Musisz miec mozliwosc zbalansowac szklo na statywie. Do tego dluzsza stopka jest znacznie wygodniejsza w trzymaniu za i noszeniu sprzetu.
EOS 550D, 6D, M2, M5, 80D, 7D II, kit 18-55 IS, EF-S 55-250 IS STM, EF-M 4-5,6/11-22 STM, EF-M 3,5-5,6/18-55 STM, EF-M 2/22 STM, EF 3,5-4,5/28-70, EF 1,8/50 Mk 1 i STM, EF 100-400L II, Tamron 100-400, Olympusy OM-1, OM-2N, OM-4, OM-10, stałki i zoomy Zuiko od 24 do 200 mm.
EOS 550D, 6D, M2, M5, 80D, 7D II, kit 18-55 IS, EF-S 55-250 IS STM, EF-M 4-5,6/11-22 STM, EF-M 3,5-5,6/18-55 STM, EF-M 2/22 STM, EF 3,5-4,5/28-70, EF 1,8/50 Mk 1 i STM, EF 100-400L II, Tamron 100-400, Olympusy OM-1, OM-2N, OM-4, OM-10, stałki i zoomy Zuiko od 24 do 200 mm.
EOS 550D, 6D, M2, M5, 80D, 7D II, kit 18-55 IS, EF-S 55-250 IS STM, EF-M 4-5,6/11-22 STM, EF-M 3,5-5,6/18-55 STM, EF-M 2/22 STM, EF 3,5-4,5/28-70, EF 1,8/50 Mk 1 i STM, EF 100-400L II, Tamron 100-400, Olympusy OM-1, OM-2N, OM-4, OM-10, stałki i zoomy Zuiko od 24 do 200 mm.
Ale mowa nie jest o szukaniu najsłabszego ogniwa, ale o równej wytrzymałości stopki i płytki arca. Dłuższa płytka nie jest do zwiększenia wytrzymałości, ale do szukania środka ciężkości - pisałem. Przykręcenie dwoma śrubami zapobiega obracaniu się płytki względem obiektywu, nie trzeba wtedy dociągać śrub za pomocą gazrurki; niejaki Cauchy walczył z tym problemem swego czasu.
W ogóle najsłabszy element może się okazać niespodzianką. Mnie pękła śruba zaciskająca płytkę arca w głowicy w czasie mocowania - na szczęście trzymałem aparat w ręku, jak to w czasie mocowania. Przerobiłem mocowanie zmieniając śrubę M6 z jakiegoś szajsmetalu, na kwalifikowaną śrubę M8. Teraz nie wiem, co jest najsłabszym ogniwem w mojej głowicy.
Nie to ładne co ładne, ale co się komu podoba.
JaCzłowiek potyka się o kretowiska, nie o góry.
Konfucjusz
To jest bodaj to samo co w teście na Optycznych : https://www.optyczne.pl/457.8-Test_a...a_tonalna.html
napisali, że:
"Punkt wzmocnienia jednostkowego wypada dla czułości 579, czyli nieco powyżej nastawy ISO 800. Przekroczenie tego progu powoduje, że za jakość obrazu odpowiadają już tylko i wyłącznie algorytmy cyfrowej obróbki sygnału, a nie tor analogowy matrycy. W związku z czym nie ma żadnego zysku ze stosowania takiej obróbki w aparacie i dokładnie te same efekty uzyskamy niedoświetlając zdjęcie, a następnie korygując ekspozycję w komputerze."
R3 + RF85L
EOS 550D, 6D, M2, M5, 80D, 7D II, kit 18-55 IS, EF-S 55-250 IS STM, EF-M 4-5,6/11-22 STM, EF-M 3,5-5,6/18-55 STM, EF-M 2/22 STM, EF 3,5-4,5/28-70, EF 1,8/50 Mk 1 i STM, EF 100-400L II, Tamron 100-400, Olympusy OM-1, OM-2N, OM-4, OM-10, stałki i zoomy Zuiko od 24 do 200 mm.
https://pawel.online | R5mk2 | RF 14-35 f/4 L | RF 24-105 f/4 L | RF 70-200 f/4 L| RF 100-500 f/4.5-7.1 L | RF 50 f/1.8 STM | RF 1.4x | Na blogu: Recenzja R5mk2 | AirPower 2024