Sony i Canon czy tam Nikon już nie ogarniam
www.facebook.com/KadryZpodrozy2025
https://www.instagram.com/photo_shoot_travel/
https://500px.com/p/photo_travel_shoot
linktr.ee/zbigniewurban5150 ||Canon R5 R |RF16/2.8 EF35/2IS RF50/1.8, Sigmy Art EF 35/1.4 50/1.4 , TTA50/0.95, 7A50/1.1, VM Noktony 40/1.4SC 75/1.5, EF85/1.2L II, EF16-35/4L IS, RF24-105/4L, EF200/2.8| Sony A73 SY 35-150/2-2.8 | Nikon D750 28-105/3.5-4.5D |Heliosy 58/2 50/1.8, Takumar Super 55/1.8 ||iPhone 14 PRO||
No w mojej "fotografii" właśnie tego szkła średnio potrzebuję - w góry, czy do miasta zdecydowanie combo 14-35 f/4 + 70-200 f/4 wymusza (jak ktoś ostatnio napisał) nieco więcej kreatywności. Za to 24-105 f/4 + 100-500 robi dobre combo do pociągów i samolotów - i właśnie tu mi brakowało.
Bardzo długo szukałem jakiegokolwiek powodu dla którego w tym zakresie potrzebowałbym f/2.8 i niestety ;-) nie udało mi się znaleźć żadnego.
p,paw
https://pawel.online | R5mk2 | RF 14-35 f/4 L | RF 24-105 f/4 L | RF 70-200 f/4 L| RF 100-500 f/4.5-7.1 L | RF 50 f/1.8 STM | RF 1.4x | Na blogu: Nowy Jork
Dla mnie ten obiektyw to spełnienie marzeń, w większości focę psy w ruchu które poruszają się w sposób nieprzewidywalny, autofokus na tym obiektywie po prostu spełnia moje oczekiwania. Na 400 fotek 6 było niecelnych bo migawka była naciśnięta w momencie gdy obiektyw był skierowany w dół. Dopełnieniem byłby EOS R5 dla wyciągania kadrów no ale to może za jakiś czas, póki co frajdę daje mi R6. Dodam że ja focę tylko dla użytku prywatnego nie zarabiam na tym.
Jak napisałem wyżej, jak tylko dopstrykam fotki z różnymi przysłonami udostępnię album tak aby dopełnił się test.
P.S.
za niedługo Rzym, wpadnie trochę architektury
https://pawel.online | R5mk2 | RF 14-35 f/4 L | RF 24-105 f/4 L | RF 70-200 f/4 L| RF 100-500 f/4.5-7.1 L | RF 50 f/1.8 STM | RF 1.4x | Na blogu: Nowy Jork
#Jacekbo - gratuluję zakupu. Ciężka loszka, ale bokeh mnie się podoba. Fajnie trawę rozmywa. Nie jest taki mięciutki jak Sigma, ale "ma coś w sobie" ten bokeh.
Gratuluję zakupu! Na pewno fajne szkło, ale do psów? Jak już pisałem w innym wątku, do psów to taki zupełnie nijaki zakres. Widziałbym go tylko na długim końcu, ale tam jest już 70-200. A na szerokim? Przy f/2.8 to żadne rozmycie tła (jak dla mnie). IMO zdecydowanie ciekawiej powalczyć stałkami uzupełnionymi 70-200
To szkło za to na pewno pokaże pazur we wnętrzach i innych reportażach, gdzie światła jak na lekarstwo. Na pewno nie dla mnie, ale ile ludzi, tyle podejść do tematu. Jestem ciekaw efektów!![]()
Sprzęt jest ważny, ale ważniejsze są chęci i umiejętnościNiestety ja mam tylko chęci
galeria na forum Canon-board
galeria na stronie lotnictwo.net.pl
galeria.solti.pl
EOS 550D, 6D, M2, M5, 80D, 7D II, kit 18-55 IS, EF-S 55-250 IS STM, EF-M 4-5,6/11-22 STM, EF-M 3,5-5,6/18-55 STM, EF-M 2/22 STM, EF 3,5-4,5/28-70, EF 1,8/50 Mk 1 i STM, EF 100-400L II, Tamron 100-400, Olympusy OM-1, OM-2N, OM-4, OM-10, stałki i zoomy Zuiko od 24 do 200 mm.
Nikt i nic mnie nie zmusi na powrót do szkieł F4 i APSc. Zastanawiam się nad wymianą swego RF24-70/2,8 na RF24-105/2,8 właśnie z powodu 85mm które baardzo się przydają, ale słyszałem o rzekomych wadach w obrazku tego szkła . Czas pokaże.