Pokaż wyniki od 1 do 10 z 606

Wątek: Komputer dla fotografa 2024

Widok wątkowy

  1. #11
    Pełne uzależnienie Awatar cybulski
    Dołączył
    Aug 2022
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    1 194

    Domyślnie Odp: Komputer dla fotografa 2024

    Cytat Zamieszczone przez mkamelg Zobacz posta

    Z DxO PhotoLab trzeba uważać. Bodajże od wersji 6 domyślnie pracuje w jakiejś roboczej przestrzeni barw DxO Wide Gamut (jakiś miks Adobe RGB z DCI-P3, prawdopodobnie pod kątem używania go z monitorami od Apple?).

    https://www.dxo.com/news/white-paper-wide-gamut/

    „Since then, technology has evolved and monitors have improved. With Display P3 monitors used in recent Apple computers, their native red is “redder” than the “reddest red” that DxO PhotoLab 5 could produce. In order to simulate pure AdobeRGB red on such a monitor, the color management system must dilute it slightly and make it less intense by adding a small amount of blue. The much wider working color space of DxO PhotoLab 6 — which comprises both AdobeRGB and Display P3 — solves this and can produce pure, native color on such a display.”

    Można zmienić roboczą przestrzeń barw na Classic (Legacy), gdzie program będzie pracował w przestrzeni barw Adobe RGB. Czyli kupując nowy monitor, lepiej żeby to był monitor szerokogamutowy z jak najszerszym pokryciem przestrzeni barw Adobe RGB lub DCI-P3.

    Tak, użytkuję DxO PhotoLab bodajże od wersji 5 i tak, nie wszystko mi się w nim podoba.
    Ciężko mi powiedzieć czy z DXO WideGamut trzeba uważać. Wcześniej czy później monitory będą szersze niż sRGB. Na urządzeniach Appla P3 staje się standardem. Sam się przekonałem u siebie jaka jest różnica w tych najbardziej nasyconych kolorach, stąd odkąd się pojawił używam wyłącznie WideGamut w DXO i mogę potwierdzić że tak właśnie jest jak na obrazku poniżej z tym sRGB, brakuje pełnego spektrum po prostu w nasyconych jaskrawych.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Screenshot_758.jpg
Wyświetleń:	67
Rozmiar:	150,7 KB
ID:	18652

    --- Kolejny post ---

    W pewnym momencie trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie, czy ma sens pogoń za coraz nowszymi body i szkłami, podczas gdy narzędzia do edycji mamy takie które ograniczają to co widzimy.
    Stąd słuchając mądrzejszych ode mnie wybrałem sprzęt Apple z monitorem Appla.

    Nie chciało mi się doktoryzować jak uzyskać prawidłowe AdobeRGB na windows, że trzeba odpowiedni monitor z Display Port bo tylko tam jest kolor 10bitowy, że trzeba to i tamto i milion różnych rzeczy.
    Po prostu wolałem wyjąć z pudełka sprzęt Appla podłączyć, ustawić w systemie Apple Display P3-600 nits i mieć jakiś standard (DCI-P3) bez żadnego doktoryzowania się i spędzania godzin na kalibracji czy też doborze właściwego sprzętu. Szkoda mi po prostu było na to czasu, energii i wysłuchiwania różnych guru jak to poprawnie trzeba skalibrować i kalibrować co jakiś czas Robię zdjęcia i nie potrzebuję ładować sobie do głowy wiedzy niepotrzebnej ale też chcę mieć u siebie właściwie wyświetlane zdjęcia.
    I tak, mało mnie interesuje, czy oglądający ma taki czy inny monitor i co widzi to w sumie jego problem ale już nie mój

    Zacytuję, trochę przekornie, hasło przewodnie Szymona Brodziaka - "jesteś tym co widzisz"
    Ostatnio edytowane przez cybulski ; 28-10-2024 o 07:34
    linktr.ee/zbigniewurban5150 ||Canon R5 R |RF16/2.8 EF35/2IS RF50/1.8, Sigmy Art EF 35/1.4 50/1.4 , TTA50/0.95, 7A50/1.1, VM Noktony 40/1.4SC 75/1.5, EF85/1.2L II, EF16-35/4L IS, RF24-105/4L, EF200/2.8| Sony A73 SY 35-150/2-2.8 | Nikon D750 28-105/3.5-4.5D |Heliosy 58/2 50/1.8, Takumar Super 55/1.8 ||iPhone 14 PRO||

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •