czesc,
Na początek chciałem sie przywitać bo to mój pierwszy post na forum, chociarz czytam od dawna .
Co do sigmy i serwisów to miałem podobne przejscia wiec moze kogoś to zainteresuje.
Mam 350D, kupilem do niego jakies 2 miesiace temu sigme 24-70 DX cos tam cos tam macro. Ta najbardziej wypasiona 82mm rura. Wygladała niezle, niemniej co do działania AF miałem małe obiekcje, był lekki ff (jakies 2 cm) ale się nie podniecałem za bardzo. Po jakimś miesiącu zaczeło w niej cos chrobotać przy zmianie ogniskowej wiec oddałem do serwisu sigmy. No i to była porażka. Przetrzymywali tam obiektyw ponad miesiąc, jak dzwoniłem do w zależności z kim rozmawiałem takie były wersje co jest zgrane, ze jest juz naprawiony, albo ze czekają na czesci itp itd. W koncu odesłali go. Generalnie jak mineło coś 25 dni roboczych zadzwoniłem i pan technik powiedział mi ze brakuje jakiejś płytki i ze bedą musieli czekać conajmniej 2 tygodnie zanim przeslą z japoni. BO ostrzy ponad 30 mm zle. No nic, czekam czekam, po 2 dniach obiektyw przyszedł (pewnie dlatego ze po 31 dniach musieli by oddac kase). Obiektyw bo sbadaniu na statywie, swietle studyjnym itp itd wykazywał 35 mm ff niezaleznie od ogniskowej. Po przeczeytaniu wszystkich raczej negatywnych komentarzy na temat serwisu canona na zytniej, z pewna obawą zadzwoniłem tam i przedstawiłem problem. Pan powiedział ze nie zrobią mi z sigma i juz. Niemniej pojechałem przy okazji wo wawy i oddałem z sigma. Pani coś tam pomruczała ale powiedziala ze na wyrazne moje zyczenie ustawią ze z sigmą bedzie git. Po jakis 2 dniach zadzwonil technik, i bardzo milo wytlumaczyl ze aparat mial lekki bf, i jak sie wyzeruje go to z sigma jest 30m ff. Tak ze zadecydowalismy ze ustawi zle body, tak zeby obiektyw chodzil dobrze bo i tak nie mam innego (tylko jeszcze kit i m42). No i teraz wyglada na to ze jest ok. Na statywie jeszcze nie mierzylem ale sprawdze. Co do serwisu canona to jestem miło zaskoczony, co do sigmy, to nigdy juz nie kupie zadnego produktu, nie dlatego ze są złej jakości tylko dlatego, że serwis tak traktuje klienta a nie inaczej.
pozdrawiam
Krzysiek