Dobry film. Dzięki za wrzutkę.
Dobry film. Dzięki za wrzutkę.
Ostatnio edytowane przez cybulski ; 17-09-2023 o 10:31
linktr.ee/zbigniewurban5150 ||Canon R5 R |RF16/2.8 EF35/2IS RF50/1.8, Sigmy Art EF 35/1.4 50/1.4 , TTA50/0.95, 7A50/1.1, VM Noktony 40/1.4SC 75/1.5, EF85/1.2L II, EF16-35/4L IS, RF24-105/4L, EF200/2.8| Sony A73 SY 35-150/2-2.8 | Nikon D750 28-105/3.5-4.5D |Heliosy 58/2 50/1.8, Takumar Super 55/1.8 ||iPhone 14 PRO||
Tutaj znalazłem film jak gość dość rzetelnie porównuje obrazek z GFX, 5Dsr i R5. Żeby jednak nie popadać w jakiś onanizm sprzętowy trzeba przyznać że każdy z tych aparatów robi świetne zdjęcia i ważniejsze jest co się fotografuje i jak a nie czym.
https://youtu.be/aIMgrqkwik8?si=VUnkLULJQU4QRwuA
Ostatnio edytowane przez Shadow ; 17-09-2023 o 14:19
Ja mimo śledzenia gfx praktycznie od pierwszego body, nie zdecydowałem się dotąd na przesiadkę. Ale kto wie co przyniesie następny rokLecz tak jak pisałem wcześniej, skakanie po pełnych klatkach dla większej ilości szkieł natywnych, z mojej perspektywy nie ma żadnego sensu. To nie o to mi chodzi. Wardaka film pokazuje, który dałem, o jakie szkła chodzi. O szkła do tzw zadań specjalnych a nie o skorygowane "transparentne" nowoczesne konstrukcje. Chodzi o to aby dawały coś od siebie w obrazie. A ff bezlustro każdego systemu daje też takie możliwości, natomiast przy większym formacie te smaczki są podkreślone bardziej.
Ostatnio edytowane przez cybulski ; 18-09-2023 o 07:49
linktr.ee/zbigniewurban5150 ||Canon R5 R |RF16/2.8 EF35/2IS RF50/1.8, Sigmy Art EF 35/1.4 50/1.4 , TTA50/0.95, 7A50/1.1, VM Noktony 40/1.4SC 75/1.5, EF85/1.2L II, EF16-35/4L IS, RF24-105/4L, EF200/2.8| Sony A73 SY 35-150/2-2.8 | Nikon D750 28-105/3.5-4.5D |Heliosy 58/2 50/1.8, Takumar Super 55/1.8 ||iPhone 14 PRO||
W oczy rzuca się jakość wykonania. Porównując z R5 mam wrażenie że róznica jest jak pomiędzy Volkswagenem a Audi. Niby oba niemieckie, niby oba solidnie spasowane a jednak w Audi widać większą finezję, lepsze materiały, lepsze wykończenia, dbałość o każdy detal. Tu jest podobnie. Okładzina milsza w dotyku, pokrętła pięknie chodzą z aksamitnym sokiem, przyciski lekko odbijają. Niby nic a jednak. Nawet głupia ładowarka jest elegancko wykonana z bardzo gustownymi wskaźnikami z ledów. O ergonomi nie wspomnę bo zdecydowanie GFX jest większy a więc przekłada się to też na lepszy chwyt i ogólne trzymanie. Jak się zdecydujesz na przesiadkę to raczej będzie to pozytywne odczucie![]()
Ostatnio edytowane przez Shadow ; 18-09-2023 o 15:31
Jakość jest topowa. I prawdę powiedziawszy, ceny sprzętu do GFX dzisiaj nie są wyższe od swoich odpowiedników w innych systemach, a ceny obiektywów Canona, Nikona czy Sony są zbliżona, a czasem nawet wyższe. Warto jednak dodać, że takie obiektywy Fuji są albo bardzo dobre, albo wybitne. Tutaj nie ma słabych szkieł. Niestety co za tym idzie nie dostaniemy bardzo tanich szkieł jak w większości systemów. Główną niedogodnością jak dla mnie jest brak mocnego tele. Najdłuższe szkło z telekonwerterem da nam maksymalnie 277mm w przeliczeniu na mały obrazek, więc kiepsko...
Ostatnio edytowane przez Maro66 ; 18-09-2023 o 16:04
Fujifilm GFX, X-T5, X-T30II, Panasonic S5II, G-9
No z obiektywami powiedziałbym, że nawet nie jest tak źle porównując do niektórych elek RF. Gorzej jeśli już chodzi o samo body, ale jeśli ten etap będziemy mieli za sobą to jest dosyć przyjemnie.
5D | R6 | EF 16-35MM F/4L IS USM | EF 40MM F/2.8 STM | RF 50MM F/1.8 STM | EF 135MM F/2L USM | RF 70-200MM F/4L IS USM
X-T30 | XF 18-55 mm f/2.8-4.0 R | XF 35 mm f/1.4 R | XF 56 mm f/1.2 R |
@Maro66 Właśnie zapowiedzieli na przyszły rok stałkę 500mm F5.6 Z telekonwerterem to już sprzęt idealny, ale obawiam się że cena będzie kosmiczna. Poniżej mapa drogowa ze szkłami:
![]()
O proszę. Chętnie bym przytulił kilka szkiełek. 20-35, 50, 32-64 no i 110...
Fujifilm GFX, X-T5, X-T30II, Panasonic S5II, G-9
Ta nowa 55 1.7 będzie wybitna, ale chyba muszę jeszcze na nią nazbierać![]()