Pokaż wyniki od 1 do 10 z 37

Wątek: Pomoc w wyborze bezlustra - RP czy jednak R8?…

Mieszany widok

  1. #1
    Uzależniony
    Dołączył
    Aug 2017
    Miasto
    Białystok
    Posty
    514

    Domyślnie Odp: Pomoc w wyborze bezlustra - RP czy jednak R8?…

    Bo szczegółowość to wynikowa
    -ilości pikseli matrycy
    -mocy filtra AA -antyaliasingowego, który rozmydla obraz
    -wyostrzania zaaplikowanego przez oprogramowanie
    -ostrości obiektywu

  2. #2
    Początki nałogu Awatar janhalb
    Dołączył
    Dec 2008
    Wiek
    54
    Posty
    323

    Domyślnie Odp: Pomoc w wyborze bezlustra - RP czy jednak R8?…

    @capo-di_tutti-capi

    O tym nie pomyślałem… Ostatni punkt (ostrość obiektywu) pewnie nie był tak istotny, bo zakładam, że jeśli takie testy mają być wiarygodne i rzetelne, to stosowano ten sam czy przynajmniej taki sam obiektyw. Ale reszta na pewno… Co zresztą jest jeszcze jednym argumentem za inwestowaniem raczej w nowszy, niż starszy model…

    Dzięki raz jeszcze za wszystkie wyjaśnienia.
    Amator, po prostu amator*

    *Słownik Języka Polskiego PWN: AMATOR: 1. 'osoba, która zajmuje się czymś dla przyjemności' https://500px.com/janhalb

  3. #3
    Pełne uzależnienie Awatar atsf
    Dołączył
    Jul 2007
    Miasto
    Lublin
    Posty
    4 932

    Domyślnie Odp: Pomoc w wyborze bezlustra - RP czy jednak R8?…

    Cytat Zamieszczone przez capo-di_tutti-capi Zobacz posta
    Bo szczegółowość to wynikowa
    -ilości pikseli matrycy
    -mocy filtra AA -antyaliasingowego, który rozmydla obraz
    -wyostrzania zaaplikowanego przez oprogramowanie
    -ostrości obiektywu
    Wytłumaczył bym to bardziej obrazowo.

    Jeżeli na matrycy FF są obok siebie w linii dwa piksele, to mogą one przyjąć tylko dwa stopnie szarości lub kolory, w związku z czym kontrast między nimi jest wyraźny i wpływa na ostrość, oraz wyrazistość obrazu.
    Jeżeli zaś na matrycy APS-C, lub na gęściej upakowanej matrycy FF, na tym samym odcinku są 3 lub 4 piksele, to pomiędzy skrajnymi pikselami może pojawić się przejście tonalne zmniejszające kontrast, a tym samym ostrość, lub uśrednianie wartości piksela będzie wyglądało tak, że tam, gdzie poprzednio byłby 1 piksel czarny, i 1 biały, to tu będziemy mieli dwa czarne i jeden biały, lub odwrotnie. Powoduje to lokalny spadek kontrastu, który wymaga większego wyostrzania, a podczas niego giną oryginalne piksele, a pojawiają się niepożądane artefakty, więc obraz nie jest tak klarowny, jak przy większych pikselach.

    To samo zjawisko występuje przy nieostrości ruchowej, albowiem algorytmy uśredniają wartości pikseli. Przesunięcie większego piksela o mniej, niż o jego połowę, zostaje zinterpretowane tak, jakby go nie było wcale, podczas gdy takie samo przesunięcie mniejszego piksela jest już większe, niż jego połowa, więc algorytmy uśredniają je do wartości całego piksela, a rozmycie staje się widoczne.
    EOS 550D, 6D, M2, M5, 80D, 7D II, kit 18-55 IS, EF-S 55-250 IS STM, EF-M 4-5,6/11-22 STM, EF-M 3,5-5,6/18-55 STM, EF-M 2/22 STM, EF 3,5-4,5/28-70, EF 1,8/50 Mk 1 i STM, EF 100-400L II, Tamron 100-400, Olympusy OM-1, OM-2N, OM-4, OM-10, stałki i zoomy Zuiko od 24 do 200 mm.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •