Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 33

Wątek: Jak działa push-pull w canon 100-400 4,5-5,6 L IS USM ?

Mieszany widok

  1. #1

    Domyślnie Jak działa push-pull w canon 100-400 4,5-5,6 L IS USM ?

    Witam wszystkich.
    Mam pytanie jak w temacie. Czy jest jakaś blokada zabezpiezająca wysuwanie się obiektywu przy jego pochyleniu w dół ? Jak sprawuje się ten mechanizm w praktyce ? Chodzi mi o precyzję ustawienia ogniskowej oraz szybkość jej ustawienia (np ze 100mm na 400 mm).
    Z góry dziękuję za odpowiedzi.
    Pozdrawiam.

  2. #2
    Bywalec
    Dołączył
    May 2006
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    70
    Posty
    101

    Domyślnie

    Możesz zablokować w każdej ogniskowej przez przekręcenie pierścienia. Szybkość fantastyczna i zależy tylko od twojej siły z jaką pchasz do przodu - tylko jedno: trzeba się do tego przyzwyczaić, ale wystarczy jedna sesja o już jest ok.

  3. #3
    Pełne uzależnienie Awatar muflon
    Dołączył
    Mar 2004
    Miasto
    Zürich
    Wiek
    47
    Posty
    6 763

    Domyślnie

    Zgadzam sie z przedmowca "Blokada" jest plynna, sam ustawiasz jak lekko chodzi "puzon" - od zupelnego luzu do kompletnego zaciecia. I jest to bardzo wygodne :-D

  4. #4
    Bywalec Awatar Jerry99
    Dołączył
    Jul 2005
    Miasto
    Warszawa/Wilanów
    Wiek
    52
    Posty
    225

    Domyślnie

    Zgadzam się z przedmówcą...
    Dodam tylko, że sam pierścien do blokowania (smooth-tight) daje się wygodnie operować np. kciukiem dzięki czemu łatwo można albo blokować albo odblokowywać wysuwanie się obiektywu...
    == Jerry99 ==
    aparat, p-5000, jabłka i aperture...
    http://www.jwroblewski.com

  5. #5
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Dodam tylko ze... zgadzam sie z przedmowcami .
    A pierscieniem regulacji operuje albo najdluzszym palcem (kciukiem i wskazujacym przytrzymuje pierscien ostrosci wtedy) albo dwoma dlonmi (jakos mi wygodniej i dokladniej tak, tylko aparat obowiazkowo musi wisiec na pasku na szyi wtedy).

  6. #6
    Coś już napisał
    Dołączył
    Nov 2005
    Miasto
    Włocławek
    Wiek
    65
    Posty
    75

    Domyślnie

    Zgadzam się z przedmowcami, a szczegolnie z Vitezem. Ja takze operuję 2 łapkami, lewa trzymam pierscien ostrosci, a prawa dokrecam (odkrecam) blokade (ale ja praworeczny jestem), a jak jest zamocowany do monopoda to tez nie ma problemu.

  7. #7
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez leszekel
    a jak jest zamocowany do monopoda to tez nie ma problemu.

    A po co 100-400 mocowac do monopoda jak na najdluzszym koncu+crop spokojnie wyrabia sie przy 1/80 ?

  8. #8
    Coś już napisał
    Dołączył
    Nov 2005
    Miasto
    Włocławek
    Wiek
    65
    Posty
    75

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Vitez
    A po co 100-400 mocowac do monopoda jak na najdluzszym koncu+crop spokojnie wyrabia sie przy 1/80 ?
    Oj, bo mnie lapki lataja, ale juz pracuje nad tym :-D
    A po drugie, to po co oni tam ten uchwyt do statywu (monopoda) dali
    Ja mam klopoty przy 1/200 na pelnej ogniskowej, zeby nie poruszyc, a Ty 1/80 dajesz rade. No,no-gratulowac czy do konca nie wierzyc?
    Ostatnio edytowane przez leszekel ; 20-06-2006 o 23:10

  9. #9
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez leszekel
    A po drugie, to po co oni tam ten uchwyt do statywu (monopoda) dali
    A robiles kiedys zdjecie ksiezyca? Tu juz nie z lapki a ze statywu, czyli IS na off i zakladamy ta obejme. To tylko jeden z przykladow.
    Wiekszosc zasiadkowych zdjec przyrodniczych rowniez ze statywu leci wiec i po to obejma. To szklo jest cholernie uniwersalne dzieki takiemu wlasnie zakresowi do ktorego dorzucono IS - i reporterke i namiastki astrofoto i foto przyrodnicza ze statywu lub z reki - wszystko bez obaw mozna uprawiac tym szklem... a na upartego to i portrety :> .

    Ja mam klopoty przy 1/200 na pelnej ogniskowej, zeby nie poruszyc, a Ty 1/80 dajesz rade. No,no-gratulowac czy do konca nie wierzyc?
    W swoim watku w galeriach uzytkownikow dalem link do zdjec z Goraszki. Sa one robione na czasach 1/250, 1/125 i 1/80 i w ogromnej wiekszosci na 400mm, iso 100, IS mode 1 lub 2 . Przykladowo to zdjecie to 400mm*crop @ 1/80 i to robione juz pod koniec dnia kiedy bylem juz mocno zmeczony. Kadr oryginalny, nie ciachane potem w PS, wyostrzane na oryginal size Smart Sharpen 80%/0.9, zmniejszane z 8 mpix do 800x533 metoda Bicubic Sharper bez pozniejszego wyostrzania.

  10. #10
    Pełne uzależnienie Awatar adamek
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    40
    Posty
    2 265

    Domyślnie

    A chociażby z tej prostej przyczyny, by nie "latał" kadr.
    Bądź co bądź ważna sprawa gdy się fotografuje - utrzymanie kadru i kontrola nad nim.
    Miłego dnia
    adam jastrzębowski
    cyfra i analog. obiektywy, statyw i monopod
    tu tu

Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •