linktr.ee/zbigniewurban5150 ||Canon R5 R |RF16/2.8 EF35/2IS RF50/1.8, Sigmy Art EF 35/1.4 50/1.4 , TTA50/0.95, 7A50/1.1, VM Noktony 40/1.4SC 75/1.5, EF85/1.2L II, EF16-35/4L IS, RF24-105/4L, EF200/2.8| Sony A73 SY 35-150/2-2.8 | Nikon D750 28-105/3.5-4.5D |Heliosy 58/2 50/1.8, Takumar Super 55/1.8 ||iPhone 14 PRO||
Canon R6 mark II + Canon R50 + RF15-35mm f2.8L IS USM + RF 85mm 2.0 IS STM + RF 70-200 f4L IS USM +RF Sirui Anamorphic 50mm T2.9 + RF Sirui Anamorphic 150mm T2.9
https://www.youtube.com/@HubertMultana
Zdania tu będą podzielone. Na sesję miejską, modową, ślubną, 35-150 jest ok. Niejednokrotnie np fotografowie slubni mówią, że poniżej 35 w takich sesjach raczej nie schodzą.
Z drugiej strony, np Adam Trzcionka na prelekcji o szklach, mówił że dla niego główny zoom i jedyny to 28-70 ale poniżej 35 rzadko na sesji ślubnej, co innego reportaż ślubny. Nic szerszego niż 28 nie używa. Powyzej 70 też prawie nigdy.
Wiec jak widać nie ma jedynej słusznej odpowiedzi.
--- Kolejny post ---
Z drugiej strony, Canon wprowadzając taką nowość jak 24-105/2.8 na pewno testował zapotrzebowanie wśród swoich ambasadorów, gdzie są też wśród nich fotografowie ślubni.
To szkło może wynikać po prostu z potrzeb tej grupy zawodowych fotografów.
Ostatnio edytowane przez cybulski ; 02-11-2023 o 09:43
linktr.ee/zbigniewurban5150 ||Canon R5 R |RF16/2.8 EF35/2IS RF50/1.8, Sigmy Art EF 35/1.4 50/1.4 , TTA50/0.95, 7A50/1.1, VM Noktony 40/1.4SC 75/1.5, EF85/1.2L II, EF16-35/4L IS, RF24-105/4L, EF200/2.8| Sony A73 SY 35-150/2-2.8 | Nikon D750 28-105/3.5-4.5D |Heliosy 58/2 50/1.8, Takumar Super 55/1.8 ||iPhone 14 PRO||
Wiecie czego brakuje użytkownikom Samyangów/Sigm/Viltorxów ?
...
Kasy na szkła Sony![]()
Nie wiem po co to cudo. Canon za wszelką cenę chce pozostać oryginalny i królem nr 2 ( pod względem ceny, bo nr 1 leica) W erze r5 i zoomie 27-70 2.8 zakres 70-105 coś wnosi? Serio warto zapłacić 5-6 koła więcej do bd 24-70L?
Czyżby wojenki na stałki się skończyły i teraz era zooma nadeszła?
linktr.ee/zbigniewurban5150 ||Canon R5 R |RF16/2.8 EF35/2IS RF50/1.8, Sigmy Art EF 35/1.4 50/1.4 , TTA50/0.95, 7A50/1.1, VM Noktony 40/1.4SC 75/1.5, EF85/1.2L II, EF16-35/4L IS, RF24-105/4L, EF200/2.8| Sony A73 SY 35-150/2-2.8 | Nikon D750 28-105/3.5-4.5D |Heliosy 58/2 50/1.8, Takumar Super 55/1.8 ||iPhone 14 PRO||
szkło fajne, ale no własnie wg nie nie bardzo warto za te 30mm tyle dopłacać, może z czasem cena się unormuje
fajny jest za to ten osobny gadżet do filmowania, który się przykręca do obudowy i się zoomuje przyciskami zamiast pokrętłem, ale to dodatkowy koszt...
Adam też mówił że używa go z r3 w kilku szybkich sytuacjach a resztę robi na stałkach. On już musi pewne rzeczy mówić, a pewnych nie może.
2man studio, sam hurd i wielu innych znakomitych używa często gęsto zakresu od 16/24mm i zdjecia jakie robią sa nie osiągalne od 35mm.
Jak Ty nic nie wiesz będąc uwiązanym na smyczy natywnych szkieł u monopolisty xD
A już serio to od 15 lat użytkownicy systemu Canona prosili o szkło jasności RF 24-105mm F2.8 L IS USM Z. Doskonale to rozumiem, bo zarówno Tamron, jak i Samynag obiektywem 35-150mm f/2-2.8 za 5.329 zł idealnie wstrzelili się w zapotrzebowanie rynku w zakresie i jasności takiego zooma.
Dla moich zdjęć to zakres i jasność idealna właśnie do fotografii modowej, beauty, eventowej, koncertów, ślubów itp.
Ostatnio edytowane przez candar ; 02-11-2023 o 10:06
Dawniej A1, F1N, EOS 50, 5, 3, 10D, 7D, 5D MARK I i II i III , M DYNAX 505si , 7000 i 8000i , P K1000, ME SUPER, SUPER A , Fuji X-E1, X-T1, X-T2 , Nex5, A7 I ,II i III. Nikon F-601, 801s , Z6obecnie: A7 IV , Nikon J1, Canon F1N , Kodak SIX20 , WELTI Ic i M42 moja strona II MM II IG II FB II 35photo II 500px II 1x.com
linktr.ee/zbigniewurban5150 ||Canon R5 R |RF16/2.8 EF35/2IS RF50/1.8, Sigmy Art EF 35/1.4 50/1.4 , TTA50/0.95, 7A50/1.1, VM Noktony 40/1.4SC 75/1.5, EF85/1.2L II, EF16-35/4L IS, RF24-105/4L, EF200/2.8| Sony A73 SY 35-150/2-2.8 | Nikon D750 28-105/3.5-4.5D |Heliosy 58/2 50/1.8, Takumar Super 55/1.8 ||iPhone 14 PRO||