I żeby zamiast tych ohydnych gum na pierścieniach ostrości i ogniskowej było porządne metalowe moletowanie.
Canon A-1 ma coś na kształt gripa - pod nim jest bateria.
I żeby zamiast tych ohydnych gum na pierścieniach ostrości i ogniskowej było porządne metalowe moletowanie.
Canon A-1 ma coś na kształt gripa - pod nim jest bateria.
Nie to ładne co ładne, ale co się komu podoba.
JaCzłowiek potyka się o kretowiska, nie o góry.
Konfucjusz
Po Canonie raczej nie spodziewałbym się neoklasyka.
Kiedyś popełnił EF-M https://www.flickr.com/photos/behapp...ol-camerawiki/
EOS 550D, 6D, M2, M5, 80D, 7D II, kit 18-55 IS, EF-S 55-250 IS STM, EF-M 4-5,6/11-22 STM, EF-M 3,5-5,6/18-55 STM, EF-M 2/22 STM, EF 3,5-4,5/28-70, EF 1,8/50 Mk 1 i STM, EF 100-400L II, Tamron 100-400, Olympusy OM-1, OM-2N, OM-4, OM-10, stałki i zoomy Zuiko od 24 do 200 mm.
Popatrz na Nikona F401x z roku 1987. To jeden z moich analogów.
I to się wcale nie przyjęło.
Ostatnio edytowane przez Jacek_Z ; 01-10-2023 o 20:48
Nikon, Leica, Hasselblad, Mamiya, FKD i jeszcze kilka innych ...
EOS 550D, 6D, M2, M5, 80D, 7D II, kit 18-55 IS, EF-S 55-250 IS STM, EF-M 4-5,6/11-22 STM, EF-M 3,5-5,6/18-55 STM, EF-M 2/22 STM, EF 3,5-4,5/28-70, EF 1,8/50 Mk 1 i STM, EF 100-400L II, Tamron 100-400, Olympusy OM-1, OM-2N, OM-4, OM-10, stałki i zoomy Zuiko od 24 do 200 mm.
Wielkie mi pilnowanie. Była (jest) mechaniczna blokada na największej f. Robisz raz i zapominasz o tym.
Zresztą w Canonie sprzed ery EOS też trzeba było coś ustawić na obiektywie - pozycja A.
Ostatnio edytowane przez Jacek_Z ; 01-10-2023 o 23:49
Nikon, Leica, Hasselblad, Mamiya, FKD i jeszcze kilka innych ...
Ja tylko zauważę, że te wszystkie kręcioły na wierzchu korpusu po obu stronach celownika są może i fajne przy użyciu względnie lekkich obiektywów, kiedy można utrzymać aparat przy oku tylko prawą ręką, natomiast mając zapięty ciężki teleobiektyw, gdy lewą ręka trzeba go podtrzymywać, to maksymalnie dużo funkcji musi obsłużyć prawa dłoń bez utraty chwytu aparatu, a te staromodne dizajny niekoniecznie się do tego nadają.
EOS 550D, 6D, M2, M5, 80D, 7D II, kit 18-55 IS, EF-S 55-250 IS STM, EF-M 4-5,6/11-22 STM, EF-M 3,5-5,6/18-55 STM, EF-M 2/22 STM, EF 3,5-4,5/28-70, EF 1,8/50 Mk 1 i STM, EF 100-400L II, Tamron 100-400, Olympusy OM-1, OM-2N, OM-4, OM-10, stałki i zoomy Zuiko od 24 do 200 mm.
Lubię kręcioły na wierzchu![]()
linktr.ee/zbigniewurban5150 ||Canon R5 R |RF16/2.8 EF35/2IS RF50/1.8, Sigmy Art EF 35/1.4 50/1.4 , TTA50/0.95, 7A50/1.1, VM Noktony 40/1.4SC 75/1.5, EF85/1.2L II, EF16-35/4L IS, RF24-105/4L, EF200/2.8| Sony A73 SY 35-150/2-2.8 | Nikon D750 28-105/3.5-4.5D |Heliosy 58/2 50/1.8, Takumar Super 55/1.8 ||iPhone 14 PRO||
Dodaj, że w sytuacjach gdy koś musi szybko zmieniac parametry (praca w manualu?). Używam ciężkiego tele.
W Nikonie jesteśmy przyzwyczajeni, że musimy trzymać wciśnięty przycisk (co oznacza użycie drugiej ręki) by zmieniac cos innego niż czas czy przysłonę. Miliony ludzi tego używaja i sie nie skarżą.
Nikon, Leica, Hasselblad, Mamiya, FKD i jeszcze kilka innych ...
5D | R6 | EF 16-35MM F/4L IS USM | EF 40MM F/2.8 STM | RF 50MM F/1.8 STM | EF 135MM F/2L USM | RF 70-200MM F/4L IS USM
X-T30 | XF 18-55 mm f/2.8-4.0 R | XF 35 mm f/1.4 R | XF 56 mm f/1.2 R |