Napisze na kompie bo tapatalk napierdala krzaki
KONSTYTUCJA RP Art. 54. Każdemu zapewnia się wolność wyrażania swoich poglądów oraz pozyskiwania i rozpowszechniania informacji. Cenzura prewencyjna środków społecznego przekazu oraz koncesjonowanie prasy są zakazane.
Nie mam konta na Instagramie, więc nie obejrzę. Sam popełniłem jeden film, ale nie mam nawyków filmowca, lecz fotografa, więc oprócz wszystkiego huśtającego się na wichurze jeszcze ja podążałem za obiektem, zamiast trzymać kadr, no i nie miałem statywu.
Co do ostrości tych zdjęć to w całej masie takich w punkt wyostrzonych było może około setki, a kilkaset miało nieostrość dającą się skorygować, jednakże wiele z nich było "ciągnięte za uszy", a gdyby użyć klasycznych metod, to niewiele by z tego zostało.
EOS 550D, 6D, M2, M5, 80D, 7D II, kit 18-55 IS, EF-S 55-250 IS STM, EF-M 4-5,6/11-22 STM, EF-M 3,5-5,6/18-55 STM, EF-M 2/22 STM, EF 3,5-4,5/28-70, EF 1,8/50 Mk 1 i STM, EF 100-400L II, Tamron 100-400, Olympusy OM-1, OM-2N, OM-4, OM-10, stałki i zoomy Zuiko od 24 do 200 mm.
EOS 550D, 6D, M2, M5, 80D, 7D II, kit 18-55 IS, EF-S 55-250 IS STM, EF-M 4-5,6/11-22 STM, EF-M 3,5-5,6/18-55 STM, EF-M 2/22 STM, EF 3,5-4,5/28-70, EF 1,8/50 Mk 1 i STM, EF 100-400L II, Tamron 100-400, Olympusy OM-1, OM-2N, OM-4, OM-10, stałki i zoomy Zuiko od 24 do 200 mm.
Bardzo ładne zdjęcia. Jeżeli to R7, to jeszcze ładniejsze niż tylko ładne.
Co do termiki, o której piszesz przy jednym z zdjęć, to są w ogóle jakieś sposoby na uratowanie takiego zdjęcia?
Raczej nie ma takich sposobów poza jednym: trzeba złożyć w Photoshopie obrazek z dwóch warstw- jednej wyostrzonej, a drugiej z rozmytym tłem, tyle że nie z każdym obrazkiem da się to zrobić, zwłaszcza gdy termika zdegraduje także zasadniczy plan, albo jest za dużo roboty z wymazywaniem tła (lub obiektu) z jednego z obrazów.
Topaz Photo AI potrafi wyodrębnić obiekt zdjęcia od tła i oddzielnie procesować tło, a oddzielnie ten motyw, więc można się z tym pobawić. Ja używam Photoshopa do takich rzeczy pracując na warstwach i ręcznie wyodrębniam obiekt.
Zdjęcia z R7 mogą- jak widać- takie być, pod wstępnym warunkiem niekorzystania z DPP, zwłaszcza przy ISO ponad 800. Trzeba RAW wywołać w programie, który odszumia wykorzystując AI nie zacierając przy tym zbytnio detali, np. w DxO Pure RAW, ale nowe Photoshop, Lightroom i Topaz też powinny dać bardzo dobre rezultaty. Tego nie próbowałem, więc nie wiem na pewno.
Jeżeli zdjęcie w ogóle jest ostre, to to powinno wystarczyć. Gorzej, gdy jest nieostre, bo wszelkie próby jego wyostrzania normalnymi metodami z powrotem wydobywają szum, a wyostrzenie nie wygląda dobrze. No więc opanowałem inną technikę na ten problem![]()
Przeważnie jest to żmudna robota składająca się z wielu operacji, polegająca na użyciu znanego i dostępnego oprogramowania, tylko trzeba sobie sprawę przemyśleć, a potem próbować, próbować, próbować... aż się osiągnie jakiś sensowny rezultat.
Nota bene- #2640 zrobione przy ISO 5000; było trochę prześwietlone, ale jednak.
Ostatnio edytowane przez atsf ; 20-05-2025 o 12:04
EOS 550D, 6D, M2, M5, 80D, 7D II, kit 18-55 IS, EF-S 55-250 IS STM, EF-M 4-5,6/11-22 STM, EF-M 3,5-5,6/18-55 STM, EF-M 2/22 STM, EF 3,5-4,5/28-70, EF 1,8/50 Mk 1 i STM, EF 100-400L II, Tamron 100-400, Olympusy OM-1, OM-2N, OM-4, OM-10, stałki i zoomy Zuiko od 24 do 200 mm.
A propos tego, co opisałem wyżej:
Wywołany RAW w DxO. Zdjęcie totalnie nieostre, a termika szaleje:
2645
Powyższe zdjęcie po wyostrzeniu jest bardzo malarskie i samo w sobie mogłoby takie zostać:
2645 A
Zdjęcie spreparowane:
2645 B
Tak więc powiedzenie, że z goowna bata nie ukręcisz, należałoby zmienić na: nie z każdego goowna da się bat ukręcić![]()
EOS 550D, 6D, M2, M5, 80D, 7D II, kit 18-55 IS, EF-S 55-250 IS STM, EF-M 4-5,6/11-22 STM, EF-M 3,5-5,6/18-55 STM, EF-M 2/22 STM, EF 3,5-4,5/28-70, EF 1,8/50 Mk 1 i STM, EF 100-400L II, Tamron 100-400, Olympusy OM-1, OM-2N, OM-4, OM-10, stałki i zoomy Zuiko od 24 do 200 mm.
Dla mnie takie foty to kosz, ale mimo tego jestem pod wrażaniem końcowego efektu.