Sprzedając R i R6 myślałem o R6 mkII, R5 wykluczyłem z uwagi na gęstą
matrycę mnie zbędną. Do ptaków chyba przydaje się crop, więc dla Ciebie
mz R5.
pozdrawiam.MK.
Sprzedając R i R6 myślałem o R6 mkII, R5 wykluczyłem z uwagi na gęstą
matrycę mnie zbędną. Do ptaków chyba przydaje się crop, więc dla Ciebie
mz R5.
pozdrawiam.MK.
To ostatnia tak rzadka matryca w 5tkachpodobno mk 2 bedzie mial 60.
A szkoda, bo dla mnie byloby idealnie gdyby canon zrobil dwie 5tki - jedna z mniej upakowana matryca, np 35mpx, a drugą np R5s z 60 czy ile tam chce.
Jasne, co dla kogo, mnie R6 mocno ogranicza w zwierzakach i w filmach (w trybie cropu nie ma już pełnej 4k z matrycy, jest jakiś upscale, choć i tak nieźle zrobiony), właśnie ze wzgl na rozdz. We wszystkim innym jest znakomity - portrety, krajo, plastyka, mały szum, małe zdjęcia. Podejrzewam, że jeśli kupię R5II to i tak R6 zostanie na zapas, albo na body z drugim szkłem.
Czekamy na luty![]()
mz 100-400L 2ver z R5 pracuje doskonale (jest dobrze nawet po dokręceniu extendera 1.4III), ze 100-400L 1ver R5 moim zdaniem też pracował dobrze - bo zawsze trafiał i nawet IS wspomagany IBIS działał, jedynym ograniczeniem są fpsy ale to jest opisane przez canona więc kto szuka ten znajdzie ale do obrazka nie miałem pytań był lepszy niż z 6D (na 6D też nie narzekałem wręcz przeciwnie byłem zadowolony i pewnie bym nie zmienił tego korpusu gdyby nie pojawiła się R5)
EOS 3, 5D, R5
Moje wątpliwości (stąd właśnie założenie tematu) to właśnie przede wszystkim rozważania 45mpix vs 24mpix. Nie sugerowałem tego, choć pisząc pierwszego posta już zacząłem pisać o wielkości matryc, ale usunąłem.
Mnie obrazek w 6d odpowiadał również (pod względem "plastyki" i kolorów był świetny), ale R ma zdecydowanie większe możliwości kadrowania (30mpix), ostrość i zakres tonalny (nie wiem jak to wyglada na papierze R vs 6d) to zupełnie inna liga, nawet żona, która tylko ogląda moje zdjęcia (sama nie fotografuje) mówi, że z R są zdecydowanie ładniejsze zdjęcia.
Osobiście podpisuję się pod słowami Cauchy'ego i taka matryca 35mpix byłaby idealna. 30mpix w R to spoko opcja, ale jednak czasami brakuje (szczególnie właśnie przy małym drobiu, nieco mniej przy krajobrazie, przy krajobrazie powiedziałbym, że te 30mpix jest całkiem ok i jest to optimum). Stąd w ogóle dylemat odnośnie R6mk2, a spadek ceny R5 spowodował jeszcze większe dylematy. Na razie jestem team R6mk2, ale jeśli R5 spadnie do jakiś bardzo fajnych cen (rozumiem, że w lutym ma się objawić R5mk2...?), to naprawdę będzie to body do rozważenia jako konkurent do R6mk2.
R5 filmuje 8K więc musi mieć tyle pikseli ile ma i rozważania co by było gdyby można pominąć bo nie będzie miał mniej. O matrycy R5 powiedziano wiele i zwykle najwięcej do powiedzenia mają ci którzy jej nie używają. Dla mnie R5 jest rewelacyjnie uniwersalnym korpusem - czy 30 mpikseli byłoby w R5 optymalne? nie nie byłoby to oczywista oczywistość, tak samo jak 12mpix też nie byłoby optymalne.
EOS 3, 5D, R5
no bo jest uniwersalny, to wyjątkowo udana puszka canona, z ogromem możliwości
ja teraz trochę żałuję, że 2 lata temu nie wziąłem R5, ale to była na tamte czasy różnica bodajże 6-7tys zł, teraz nie miałbym wątpliwości
https://500px.com/p/m_kowalczyk?view=galleries
EOS R5, RF 14-35/4L, RF 24-105/4L, RF 70-200/4L, RF100-500L, C35/2 IS, C70-300L IS, M6II, M11-22, M22, M32, S56/1.4, M55-200
Miałbyś, miałbyś, bo S 150-600 z R5 pracuje kijowo, więc oprócz dopłacenia do body musiałbyś jeszcze sporo dopłacić do optyki.
--- Kolejny post ---
Wszyscy tutaj wiedzą, że ja do ptaków optuję za APS-C ze względu na większą wydajność krótszego obiektywu, niż trzeba do FF, ale FF też mam w postaci C 6D, i nie potrzebuję pełnej klatki gęstszej niż 20-24 Mp, bo na tym się dla mnie zasadza różnica w jakości obrazka pomiędzy FF a APS-C, że im większa różnica w wielkości piksela, tym lepszy obrazek z FF. Matryce FF dorównujące gęstością matrycom APS-C siłą rzeczy generują obrazki jakościowo bardziej zbliżone do APS-C kiedy z nich robimy wycinanki.
EOS 550D, 6D, M2, M5, 80D, 7D II, kit 18-55 IS, EF-S 55-250 IS STM, EF-M 4-5,6/11-22 STM, EF-M 3,5-5,6/18-55 STM, EF-M 2/22 STM, EF 3,5-4,5/28-70, EF 1,8/50 Mk 1 i STM, EF 100-400L II, Tamron 100-400, Olympusy OM-1, OM-2N, OM-4, OM-10, stałki i zoomy Zuiko od 24 do 200 mm.