Hej, jest teraz w promocji Fujifilm GFX 50S II
Co myślicie o tym sprzęcie? Namawiam żonę na zakup do studio. Z kitem obecnie za 15K
Hej, jest teraz w promocji Fujifilm GFX 50S II
Co myślicie o tym sprzęcie? Namawiam żonę na zakup do studio. Z kitem obecnie za 15K
A z jakich obecnie małżonka obiektywów korzysta?
Konkretnie.
Eos R plus RF 35 50 i 85
I ma go zastąpić GFX 50S II z GF 35-70/4.5-5.6 -czyli "28-55mm?
W porównaniu z EOS R Fuji ma gorszy autofokus i zdjęcia seryjne z prędkością 3 klatki na sekundę zamiast 8
-czyli raczej z przeznaczeniem do powolnej pracy.
Portretówka GF 110/2 kosztuje 12000 zł.
Odpowiednik obiektywu 50mm -czyli GF 63/2.8: 8000,
a odpowiednik 35mm -GF 45/2.8: 9000...
--- Kolejny post ---
Ten GF 35-70mm to najtańszy kit https://fotoforma.pl/fotografia/obie..._producer_25/1
https://www.bhphotovideo.com/c/produ...mm%7C100-200mm
Ostatnio edytowane przez capo-di_tutti-capi ; 05-07-2023 o 18:14
Body i matryca na pewno zacna i w świetnej cenie. Aby oddać pełnię możliwości warto chyba założyć w budżecie 110/2 i 45-100/4 i szlus, więcej nie potrzeba tutaj. System jest świetny, znam kilka osób które tego używają w takiej właśnie konfiguracji.
Ostatnio edytowane przez cybulski ; 06-07-2023 o 07:50
linktr.ee/zbigniewurban5150 ||Canon R5 R |RF16/2.8 EF35/2IS RF50/1.8, Sigmy Art EF 35/1.4 50/1.4 , TTA50/0.95, 7A50/1.1, VM Noktony 40/1.4SC 75/1.5, EF85/1.2L II, EF16-35/4L IS, RF24-105/4L, EF200/2.8| Sony A73 SY 35-150/2-2.8 | Nikon D750 28-105/3.5-4.5D |Heliosy 58/2 50/1.8, Takumar Super 55/1.8 ||iPhone 14 PRO||
Czyli trzeba jednak wydać 36 tys.
Za tyle można kupić Nikon Z7 II z 24-70/2.8 i 85/1.2
Ostatnio edytowane przez capo-di_tutti-capi ; 06-07-2023 o 10:48
Czy jest jakos inaczej przeliczana ogniskowa obiektywow i pozostale parametry dla sredniego formatu? 110/2 to to samo co 110/2 dla FF ?
Moja CaroLina
Ostatnio edytowane przez cybulski ; 06-07-2023 o 11:20
linktr.ee/zbigniewurban5150 ||Canon R5 R |RF16/2.8 EF35/2IS RF50/1.8, Sigmy Art EF 35/1.4 50/1.4 , TTA50/0.95, 7A50/1.1, VM Noktony 40/1.4SC 75/1.5, EF85/1.2L II, EF16-35/4L IS, RF24-105/4L, EF200/2.8| Sony A73 SY 35-150/2-2.8 | Nikon D750 28-105/3.5-4.5D |Heliosy 58/2 50/1.8, Takumar Super 55/1.8 ||iPhone 14 PRO||
Do studio? Takie "buduarowe", apartament chyba.
AF masz lepszy w R5, Mpx właściwie tyle samo, płytką GO w FF ... też bo masz szkła 1.2, w Fuji tego nie uświadczysz.
Posiadałem kilka body średnioformatowych (za czasów analoga). Chodziło o plastykę i jakość (detal). Dlatego wybierałem cos większego niż protezę 6x4,5 (6x7, choć aktualnie skończyłem jednak z Haselem 6x6). Jakiej wielkości sa matryce dzisiejszych aparatów pseudośrednioformatowych?
Jeszcze bym rozumiał body 100 Mpx, pod warunkiem, że ktoś potrzebuje detalu.
Nikon, Leica, Hasselblad, Mamiya, FKD i jeszcze kilka innych ...
W teorii tak, ale w praktyce do odwzorowania tej samej skali obiektu w Fuji użyjesz dłuższą ogniskową,
co wpłynie na zwiększenie skrótu perspektywicznego.
Mimo większej głębi ostrości wizualnie tło wydaje się być podobnie rozmyte.
Dla mnie to wartość dodana, czyli większa głębia przy jednocześnie subiektywnie porównywalnym rozmyciu, podobnej separacji.
Mówię tu o porównaniu 85/1.2 (FF) z 110/2.0 (Fuji).
Tu dochodzi jeszcze kwestia preferencji. 110/2.0 to jest mistrz kremowego rozmycia.
Odpowiedniki 85/1.2 czy 1.4 pod tym względem ustępują Fuji.