Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 73

Wątek: Cała prawda o Canon Polska (...)

Mieszany widok

  1. #1
    Pełne uzależnienie Awatar marfot
    Dołączył
    Nov 2007
    Miasto
    Zgorzelec
    Posty
    4 590

    Domyślnie Odp: Cała prawda o Canon Polska (...)

    Znam trochę przypadków z innych obszarów, gdzie sklep odrzuca usterkę jako gwarancyjną a producent ją uznaje. Dla "dobra sprawy" a nie dlatego, że merytorycznie tak jest.
    To np. zniszczone buty, połamane podczas montażu meble.
    W omawianym przypadku widać, że serwis Canona w DE troszczy się o wizerunek Canona, a w PL skupia się na stronie merytorycznej - jak się okazało szkodząc wizerunkowi Canona.
    https://500px.com/p/m_kowalczyk?view=galleries
    EOS R5, RF 14-35/4L, RF 24-105/4L, RF 70-200/4L, RF100-500L, C35/2 IS, C70-300L IS, M6II, M11-22, M22, M32, S56/1.4, M55-200

  2. #2
    Uzależniony
    Dołączył
    Aug 2017
    Miasto
    Białystok
    Posty
    514

    Domyślnie Odp: Cała prawda o Canon Polska (...)

    A na jakiej to podstawie twierdzisz, że
    Cytat Zamieszczone przez marfot Zobacz posta
    serwis Canona w PL skupia się na stronie merytorycznej


    Fakt jest taki, że Canon Polska chciał wyrwać kasę.

    Wada fabryczna nie ma nic wspólnego z Niemcami czy Polską.
    Jak już to z miejscem produkcji.


    Jakim cudem firma nie wystawiająca faktur Vat może być oficjalnym dystrybutorem w cywiizowanym kraju
    Ostatnio edytowane przez capo-di_tutti-capi ; 07-02-2024 o 22:23

  3. #3
    Pełne uzależnienie Awatar marfot
    Dołączył
    Nov 2007
    Miasto
    Zgorzelec
    Posty
    4 590

    Domyślnie Odp: Cała prawda o Canon Polska (...)

    Cytat Zamieszczone przez capo-di_tutti-capi Zobacz posta
    A na jakiej to podstawie twierdzisz, że...
    Podczas czyszczenia została uszkodzona powłoka na przedniej soczewce.
    Dla polskiego serwisu to koniec tematu: użytkownik uszkodził powłokę, nie ma na to gwarancji.
    A można podejść jak w DE: podczas normalnego użytkowania szkła zaczęła odłazić powłoka - trzeba to wymienić na gwarancji.
    https://500px.com/p/m_kowalczyk?view=galleries
    EOS R5, RF 14-35/4L, RF 24-105/4L, RF 70-200/4L, RF100-500L, C35/2 IS, C70-300L IS, M6II, M11-22, M22, M32, S56/1.4, M55-200

  4. #4
    Pełne uzależnienie Awatar Leon007
    Dołączył
    Jul 2009
    Miasto
    wieś, nie miasto
    Posty
    2 822

    Domyślnie Odp: Cała prawda o Canon Polska (...)

    Cytat Zamieszczone przez marfot Zobacz posta
    Podczas czyszczenia została uszkodzona powłoka na przedniej soczewce.
    Dla polskiego serwisu to koniec tematu: użytkownik uszkodził powłokę, nie ma na to gwarancji.
    A można podejść jak w DE: podczas normalnego użytkowania szkła zaczęła odłazić powłoka - trzeba to wymienić na gwarancji.
    A dopuszczasz taką możliwość, że Canon wyprodukował dziadowską powłokę, która ulega zniszczeniu przy normalnej eksploatacji? Bo czyszczenie obiektywu jest normalną eksploatacją. I że jedna firma wykorzystuje każdy pretekst do wyciągnięcia kasy, a inna uczciwie uznaje swoją (bo jest delegatem producenta) winę?

    Cytat Zamieszczone przez marfot Zobacz posta
    No właśnie niekiedy nie warto dociekać kto zawinił i jak. Właśnie dla dobra wizerunku firmy.
    Nie, nie dla wizerunku, ale dlatego, że tak ma wpisane w swoją politykę (firmy mają takie coś, szczególnie gdy są certyfikowane jakimś ISO) i rzetelnie realizuje swoje cele biznesowe. Właśnie warto dociekać, bo dzięki temu złe firmy mają gorzej niż dobre. Internet to świetne narzędzie nie tylko do hejtu.

    Ja chciałem naprawy płatnej, pogwarancyjnej i skończyło się jak pisałem wcześniej.
    Ostatnio edytowane przez Leon007 ; 07-02-2024 o 23:56
    Nie to ładne co ładne, ale co się komu podoba.
    Ja
    Człowiek potyka się o kretowiska, nie o góry.
    Konfucjusz

  5. #5
    Pełne uzależnienie Awatar marfot
    Dołączył
    Nov 2007
    Miasto
    Zgorzelec
    Posty
    4 590

    Domyślnie Odp: Cała prawda o Canon Polska (...)

    Cytat Zamieszczone przez Leon007 Zobacz posta
    A dopuszczasz taką możliwość, że Canon wyprodukował dziadowską powłokę, która ulega zniszczeniu przy normalnej eksploatacji? Bo czyszczenie obiektywu jest normalną eksploatacją. I że jedna firma wykorzystuje każdy pretekst do wyciągnięcia kasy, a inna uczciwie uznaje swoją (bo jest delegatem producenta) winę?
    Jest oczywiste, że może wystąpić wada fabryczna. Inaczej gwarancja nie miałaby sensu.
    Wydaje mi się, że firma Canon płaci serwisowi takie same pieniądze za naprawę gwarancyjną jak klient bez gwarancji. Za decyzją serwisu PL stoi chyba tylko przekonanie o winie klienta.
    https://500px.com/p/m_kowalczyk?view=galleries
    EOS R5, RF 14-35/4L, RF 24-105/4L, RF 70-200/4L, RF100-500L, C35/2 IS, C70-300L IS, M6II, M11-22, M22, M32, S56/1.4, M55-200

  6. #6
    Pełne uzależnienie Awatar adawro
    Dołączył
    Jul 2011
    Miasto
    Ursynów
    Wiek
    50
    Posty
    1 085

    Domyślnie Odp: Cała prawda o Canon Polska (...)

    Cytat Zamieszczone przez marfot Zobacz posta
    Wydaje mi się, że firma Canon płaci serwisowi takie same pieniądze za naprawę gwarancyjną jak klient bez gwarancji. Za decyzją serwisu PL stoi chyba tylko przekonanie o winie klienta.
    Gwarantem może być: producent, importer, dystrybutor, sprzedawca.
    Nie jestem pewien, czy serwisowi w Polsce płaci producent czy polski importer/dystrybutor - i to może być klucz do wyjaśnienia problemu.
    R3 + RF85LDS

  7. #7

    Domyślnie Odp: Cała prawda o Canon Polska (...)

    Cytat Zamieszczone przez capo-di_tutti-capi Zobacz posta
    Jakim cudem firma nie wystawiająca faktur Vat może być oficjalnym dystrybutorem w cywiizowanym kraju
    To wkurzające. Nie wiem czy kogokolwiek (mnie nie) pocieszy, ze tak samo jest w Nikon Polska. Na stronie przedstawiciela jest sklep. Też z Holandii. By być dokładniejszym to mozna dostać VAT, ale trzeba mieć europejski.
    Nasi dystrybutorzy nie sprzedają sprzętu klientom indywidualnym. Jedynie hurtowniom.
    Nikon, Leica, Hasselblad, Mamiya, FKD i jeszcze kilka innych ...

  8. #8
    Uzależniony Awatar Hubert Multana
    Dołączył
    Aug 2010
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    35
    Posty
    655

    Domyślnie Odp: Cała prawda o Canon Polska (...)

    Cytat Zamieszczone przez Jacek_Z Zobacz posta
    To wkurzające. Nie wiem czy kogokolwiek (mnie nie) pocieszy, ze tak samo jest w Nikon Polska. Na stronie przedstawiciela jest sklep. Też z Holandii. By być dokładniejszym to mozna dostać VAT, ale trzeba mieć europejski.
    Nasi dystrybutorzy nie sprzedają sprzętu klientom indywidualnym. Jedynie hurtowniom.
    Jesli masz europejski NIP to robisz import wewnątrzwspólnotowy i towar nabywasz w kwocie netto po uprzedniej korekcie faktury przez księgowość sklepu po weryfikacji numeru EU NIP.

    --- Kolejny post ---

    Cytat Zamieszczone przez cauchy Zobacz posta
    też tak chciałem zrobić z R6 ponad dwa lata temu, ale zderzyłem się z biurokracją (a właściwie przypomniałem sobie jak to wygląda w SAPie):
    1. musisz być zarejestrowany jako płatnik VAT w EU, a to co innego niż nasz NIP
    2. w związku z kupowaniem/sprzedażą towarów, rozliczaniem kosztów itd musisz deklarować potem dokumenty WNT, co jest dodatkowym zbędnym procederem z pktu widzenia 1-os działalności, zwłaszcza jeśli kupujesz coś raz od wielkiego dzwona
    Z tego co pamietam to jest kwestia jednego pisma w urzędzie skarbowym (czyli można zdalnie) oraz zgłoszenia do księgowości faktury wewnątrzwspólnotowej. Roboty tyle co nic...
    Canon R6 mark II + Canon R50 + RF15-35mm f2.8L IS USM + RF 85mm 2.0 IS STM + RF 70-200 f4L IS USM +RF Sirui Anamorphic 50mm T2.9 + RF Sirui Anamorphic 150mm T2.9

    https://www.youtube.com/@HubertMultana

  9. #9
    Obertroll Awatar Kolekcjoner
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    Pod Tatrami
    Posty
    18 776

    Domyślnie Odp: Cała prawda o Canon Polska (...)

    Cytat Zamieszczone przez capo-di_tutti-capi Zobacz posta
    A na jakiej to podstawie twierdzisz, że



    Fakt jest taki, że Canon Polska chciał wyrwać kasę.

    Wada fabryczna nie ma nic wspólnego z Niemcami czy Polską.
    Jak już to z miejscem produkcji.
    A jest gdzieś potwierdzenie że to wada fabryczna?


    Cytat Zamieszczone przez capo-di_tutti-capi Zobacz posta
    Jakim cudem firma nie wystawiająca faktur Vat może być oficjalnym dystrybutorem w cywiizowanym kraju
    Myślę że na europejski Nip wystawią. Raczej nie mogliby odmówić.


    Cytat Zamieszczone przez Jacek_Z Zobacz posta
    Mam obiektyw podobnej klasy. Ma ogromną osłonę przeciwsłoneczną (tele mogą mieć długie osłony bo mają wąskie kąty widzenia). Obiektyw mam z 5 lat, nigdy nie miałem potrzeby by czyścić soczewkę. Zresztą firma (Nikon) w tym obiektywie z przodu nie ma soczewki o skomplikowanej krzywiźnie, tylko "szybę". Której wymianę wyceniano kiedyś na ...2.000 zł. W sumie to jestem ciekawy co by było gdyby w razie czego po prostu usunąć te "szybę".
    Ja kiedyś rozwaliłem tę szybę i nie zauważyłem jakiejś różnicy po jej usunięciu.
    "Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
    Kapitan Wagner

  10. #10
    Moderator Awatar Bangi
    Dołączył
    Jun 2010
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    43
    Posty
    5 303

    Domyślnie Odp: Cała prawda o Canon Polska (...)

    Cytat Zamieszczone przez marfot Zobacz posta
    Znam trochę przypadków z innych obszarów, gdzie sklep odrzuca usterkę jako gwarancyjną a producent ją uznaje. Dla "dobra sprawy" a nie dlatego, że merytorycznie tak jest.
    To np. zniszczone buty, połamane podczas montażu meble.
    W omawianym przypadku widać, że serwis Canona w DE troszczy się o wizerunek Canona, a w PL skupia się na stronie merytorycznej - jak się okazało szkodząc wizerunkowi Canona.
    No ale pisząc w ten sposób, dajesz do zrozumienia, że to jednak Klient zawalił a nie Canon
    Oczywiście ja niczego nie rozsądzam, ale jeśli przez lata używasz markowego płynu do czyszczenia, nigdy się nic nie działo i nagle w kolejnym szkle taki problem, który również opisują inni, to jednak samo nasuwa się gdzie szukać pomocy. Oczywiście równie dobrze można by wysunąć tezę, że ta konkretna produkcja płynu była wadliwa - ale tak naprawdę, by to stwierdzić, należałoby przeprowadzić niezależne badania przez biegłego - zarówno w kontekście płynu, jak i szkła.

    BTW sam miałem (już nie pamiętam czy tu opisywałem) taką sytuację z nowym smartfonem Pixel 6 Pro - jakieś 2 tygodnie po zakupie nagle coś strzeliło w obiektywie (jak się później okazało) i byłem mega wściekły (nic nie uderzyłem, po prostu w zwykły sposób używałem telefonu zgodnie z przeznaczeniem), bo pierwszą rzeczą o jakiej pomyślałem, to że mi odwalą zgłoszenie gwarancyjne, bo powiedzą, że uszkodzenie mechaniczne (de facto takowe było), niejako celowo odesłałem telefon do sprzedawcy wskazując jako podstawę niezgodność towaru z umową (licząc, że w razie czego nie zdąży w 14 dni z diagnozą i odpowiedzią); sprzedawca odesłał do Google, nota bene do DE, a tam wszystko finalnie naprawili w ramach gwarancji o nic nie pytając (oczywiście na telefonie nie było żadnych uszkodzeń czy czegokolwiek). Telefon miałem z powrotem po 10 dniach i działa do dzisiaj. Jak się wtedy okazało problem pękających samoistnie elementów w obiektywie był problemem globalnym tego modelu, no ale mogło być różnie, bo jakby odpisali mi, że uszkodzenie gwarancyjnej bujaj się gościu to byłbym w czarnej d...

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •