Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18

Wątek: Jak poradzić sobie z takimi zdjęciami ?

Domyślnie Jak poradzić sobie z takimi zdjęciami ?

Witam wszystkich.
    Dziś po raz pierwszy miałem okazję porobić zdjęcia podczas zawodów jeździeckich (skoków przez przeszkody). W domu okazało się, że do wykonania dobrych zdjęć mam jeszcze bardzo daleko. W końcu jestem początkującym w tej materii.
    Fotografowałem między godzinami 12 a 14, stąd słońce miałem chwilowo prostopadla do ziemi, a później było coraz niżej.
    Najczęstsze problemy jakie pojawiły się to albo przepalanie zdjęć - być może spowodowane pomiarem matrycowym, gdzie za ciemno umaszczonymi końmi znajdowały się wielkie białe bannery reklamowe, albo niedoświetlenie głównego obiektu - spowodowane robieniem pod słońce.

Wykorzystanie lampy nie wchodzi w grę z racji odległości (wykorzystywałem teleobiektyw).

Dane dotyczące zdjęć.
    zdjęcie 1 zrobione pod słońce - tryb M, f6,7, ogniskowa 150mm, ISO 200, czas 1/750s, korekta ekspozycji 0.0, pomiar światła matrycowy
    zdjęcie 2 zrobione pod słońce - tryb M, f6,7, ogniskowa 126mm, ISO 200, czas 1/750s, korekta ekspozycji 0.0, pomiar światła matrycowy
    zdjęcie 3 zrobione mając słeńce z boku, ale białe banery reklamowe za koniem - tryb M, f4,5, ogniskowa 208mm, ISO 200, czas 1/1000s, korekta ekspozycji 0.0, pomiar światła matrycowy

Czy może zdecydować się na pomiar puntowy (celuję na konia o ciemnej maści)? Czy może wprowadzić korektę ekspozycji na plus. Korzystałem z obiektywu Sigma 100-300 f4.

Ponieważ zawody jeszcze trwają dwa dni, wybiorę się na nie ponownie i spróbuję nowych ustawień, które mi szanowni forumowicze zasugerujecie.

PS:Jakość pomniejszonych zdjęć nie jest najlepsza bo ją pogorszyłem, gdyż chciałem żeby się zmieściły w wymaganym rozmiarze.

Z góry dziękuję za pomoc.

pbart
    Guest

Domyślnie

jakim aparatem robiles foty?

Coś już napisał
    Miasto
    warszawa / sosnowiec / gliwice

Domyślnie

exif mówi 10D

a.