Wg the digital picture ostrość nie jest gorsza.
https://www.the-digital-picture.com/...mp=0&APIComp=0
Wg the digital picture ostrość nie jest gorsza.
https://www.the-digital-picture.com/...mp=0&APIComp=0
50tka może być ciekawsza jeszcze w zbliżeniach bo ma pewnie mniejszy MFD?
--- Kolejny post ---
Chociaż tutaj nigdy jakoś nie miałem okazji porównać tak 85 1.4 i 50/1.2.
linktr.ee/zbigniewurban5150 ||Canon R5 R |RF16/2.8 EF35/2IS RF50/1.8, Sigmy Art EF 35/1.4 50/1.4 , TTA50/0.95, 7A50/1.1, VM Noktony 40/1.4SC 75/1.5, EF85/1.2L II, EF16-35/4L IS, RF24-105/4L, EF200/2.8| Sony A73 SY 35-150/2-2.8 | Nikon D750 28-105/3.5-4.5D |Heliosy 58/2 50/1.8, Takumar Super 55/1.8 ||iPhone 14 PRO||
Na ogół jest tak, że MFD odpowiada ogniskowej, to znaczy daje podobną (taką samą?) skalę powiększenia. Przynajmniej Zeiss tak robi, jesteś bliżej, ale obrazek jest podobny.
Nie to ładne co ładne, ale co się komu podoba.
JaCzłowiek potyka się o kretowiska, nie o góry.
Konfucjusz
Nie chodzi o skalę. Inaczej rozkładają się rozmycia w portrecie.
linktr.ee/zbigniewurban5150 ||Canon R5 R |RF16/2.8 EF35/2IS RF50/1.8, Sigmy Art EF 35/1.4 50/1.4 , TTA50/0.95, 7A50/1.1, VM Noktony 40/1.4SC 75/1.5, EF85/1.2L II, EF16-35/4L IS, RF24-105/4L, EF200/2.8| Sony A73 SY 35-150/2-2.8 | Nikon D750 28-105/3.5-4.5D |Heliosy 58/2 50/1.8, Takumar Super 55/1.8 ||iPhone 14 PRO||
To nie jest takie proste, bo na rozmycia ma też wpływ ogniskowa. I pewnie jakieś elementy konstrukcji obiektywu, o których nie wiemy: sposób korygowania wad, powłoki, kształt przysłony, (c)HGW co jeszcze. Ale to już osobiste upodobania, o których pisałeś gdzie indziej. Masz swoje ulubione 50tki w dużej liczbie, numerki na nich takie same, a każda trochę inna.
Nie to ładne co ładne, ale co się komu podoba.
JaCzłowiek potyka się o kretowiska, nie o góry.
Konfucjusz
To jakie tanie body FF polecicie do tej 50-tki na mocowaniu L-mount? Może być używka.
https://500px.com/p/m_kowalczyk?view=galleries
EOS R5, RF 14-35/4L, RF 24-105/4L, RF 70-200/4L, RF100-500L, C35/2 IS, C70-300L IS, M6II, M11-22, M22, M32, S56/1.4, M55-200
Tu jest jeszcze jeden haczyk przy Sigmie 50 mm f/1.2 DG DN Art oraz każdym innym szkle o jasności f/1.2 i jaśniejszej np. f/1.0 np. z Voigtlanderem Nokton 50 mm f/1.0
O ile aparat nie ma krótszych czasów mechanicznych i elektronicznych niż 1/8000 to w pełnym słońcu nie da się zrobić zdjęć przy f/1.2 bez filtra szarego! Nawiasem pisząc ten Lumix S5 nawet najkrótsze czasy na migawce elektronicznej ma tylko w zakresie (dane techniczne: Migawka elektroniczna: 60 s - 1/8000 s (do 1/16000 w trybie filmowym). Tak więc słabo to widzęPraktycznie na pełnym otwarciu można robić foty wyłącznie z filtrem szarym a biorąc pod uwagę Lumixowski system DFD (detekcja kontrastu) nie wróżę sukcesów działania AF z filtrem szarym
![]()
Ostatnio edytowane przez candar ; 04-04-2024 o 16:42
Dawniej A1, F1N, EOS 50, 5, 3, 10D, 7D, 5D MARK I i II i III , M DYNAX 505si , 7000 i 8000i , P K1000, ME SUPER, SUPER A , Fuji X-E1, X-T1, X-T2 , Nex5, A7 I ,II i III. Nikon F-601, 801s , Z6obecnie: A7 IV , Nikon J1, Canon F1N , Kodak SIX20 , WELTI Ic i M42 moja strona II MM II IG II FB II 35photo II 500px II 1x.com