Cytat Zamieszczone przez NorthPole Zobacz posta
Jasne, ale pytam dlatego, że wokół czapli, szczególnie na tle lodu, są obszary bardziej lub mniej rozmazane. Nie wiem, czy to kwestia kompresji, czy pozostałość po maskowaniu. Po prostu nie jestem fanem grafiki komputerowej w zastosowaniu do fotografii, szczególnie przyrody. Wiem, że "wszyscy" to robią, ale śledzę Twoje poczynania w zakresie poprawy jakości zdjęć i chciałem się upewnić, czy ty też idziesz w tym kierunku. Na wielu fotach, które tu ostatnio pokazałeś, efekty były super -- stąd moje zainteresowanie.
Jeśli chodzi stricte o te obszary na lodzie, to bierze się to stąd, że algorytmy AI nie działają liniowo (lub wg z góry ustalonej funkcji), lecz zupełnie nieprzewidywalnie, przez co bardzo podobne z pozoru obszary potrafią zinterpretować odmiennie. Dwa z pozoru identyczne zdjęcia zostaną obrobione inaczej, jedno będzie bardzo podatne na obróbkę, a drugie bardzo odporne. Tutaj nastapiło totalne odszumienie powierzchni lodu, ale w pewnych miejscach były jakieś artefakty, które zostały potraktowane inaczej. AI potrafi odszumić i wyostrzyć, oraz usunąć pewne niepożądane artefakty, ale równocześnie wygeneruje inne artefakty, w innym miejscu obrazu, a wtedy trzeba z tym walczyć albo też używając AI, albo Photoshopa. Moja metoda jest kompleksowa i nie ogranicza się do żadnych presetów ustawień w jednej aplikacji. Często jest to żmudna praca i tak było w przypadku tego zdjęcia, które wygląda na proste, ale było wredne do obróbki. To, co zamieściłem, ma już kolejną wersję

Po lewej plik z R7 wywołany w DPP z wyostrzeniem, po prawej ostateczna wersja:

Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	2025-03-02_133006.jpg
Wyświetleń:	6
Rozmiar:	3,23 MB
ID:	19607

--- Kolejny post ---

Po lewej efekt uzyskany z Topaz Photo AI 3, po prawej mój.

Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	2025-03-02_133141.jpg
Wyświetleń:	12
Rozmiar:	3,01 MB
ID:	19608

Topaz Photo AI 3 pod względem odszumiania i wyostrzania działa bardzo podobnie do LR, PS i DxO, tzn. są to przeciwne kierunki działania. Jeśli odszumimy obraz i zaczniemy go potem wyostrzać, to szum znowu wylezie.