansa złowienia czegoś wartościowego i użytecznego zarazem.
URL => https://github.com/mRs-/Black-Friday-Deals
linktr.ee/zbigniewurban5150 ||Canon R5 R |RF16/2.8 EF35/2IS RF50/1.8, Sigmy Art EF 35/1.4 50/1.4 , TTA50/0.95, 7A50/1.1, VM Noktony 40/1.4SC 75/1.5, EF85/1.2L II, EF16-35/4L IS, RF24-105/4L, EF200/2.8| Sony A73 SY 35-150/2-2.8 | Nikon D750 28-105/3.5-4.5D |Heliosy 58/2 50/1.8, Takumar Super 55/1.8 ||iPhone 14 PRO||