Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 1895

Wątek: Cos nowego na horyzoncie?

Mieszany widok

  1. #1
    Coś już napisał
    Dołączył
    Apr 2005
    Posty
    70

    Domyślnie

    Akustyk,

    tamron 17-50 jest prawie 2 razy drozszy od 18-70 (co prawda cenowo 400d+17-50 wyjdzie podobnie do d80+18-70) .
    Jak dla mnie nikon w segmencie amatorskim ma przewage. Bo co tutaj canon oferuje? 400d - robi dobrej jakosci zdjęcia, ale ergonomii brak.

    A w nikonie?, wczesniej d50 i d70s a teraz d40 (odpowiednik wydmuszki 400d tyle ze sporo tanszy) i d80. Nowe d70s kupisz w granicach 1700zł. Szkła podobnie - kitowiec 18-55, 18-70 (cyfrowy odpowiednik 28-105), całkiem przyzwoite tele 70-300g. W canonie? kit 18-55 albo elki.
    W dodatku af w nikonie z szklami innych producentow dziala zdecydowanie lepiej
    To samo w przypadku d200 - swietna puszka, ale matryca do kitu.

    PS. zdaje się, że fotografujesz krajobrazy. Co Cie powstrzymalo od zakupu jakiegos nikona wlasnie z tym nikkorem 12-24/f4?
    Ostatnio edytowane przez GrzesiekK ; 13-02-2007 o 01:34
    350d+grip, tamron 28-75/2.8

  2. #2
    Cenzor Awatar MacGyver
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    47
    Posty
    7 043

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez GrzesiekK Zobacz posta
    tamron 17-50 jest prawie 2 razy drozszy od 18-70
    Nie no, zaraz, Nikon 18-70 kosztuje 1200 ~ 1450 zł, Tamron 17-50 około 1500 (ceny ze sklepów internetowych), jak by tego nie porównywać to nie jest to dwukrotna różnica
    W canonie? kit 18-55 albo elki.
    Jest jeszcze 17-85 IS po drodze za około 2000 zł. Fakt że drogi, może nawet za drogi, ale od eLek tańszy a nad wymienionymi wyżej ma tę przewagę że jest dłuższy i stabilizowany.

    18-70 w ofercie stanowi niewątpliwą przewagę systemu Nikona ale nie ma też co przeginać w drugą stronę.
    Ostatnio edytowane przez MacGyver ; 13-02-2007 o 02:03
    Cztery czarne eosy, pół-eos i pentax... a dokładniej to tutaj

  3. #3
    Coś już napisał
    Dołączył
    Apr 2005
    Posty
    70

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MacGyver Zobacz posta
    Nie no, zaraz, Nikon 18-70 kosztuje 1200 ~ 1450 zł, Tamron 17-50 około 1500 (ceny ze sklepów internetowych), jak by tego nie porównywać to nie jest to dwukrotna różnica

    Jest jeszcze 17-85 IS po drodze za około 2000 zł. Fakt że drogi, może nawet za drogi, ale od eLek tańszy a nad wymienionymi wyżej ma tę przewagę że jest dłuższy i stabilizowany.

    18-70 w ofercie stanowi niewątpliwą przewagę systemu Nikona ale nie ma też co przeginać w drugą stronę.
    18-70 mozna kupic na allegro (ceny wachają się od 700 do 1000zł - kolega ostatnio kupił za 700zł z groszami) - stąd moje stwierdzenie, że jest dwa razy tańszy.
    17-85 IS optycznie to dziadostwo (wiem bo miałem przez pewien czas)

    W sumie canon mógłby wprowadzic takie 17-85 bez IS jako kitowy obiektyw do 40d/tego co bedzie nowoscia w semipro pod cropa. Dosyc czesto w tym watku pojawiaja sie przypuszczenai ze canon bedzie rozwijac linię szkieł pod cropa.

    Z mojej strony EOT, za dużo tutaj o nikonie
    350d+grip, tamron 28-75/2.8

  4. #4
    Obertroll Awatar Kolekcjoner
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    Pod Tatrami
    Posty
    18 776

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez GrzesiekK Zobacz posta
    A w nikonie?, wczesniej d50 i d70s a teraz d40 (odpowiednik wydmuszki 400d tyle ze sporo tanszy) i d80.
    No nie nie tu troszkę przesadzasz D40 z 400D ma tylko tyle wspólnego, że są podobnej wielkości i mają w nazwie "D" i "4". Tak na prawdę 400D to aparat o sporo większych możliwościach niż wykastrowany D40.

    Cytat Zamieszczone przez GrzesiekK Zobacz posta
    (...)
    W sumie canon mógłby wprowadzic takie 17-85 bez IS jako kitowy obiektyw do 40d/tego co bedzie nowoscia w semipro pod cropa. Dosyc czesto w tym watku pojawiaja sie przypuszczenai ze canon bedzie rozwijac linię szkieł pod cropa.

    Z mojej strony EOT, za dużo tutaj o nikonie
    Wątpię że canon będzie rozwijał linię szkieł pod cropa. Nawet bardzo. Może dadzą jakieś 18- 200 IS. Na cuda optyki bym w tym segmencie nie liczył. To już prędzej uwierzę w przepowiednie, że dadzą jakąś linię szkieł o parametrach lepszych niż L-ki (zawsze znajdą się snoby chętne wydać majątek po to żeby mieć coś "ekstra"). Co do nikona to należy się modlić żeby podgryzał canona ile wlezie. W naszym dobrze pojętym interesie.
    "Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
    Kapitan Wagner

  5. #5

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kolekcjoner Zobacz posta
    Wątpię że canon będzie rozwijał linię szkieł pod cropa. Nawet bardzo. Może dadzą jakieś 18- 200 IS. Na cuda optyki bym w tym segmencie nie liczył. To już prędzej uwierzę w przepowiednie, że dadzą jakąś linię szkieł o parametrach lepszych niż L-ki (zawsze znajdą się snoby chętne wydać majątek po to żeby mieć coś "ekstra").
    Ja tam się nie znam, ale dodanie lini szkieł do cropa jest bardziej opłacalne - z pewnościąwięcej tegoi typu szkieł by się sprzedało a i zapewne w produkcji prostrze toto i łatwiejsze niż to, o czym piszesz. Był by to po prostu kolejny sposób na wyciągnięcie kasy. Poza tym, z tego co zauważyłem, to jednak więcej osób narzeka właśnie na brak szkieł do x1,6 niż czegoś powyżej "L". Choć w związku z rcznicami może Canon zaszaleć - tego też nie należy wykluczyć...
    Z poważaniem - Michu, Licencjonowany Pogromca Vampirów :)=

  6. #6
    Cenzor Awatar MacGyver
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    47
    Posty
    7 043

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez GrzesiekK Zobacz posta
    17-85 IS optycznie to dziadostwo (wiem bo miałem przez pewien czas)
    ...
    W sumie canon mógłby wprowadzic takie 17-85 bez IS jako kitowy obiektyw do 40d/tego co bedzie nowoscia w semipro pod cropa. Dosyc czesto w tym watku pojawiaja sie przypuszczenai ze canon bedzie rozwijac linię szkieł pod cropa.
    Biorąc pod uwagę opinie o 17-85 IS to pewnie niedługo cena spadnie do takiego poziomu, jakby nie miał IS, a wtedy nowy KIT do 30/40D nie będzie mieć raczej racji bytu. W tej chwili można go już dostać na allegro za 1650 zł, czyli cena powoli staje się rozsądna.
    Cztery czarne eosy, pół-eos i pentax... a dokładniej to tutaj

  7. #7
    Bywalec
    Dołączył
    Feb 2005
    Miasto
    Sopot
    Posty
    216

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez GrzesiekK Zobacz posta
    17-85 IS optycznie to dziadostwo (wiem bo miałem przez pewien czas)
    Sorry za OT.

    Wszyscy narzekający na ten obiektyw zapominają, dla kogo i po co był skonstruowany. To ma być uniwersalny (trochę szeroki, trochę portret) "słoik" dla amatora, który trzaska fotki dla przyjemności, do "rodzinnego" kotleta, zlecający odbitki 10*15 (góra 20*30) do rodzinnego albumu, który nie zastanawia się, co to aberracja, dystorsja i winieta, i nie patrzy na zdjęcie na ekranie monitora z powiększeniem 100%, w dodatku na brzeg kadru.

    Mam taki obiektyw od niedawna. Oczywiście, tak jak napisałem wyżej, eLka to to nie jest (miałem obiektyw z tej serii i mam skalę porównawczą). Pstrykałem nim przez cały wyjazd na narty do Włoch i porównując moje odbitki z "kompakcikami" to było to niebo a ziemia.

    Inna sprawa, że Canon nie ma nic do zaoferowania, jeżeli chodzi o standardowe zoomy (coś jak 24-85), dla "zaawasowanych amatorów" pod cropa. Trzeba po prostu ciułać na 5D albo czekać aż Canon się zlituje i obniży ceny na FF. Albo zmienić system.

    Mam nadzieję, że nikogo nie uraziłem swoją wypowiedzią. Jeżeli tak, to przepraszam, nie miałem takiego zamiaru.

    Jeszcze raz przepraszam za OT.

  8. #8
    Zablokowany
    Dołączył
    Jan 2007
    Posty
    109

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez GrzesiekK Zobacz posta
    To samo w przypadku d200 - swietna puszka, ale matryca do kitu.
    http://www.dpreview.com/reviews/canoneos30d/page26.asp
    konia z rzędem temu, kto wyjaśni mi na czym polega "kitowość" tej matrycy. Nie mówię oczywiście o szumach ... choć różnica najbardziej widoczna jest w jpg. Jak już pisałem, ja nie widzę większych różnic w jakości obrazowania pomiędzy dwoma systemami.

  9. #9
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    May 2006
    Miasto
    Bendsburg
    Posty
    1 023

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Maris Zobacz posta
    Jak już pisałem, ja nie widzę większych różnic w jakości obrazowania pomiędzy dwoma systemami.

    Porob okolo roku jednym i drugim i wtedy cos napisz. W testach moge ci udowodnic ze nie ma roznicy miedzy miedzy Canonem G3 a 5D, nawet widzialem watek, gdzie autror "udowadnia" ze A610 ma duzo lepsze kolory, ekspozycje itp. niz 5D. Matryca CCD pomimo swoich zalet, w codziennym foceniu obrazuje inaczej, bardziej miekko i plastycznie IMHO, inaczej tez reaguje na skladowe kolorow. Jezeli ktos tego nie widzi, to faktycznie nie ma tematu. Probowales wyciagac cos z niedoswietlonej matrycy CCD? Tego w testach dpreview nie znajdziesz. Oczywiscie wszystko jest kwestia gustu i upodoban, ja bylem przez rok zauroczony slabym filtrem AA w D70, szkoda ze ta wlasnosc nie jest juz kontynuowana w nowych produktach Nikona, ale z kolorami zawsze cos bylo nie tak. Szumy mozemy sobie darowac, akurat wydaje mi sie ze na iso200-400 Nikon szumi mniej.

    Pozdrawiam
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez Michu (Pentax) Zobacz posta
    Ja tam się nie znam, ale dodanie lini szkieł do cropa jest bardziej opłacalne
    Jedynie low-end'owych, bo majac w perspektywie przesiadke na FF raczej nikt swiadomie nie kupi pro szkla pod cropa. Tak wiec po dziwnym i w sumie zaprzeczajacym mojej tezie szkle 17-55IS (w sumie majacym sens, dla tych ktorzy z wiadomych powodow pragna pozostac z cropem), raczej nie spodziewalbym sie nic nowego z najwyzszej polki pod cropa.
    Ostatnio edytowane przez arra ; 13-02-2007 o 11:01 Powód: Automerged Doublepost

    www.pbase.com/arra
    4500->F717->G3->10D->D70->R1->30D->40D->D300->R1+5D2
    Jeżeli czas to pieniądz, to mogę powiedzieć, że brakuje mi czasu

  10. #10
    Pełne uzależnienie Awatar piast9
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Wrocław
    Posty
    3 267

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez arra Zobacz posta
    Jedynie low-end'owych, bo majac w perspektywie przesiadke na FF raczej nikt swiadomie nie kupi pro szkla pod cropa.
    Co rozumiesz przez low-end? Plastiki 4.5 - 5.6 czy wszystko co nie jest L

    Bo wiesz, ja chętnie posiadłbym porządnego standardowego zooma i nie planuję przesiadki na FF ze względu na koszt puszki. Zużyje mi się 350-ka to pewnie sprawię sobie następnego cropa. Chyba że nastąpi to w czasie w którym cropowe puszki będą jedynie kastratami w stylu D40 Nikona. Jakoś narazie plusy FF nie przesłoniły mi minusów.

    A niecierpliwie wyczekuję niecierpliwie Tokiny 16-50 i wyników jej testów mimo spodziewanej ceny powyżej 2kPLN.
    650D, T 12-24 4.0, S 30 1.4, S 18-35 1.8, C 70-210 3.5-4.5, C 50 2.5 macro, M42: Praktica LLC, Jupiter 9, Pentacon 135 2.8, Orestegor 300 4.0

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •