Jeśli uważasz że to nie jest o wyglądzie kolorów na monitorach, porównwnie monitora PC ze smartfonem to usuń ten wpis razem z tymi kilkoma gdzie było o smartfonach
Ale może zostawisz przynajmniej ten zapis :
Są różnice pomiędzy wyglądem obrazu na monitorze a wyglądem obrazu na tablecie.
jp
Ostatnio edytowane przez jan pawlak ; 26-11-2024 o 15:08
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
ok, to nie jest biblia wyznania sRGB
Ale pokazuje juz w zakresie "niebo jest niebieskie, trawa zielona, a woda mokra” widać różnicę pomiędzy monitorem NEC a tabletem/smartfonem.
Różnica której nie widać między LR na komputerze PC z Windowsem 10 a LR na komputerze na Androidzie.
jp
Ostatnio edytowane przez jan pawlak ; 26-11-2024 o 15:26
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
obawiam się że testy nie prowadzą do niczegoobrazek zamieszczony na forum (wklejka cybulskiego) wygląda inaczej niż oryginalny na stronie volanda, tzn. strona volanda wygląda inaczej niż strona c-b oczywiście na obu widzę podzielone kwadraciki ale to co widać na forum to interpretacja tego co pokazuje voland przez monitor cybulskiego chyba nawet z profilem monitora cybulskiego
![]()
zaciekawiło mnie radosne zgłaszanie widzianych różnic (podzielone kwadraty) przez właścicieli monitorów z gamutem sRGB co jest dziwne - wbijcie stronę volanda i napiszcie czy widzicie jednolite czy niejednolite kwadraty, chrome obsługuje ostatnio zarządzanie kolorem więc powinno działać prawidłowo, jak widać to gamut jest szerszy niż sRGB jak nie widać to jest sRGB - ogladanie obrazków monitorem cybulskiego moim zdaniem niewiele daje chyba ze cybulski za każdym razem jak będziecie chcieli coś zobaczyć na monitorze będzie robił screena i wam wywyłał![]()
EOS 3, 5D, R5
linktr.ee/zbigniewurban5150 ||Canon R5 R |RF16/2.8 EF35/2IS RF50/1.8, Sigmy Art EF 35/1.4 50/1.4 , TTA50/0.95, 7A50/1.1, VM Noktony 40/1.4SC 75/1.5, EF85/1.2L II, EF16-35/4L IS, RF24-105/4L, EF200/2.8| Sony A73 SY 35-150/2-2.8 | Nikon D750 28-105/3.5-4.5D |Heliosy 58/2 50/1.8, Takumar Super 55/1.8 ||iPhone 14 PRO||
O losie .....
Szkoda, że nie da się tu wstawić ikonki ***.... w ścianę i to z pełnej pary.
p,paw
--- Kolejny post ---
Abstrahując już od kalibracji i możliwości monitorów ja już od dawna stosuję przestrzeń P3 zamiast sRGB.
Dlaczego - bo P3 oferuje zdecydowanie głębsze zielenie i czerwienie (w zasadzie nie różniąc się w kanale niebieskim) - co ma spore znaczenie w krajonbrazach.
Dodatkowo, wszystkie lokomotywy PKP Cargo i Intercity malowane w historyczne barwy mają zieleń, która bardzo zasadniczo nie mieści się w przestrzeni sRGB.
Case z pojawianiem się różnicy dopiero przy obniżeniu ekspozycji ma związek z tzw. "hue shift", które Adobe stosuje w większości swoich profili do LR/PS.
W skrócie - zmiana jasności powoduje też zmianę odcienia, bo to jest percepcja znacznie bliższa działaniu ludzkiego oka natomiast bardzo daleka od poprawnej kolorymetrii (co wcale nie jest wadą).
Porównanie sRGB do P3
Stosuję głównie DisplayP3 a nie DCI-P3, bo ten pierwszy ma taką samą krzywą gamma co sRGB a to z kolei powoduje znacznie lepszą reprodukcję takiego obrazka na sprzęcie nie potrafiącym interpretować profilu koloru.
p,paw
https://pawel.online | R5mk2 | RF 14-35 f/4 L | RF 24-105 f/4 L | RF 70-200 f/4 L| RF 100-500 f/4.5-7.1 L | RF 50 f/1.8 STM | RF 1.4x | Na blogu: Nowy Jork