Chodzi o to, że producenci obiektywów idą na łatwiznę produkując jak nigdy dotąd winietujące, zniekształcające, oddychające obiektywy jednocześnie podnosząc ceny nowych produktów.
Chodzi o to, że producenci obiektywów idą na łatwiznę produkując jak nigdy dotąd winietujące, zniekształcające, oddychające obiektywy jednocześnie podnosząc ceny nowych produktów.
Gdyby optyka poprzedniej generacji była tak kiepsko skorygowana, jak ta nowoczesna, to nie dało by się jej używać na nowoczesnych aparatach, i z nowoczesnym oprogramowaniem, nie posiadając do niej odpowiednich profili korekcji cyfrowych, bez uwidocznienia jej horrendalnych wad.
Producenci niezależni, którzy nie mogą liczyć na wsparcie ich optyki oprogramowaniem w korpusach wiodących producentów aparatów, bardzo mocno się starają o prawidłowe skorygowanie swoich obiektywów, aby zdjęcia były dobre prosto z aparatu, a nie tylko po dodatkowym przepuszczeniu ich przez jakieś AI. Widzę to np. po swoim Tamronie 100-400, do którego nie ma się o co przypieprzyć nawet bez żadnego wsparcia jakimkolwiek oprogramowaniem.
EOS 550D, 6D, M2, M5, 80D, 7D II, kit 18-55 IS, EF-S 55-250 IS STM, EF-M 4-5,6/11-22 STM, EF-M 3,5-5,6/18-55 STM, EF-M 2/22 STM, EF 3,5-4,5/28-70, EF 1,8/50 Mk 1 i STM, EF 100-400L II, Tamron 100-400, Olympusy OM-1, OM-2N, OM-4, OM-10, stałki i zoomy Zuiko od 24 do 200 mm.
Szkła trzeba mieć różne, ostre, wintydżowe pleśniawki, nowe manuale, ale też i stare Lki np 85/1.2L. Robiąc różnymi wiemy co i kiedy chcemy użyć aby fotki nie były na jedno kopyto. Takie jest moje zdanie i mimo posiadania ostrych Sigm, chętnie sięgam po inne.
linktr.ee/zbigniewurban5150 ||Canon R5 R |RF16/2.8 EF35/2IS RF50/1.8, Sigmy Art EF 35/1.4 50/1.4 , TTA50/0.95, 7A50/1.1, VM Noktony 40/1.4SC 75/1.5, EF85/1.2L II, EF16-35/4L IS, RF24-105/4L, EF200/2.8| Sony A73 SY 35-150/2-2.8 | Nikon D750 28-105/3.5-4.5D |Heliosy 58/2 50/1.8, Takumar Super 55/1.8 ||iPhone 14 PRO||
Chciałbym napisać coś mądrego ale fakt, że kupiłem ostatnio 5d4 do pracy automatycznie robi że mnie pantotaliba. Używany z przebiegiem 1000 klapnięć. Dla mnie to dwie sesje więc jak nowy. Więcej funu miałem niż gdy w tym samym czasie kupiłem rf50 1.2.
To prawda co Cybulski pisze. Fotografia to trochę zabawa. Czasami mamy ochotę trzymać wpięty długi tele, czasem jasną Sigmę, a czasem jakieś stare radzieckie szkło. Najważniejsze żeby mieć wybór.
Kupiłbym chętnie tą Sigmę 50/1.2 do swojego R... tylko nie mam jak podpiąć do R...
EOS 550D, 6D, M2, M5, 80D, 7D II, kit 18-55 IS, EF-S 55-250 IS STM, EF-M 4-5,6/11-22 STM, EF-M 3,5-5,6/18-55 STM, EF-M 2/22 STM, EF 3,5-4,5/28-70, EF 1,8/50 Mk 1 i STM, EF 100-400L II, Tamron 100-400, Olympusy OM-1, OM-2N, OM-4, OM-10, stałki i zoomy Zuiko od 24 do 200 mm.
@atsf He, he dobre.
@mystek Dokładnie. Tutaj dyskusje często przypominają jakieś akademickie rozważania o tym czy ten system jest lepszy od tamtego i czy szkło X jest lepsze od szkła Y. A jak człowiek pochodzi po necie to może zobaczyć zdjęcia ludzi takie że kopara opada a później się okazuje że chłop to zrobił na mikro 4/3 i nie potrzebował ani pełnej klatki ani szkieł za 20k.
Tylko pojechał do Maroka albo w Indie.
linktr.ee/zbigniewurban5150 ||Canon R5 R |RF16/2.8 EF35/2IS RF50/1.8, Sigmy Art EF 35/1.4 50/1.4 , TTA50/0.95, 7A50/1.1, VM Noktony 40/1.4SC 75/1.5, EF85/1.2L II, EF16-35/4L IS, RF24-105/4L, EF200/2.8| Sony A73 SY 35-150/2-2.8 | Nikon D750 28-105/3.5-4.5D |Heliosy 58/2 50/1.8, Takumar Super 55/1.8 ||iPhone 14 PRO||
EOS 550D, 6D, M2, M5, 80D, 7D II, kit 18-55 IS, EF-S 55-250 IS STM, EF-M 4-5,6/11-22 STM, EF-M 3,5-5,6/18-55 STM, EF-M 2/22 STM, EF 3,5-4,5/28-70, EF 1,8/50 Mk 1 i STM, EF 100-400L II, Tamron 100-400, Olympusy OM-1, OM-2N, OM-4, OM-10, stałki i zoomy Zuiko od 24 do 200 mm.